Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla claims Model 3 is about to become the best-selling mid-size premium sedan in the US – electric or not

screen-shot-2018-05-02-at-4-16-11-pm-e1525294082674.jpg
 
Hoe lang geleden was het algemene idee niet dat de EV's geen deuk in een pakje boter konden maken ten opzichte van de gevestigde automerken? De model 3 is nu niet alleen marktleider in EV's, maar ook in het segment waar ice modellen van BMW, Audi en Mercedes de dienst uitmaakten. Lijkt me wel een grote kunst.

Bovendien is het een signaal naar de ICE-wereld dat andere segmenten waaronder de pick-up trucks weleens de volgende kunnen zijn. Disruption dus, op een grote schaal. Misschien dat het eindelijk de ICE dinosaurissen in beweging brengt. Voorlopig doen die nog steeds niet meer dan brullen en via lobbyen Tesla dwarszitten.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Gister eindelijk de Model 3 in het echt gezien omdat You You in Zurich was.

Helaas was het heel erg donker dus de lijnen en details waren niet zo goed te zien. Ik was aangenaam verrast door de hoofd en beenruimte! Ik ben 1.90m en dat was geen enkel probleem. De achterbank is inderdaad erg laag en er is weinig ruimte om je voeten onder de voorstoel te zetten maar achter mij kan nog prima iemand zitten. Het scherm was goed bereikbaar en zag er mooi uit en ook het kleine stuurtje voelt lekker aan. Helaas zat de kofferbak zo vol dat je daar niks van kon zien.

Ik ben blij dat ik hem nu heb kunnen zien en ga nu verder met geduldig wachten tot hij officieel deze kant op komt :)
 
Vandaag is deze mail rondgestuurd naar alle model 3 optiehouders via Alphabet lease

U heeft ongetwijfeld het nieuws vernomen dat Tesla aanhoudende problemen ondervindt rondom de productie van de Model 3. Vanwege deze problemen hebben wij besloten om de optie op productieplaatsen bij Tesla voor deze auto in te trekken.

Waarom?
Alphabet heeft in 2016 een optie genomen op een aanzienlijk aantal productieplaatsen bij Tesla voor de Model 3. Wij gaan deze optie intrekken om de volgende redenen:
  • Er is grote onzekerheid over de productie
  • De kans op levering in 2018 is nihil
  • De verwachte consumentenprijs valt fors hoger uit dan de vooraf ingeschatte prijs
  • Het achterblijven van het service level op aftersales activiteiten
Wij kunnen u bij deze Tesla Model 3 niet de service verlenen waar wij voor staan. Daarom bieden wij u graag een alternatief waarbij we wel de goede service kunnen bieden die u van ons gewend bent.
Alternatieven voor de Tesla Model 3
Als alternatief voor de Tesla Model 3 bieden we u graag de volgende volledig elektrische modellen met een vergelijkbare actieradius:
  • BMW i3
  • Volkswagen e-golf
  • Hyundai Kona Electric
  • Nissan Leaf

Heeft u vragen en/of interesse in een volledig elektrisch alternatief? Neemt u dan direct contact op met uw vaste contactpersoon bij Alphabet.

Met vriendelijke groet,

Ivo Lissone
Director Sales & Marketing
 
  • Funny
Reactions: robertvg and Xfrank
Vandaag is deze mail rondgestuurd naar alle model 3 optiehouders via Alphabet lease

Geweldig, schuiven we weer een flink stuk op in de rij. Benieuwd wat daar echt speelt nu ze met die alternatieven komen.

BMW i3 absoluut te weinig range en niet geschikt als auto voor de veelrijder.
Volkswagen E Golf, zelfde liedje en productiestop is aangekondigd.
Hyundai Koni Automobielmanagement.nl - Hyundai kampt met tekort aan batterijen - Auto & Technologie
Nissan Leaf, niet geschikt voor langere ritten i.v.m. Rapidgate.

Daar hoef ik niet eens echt negatief voor te willen doen.
 
Last edited:
Geweldig, schuiven we weer een flink stuk op in de rij. Benieuwd wat daar echt speelt nu ze met die alternatieven komen.

BMW i3 absoluut te weinig range en niet geschikt als auto voor de veelrijder.
Volkswagen E Golf, zelfde liedje en productiestop is aangekondigd.
Hyundai Koni Automobielmanagement.nl - Hyundai kampt met tekort aan batterijen - Auto & Technologie
Nissan Leaf, niet geschikt voor langere ritten i.v.m. Rapidgate.

Daar hoef ik niet eens echt negatief voor te willen doen.
Goed om aan te stippen, want geen enkele fabrikant lijkt het voor elkaar te krijgen om echt op grote schaal EV’s te maken.

