Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla Model 3 Cost Calculator - Teslanomics

Mijn configuratie met autopilot en de kleur rood zou volgens deze calculator uitkomen op 42 200 euro. Kan ik zeker mee leven, laat ons hopen dat het in de buurt komt van de werkelijke prijs. Die Ben Sullins heeft overigens al 2 roadsters gewonnen omdat hij via zijn YT kanaal al zoveel referrals aan kopers heeft bezorgd. Lucky bastard :)

:( Onze configuratie, zie teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-draadje.57003/page-244#post-2901704 , is een 10k euro duurder dan deze Ben Sullins calculator, als ik zoals op pagia 244 , de @CO2CLEAN schattingen aanhou. Onze config is: M3, LR, no Eap, Blauw, Prem.Package. Zelfs met 21% ( btw ) invullen bij Ben blijft het een 10k verschil...!
 

Klopt, maar let op de woordjes "real world". Dat betekent via de diverse meetmethoden dat hij daar rond 300 moet halen want real world zit daar altijd dik onder. En wat wij lezen in advertenties zijn nooit real world waarden maar min of meer optimale. Dus ik blijf benieuwd of dit gerealiseerd gaat worden. Ben er zelf wel van overtuigd.
 
Tesla Model 3 Cost Calculator - Teslanomics

Mijn configuratie met autopilot en de kleur rood zou volgens deze calculator uitkomen op 42 200 euro. Kan ik zeker mee leven, laat ons hopen dat het in de buurt komt van de werkelijke prijs. Die Ben Sullins heeft overigens al 2 roadsters gewonnen omdat hij via zijn YT kanaal al zoveel referrals aan kopers heeft bezorgd. Lucky bastard :)

Volgens mij klopt er niks van die prijzen. Hij vergeet de BTW om maar iets te noemen. De Model 3 SR kaal zou volgens hem 29k Euro zijn... yeah right. Houd het volgende aan (gebaseerd op prijzen Model S in VS en NL): prijs VS * 0,97 * 1,21 = prijs NL.
 
  • Like
Reactions: Defiant and Adm
A199E001-BE93-4BA9-B8B9-3CDA53CC8696.png
Ik zag net dit toen ik op zoek was naar de originele prijs van de wallcharger dit overzicht, iemand dit al eerder gezien? Een model 3 standard range laadt dus langzamer maar ook als er sprake is van 3 fase?
 
Ik verwacht dat met 3-fase hetzelfde vermogen wordt gegeven. De VS werkt met 1-fase en daar zit hem het verschil denk ik in.

Ik zie ook geen reden waarom hij niet hij gewoon 11 Kw laadt of, mocht de grotere lader ook mogelijk zijn, 17 Kw. Omdat hij meer km's uit een kWh haalt kun je zelfs zeggen dat hij sneller laadt. Waar ik met mijn S 54 km/uur haalt zal een Model 3 wel 60 km/uur kunnen halen.
 
Met nog 90000 erbij dit jaar zitten we op 200000 M3 einde 2018.
Plus >100000 S/X geeft dat 300000 Tesla's dit jaar. Dat is meer jaarproductie dan Alfa Romeo, Porsche of Jaguar.

Sell shorts...
Nou, ik denk niet dat jouw sollicitatie bij het AD en de FD de volgende ronde haalt.
Probeer het eens met de volgende tekst, en let op de interpunctie:

Met nog 90.000 erbij dit jaar zit het door vertragingen en een oververmoeide CEO geplaagde Tesla op maar 200.000 M3 einde 2018.
Plus >100.000 S/X geeft dat een magere 300.000 Tesla's dit jaar. Dat is maar net meer jaarproductie dan Alfa Romeo, Porsche en Jaguar tezamen.
Het verkoopadvies blijkt nu al volkomen terecht.