Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ook wel grappig. Zou leuke feature zijn.

Schermafbeelding 2018-08-20 om 09.45.39.png
 
  • Like
Reactions: Alain13
72000 Model 3's gebouwd volgens Bloomberg. Nog 19 weken te gaan à minimaal 6000:

Dit zou dan aan het eind van dit jaar 186.000 Model 3 gebouwd moeten opleveren. Maar het zou ook best wat lager kunnen worden gezien ze de SR gaan inpassen in het proces. Kan me voorstellen dat andere packs toch altijd voor wat startup issues kunnen zorgen. Die lezen we wel in chocolade letters op sites van "experts".

Ik heb een poos geleden op het forum gezegd dat ik teleurgesteld zou zijn als er minder dan 150.000 Model 3s gemaakt zouden worden dit jaar. Eigenlijk zou dat best een faal geweest zijn ten opzichte van de eerdere doelen. Het ziet er steeds beter uit. Gelukkig maar...wil wel weer eens leuk Tesla nieuws zien...zoals Superchargers V3, de Model Y, eerste paal van Giga 3 en 4. "productiedoelen niet halen nieuws" is saai...

Ik gok dat vanaf Q1 in de VS voornamelijk SRs worden geleverd en dat de duurdere varianten op de boot naar ons komen :p. Kunnen er "eindelijk" praktijkdraadjes op het forum komen...en zullen vroege eigenaren gestalkt worden bij superchargers ;). Dat is geen dreigement, maar een belofte :D.
 
  • Like
Reactions: Carl
Nou, ik denk niet dat jouw sollicitatie bij het AD en de FD de volgende ronde haalt.
Probeer het eens met de volgende tekst, en let op de interpunctie:

Met nog 90.000 erbij dit jaar zit het door vertragingen en een oververmoeide CEO geplaagde Tesla op maar 200.000 M3 einde 2018.
Plus >100.000 S/X geeft dat een magere 300.000 Tesla's dit jaar. Dat is maar net meer jaarproductie dan Alfa Romeo, Porsche en Jaguar tezamen.
Het verkoopadvies blijkt nu al volkomen terecht.

En inderdaad, zie hieronder de eerlijke afwijzing,

Geachte heer @BobbyKings,

Uw proeve van bekwaamheid hebben wij met interesse gelezen. Alhoewel beknopt en puntig, mist het daardoor wat diepgang en de finesse waarmee berichten over Tesla gepaard moeten gaan.
Ik citeer ter lering uit het artikel van Daan B. vandaag, die schrijft: ‘Voor Musk is de uitdaging niet anders. Met de komst van elektrische modellen van Porsche, BMW en Mercedes zijn er reuzen in het zwembad gesprongen. Tesla moet hard werken om te bewijzen dat zijn auto’s beter zijn’.

Wij wensen u succes bij het vinden van de kritische benadering die ons auto-journalisten nu eenmaal past.

wg
Broer Snafu (BS voor vrienden)
Chef autoredactie FD