Hyundai is daar wel een goed voorbeeld van. Ik zie mijn M3 graag in 2019 verschijnen :)
 
  • Like
Reactions: robertvg
Vandaag is deze mail rondgestuurd naar alle model 3 optiehouders via Alphabet lease

Hoe doorzichtig. Van de Alphabet site:


Internationaal gezien behoort Alphabet tot de grootste merkonafhankelijke aanbieders van fleet management en is actief in 20 landen. Als onderdeel van BMW Group streeft Alphabet naar dezelfde hoge maatstaven voor kwaliteit en processen als de moedermaatschappij. Het hoofdkantoor van Alphabet International bevindt zich in München.

Bron:
Over Alphabet - Alphabet
 
Geweldig, schuiven we weer een flink stuk op in de rij. Benieuwd wat daar echt speelt nu ze met die alternatieven komen.

BMW i3 absoluut te weinig range en niet geschikt als auto voor de veelrijder.
Volkswagen E Golf, zelfde liedje en productiestop is aangekondigd.
Hyundai Koni Automobielmanagement.nl - Hyundai kampt met tekort aan batterijen - Auto & Technologie
Nissan Leaf, niet geschikt voor langere ritten i.v.m. Rapidgate.

Daar hoef ik niet eens echt negatief voor te willen doen.
De BMW iX3 dan maar? Of de Jaguar i-Pace?
 
  • Funny
Reactions: BobbyKings
De BMW iX3 dan maar? Of de Jaguar i-Pace?
Beiden een concurrent van de Model Y. Echter heeft de iPace een prijs die meer richting de S/X loopt.

De Model Y komt waarschijnlijk pas ergens in 2022/2023 in NL. Elon zei mogelijk productie start in 2020...dus vandaar.

Uit de mail ben ik het wel eens met 1 punt. Dat de kans op levering dit jaar in NL nihil is. Dat lijkt me inmiddels redelijk waarheid. Q3 en Q4 zullen voornamelijk voor de VS markt zijn gezien het maximaliseren van de "tax rebate". Er zullen vast demo auto's deze kant op komen, maar de eerste echte leveringen lijken vanaf begin 2019 te komen. Vraag is echter....waarom dat een onaangename verassing was voor die leasemaatschappij. Vanaf het launch event was al duidelijk dat levering ergens vanaf halverwege 2018 zou kunnen...als alles mee had gezeten. Is die 6-9 maanden dan zo erg dat je de keutel intrekt?

Ook de prijs als reden noemen is echt te bizar voor woorden. Vanaf het moment dat de $35.000 is genoemd voor de VS prijs van het basismodel, had iedereen in NL moeten weten dat onze prijs (excl. BTW) rond de €34-35k zou zitten. En dan nog een kleine € 1000 kosten rijklaarmaken, kleurtje erop (tenzij zwart).

Blijkbaar is er in de media-wereld erg veel verwarring welke auto's nu precies de concurrent zijn van welke autos. Dat is hier ook door diverse mensen aangestipt. Gisteren op Autoweek ook een "hit-piece" waarin modellen tegenover elkaar worden gezet, die werkelijk niets met elkaar te maken hebben.

De Model 3 is geen concurrent van de i3, Leaf, Golf-E, Ioniq, Kona, Zoe, iPace. Geen van die auto's vallen immers in de "wat duurdere" sedan hoek. Er moet gekeken worden naar: BMW3, Audi A4, Mercedes C, etc. Dat weten wij allemaal. Tot nu toe blijkt een goed leverbaar BEV "versie" van een auto voornamelijk met de vergelijkbare ICE versie te concurreren.

De iPace is geen Model S/X killer bijvoorbeeld (compleet andere type/klasse auto) en ook geen Model 3 killer (iPace duurder en ander type auto), maar wel voor een BMW X3, of Audi Q3.
 
De Model 3 is geen concurrent van de i3, Leaf, Golf-E, Ioniq, Kona, Zoe, iPace. Geen van die auto's vallen immers in de "wat duurdere" sedan hoek. Er moet gekeken worden naar: BMW3, Audi A4, Mercedes C, etc. Dat weten wij allemaal. Tot nu toe blijkt een goed leverbaar BEV "versie" van een auto voornamelijk met de vergelijkbare ICE versie te concurreren.

Sterker nog, door de lagere operationele kosten van de Model 3 ook een concurrent in een de klasse net hieronder, Talisman, Passat, Insignia en andere suffige zakensedans. Voor wie over het gebrek aan gebruiksmogelijkheden kan heenstappen (sedan), ook een concurrent voor de duurdere Golf diesels e.v.a want hoe meer km's hoe goedkoper de Model 3 rijdt.
 
  • Like
Reactions: Defiant