Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe lang gaat zon short range versie mee? En zijn die qua specs ook anders? Al die vragen :)!

Ps, een enorme amateur vraag maar er komt hier binnenkort iemand van newmotion een laadpaal plaatsen op de oprit en ik was benieuwd wat voor laadsnelheden ik kan verwachten. Van wat ik kan zien heb ik een 1 fase meter. Ik las iets met verschillende Ampères maar ik weet niet wat ik heb (32, 16???). Enorm bedankt
 
Ik ben vandaag ook gebeld door Tesla. Ze belden naar M3 reserveringshouders die nog niet hadden besteld.
Twee nieuwtjes:
- Ze verwachten vanaf eind januari/begin februari proefritten te kunnen aanbieden
- Ze verwachten dat de short range versie vanaf eind mei/begin juni te bestellen is
Of de MR ook naar Europa komt wist hij nog niet.


zou er ooit een rwd long range komen denken jullie?
 
Heb ik die keuze ja? En wat kan ik aan laadtijd verwachten (zeg van 0-100%)? Uiteraard kies ik voor de snelste laadmogelijkheid.

En is het het waard te kijken if ik een 3 fase meter kan aan leggen of voegt dat te weinig toe (geen idee wat de kosten daarvan zijn)
Van leeg tot vol 10u. Laadvermogen van 7,4 kW. Op een eenfasige aansluiting kan je niet sneller.
 
  • Helpful
Reactions: Hannes85
Ik ben vandaag ook gebeld door Tesla. Ze belden naar M3 reserveringshouders die nog niet hadden besteld.
Twee nieuwtjes:
- Ze verwachten vanaf eind januari/begin februari proefritten te kunnen aanbieden
- Ze verwachten dat de short range versie vanaf eind mei/begin juni te bestellen is
Of de MR ook naar Europa komt wist hij nog niet.
Ben meer benieuwd naar de RWD versie met Long Range. Daar iets over gehoord?
 
  • Like
Reactions: Danny n
Ik hoop het wel (RWD) maar denk t niet.
SAS en Trekhaak vind ik belangrijker dan AWD. RWD met de juiste banden is genoeg voor alle situaties, minder storingsgevoelig, lichter, goedkoper, zuiniger. En dan midrange. Maar de kenners verwachten dat we geen midrange krijgen. Minimale variatie scheelt heel wat in stock en handling.
SR zal maar heel kort geproduceerd worden, dat wil zeggen de 35.000 dollarversie. Na korte tijd”blijkt die niet winstgevend genoeg” Elon heeft zijn belofte dan genoeg gestand gedaan. Wegens eerder genoemd argument van minimale variatie overzee komt ie hier nooit terecht want dat heeft Elon voor de Europese markt ook niet beloofd.
Als Sales iets anders zegt: vraag of ze dat even zwart op wit willen zetten in e-mail.
My 2 cents: naast huidige aanbod komt er VOORLOPIG niks anders meer dan extra variaties en opties als “zonder PUP” (denk t niet hoor) “met SAS”. Als de vraag minder wordt gaan ze daar pas vanaf stappen, maar eerst wordt de top-segment-vraag inclusief spin-off leeggemolken (spin-off=door de eerste rondrijdende modellen 3 die nieuwe vraag genereren ). Ik denk dat het huidige referralprogramma pas laat in 2019 wordt beëindigd cq pas bij het uitkomen van roadster 2.
Waarom: omdat zo de expansie kan worden gefinancierd om TAAS te initiëren met nog goedkopere modellen en om de Aandeelhouders (#Metoo)tevreden te houden met (immers gratis) koerswinsten.
Wie is er tegen mooie winsten als je daar geen extra investeringen (behalve parallelle uitbreiding / opschaling) voor nodig hebt. Ik niet. En het supercharger netwerk zo snel uitbreiden dat je stroom net iets voordeliger kunt aanbieden aan auto’s van je concurrenten en ook je Teslarijders tevreden houdt. Ik denk en zei al eerder iets in deze richting: Tesla wordt de grootste mobiele stroomleverancier ter wereld en wij profiteren mee. Stroom voor auto’s kost tesla maar 5,5 cent/kWh....
 
Onderschat de mensen van NewMotion niet. Die kijken niet op een paar duizend pop en leggen gewoon 3x35A of nog hoger vermogen aan als je hen de ruimte geeft.

Thanks heren voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

Mag ik vragen wat je bedoelt met “die kijken niet naar een paar duizend pop?”. Mijn leasemaatschappij heeft een stelpost van 2500 euro vrijgemaakt om aan de laadpaal te spenderen. Ik neem aan dat daar wel iets mee gedaan kan worden?
 
Thanks heren voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

Mag ik vragen wat je bedoelt met “die kijken niet naar een paar duizend pop?”. Mijn leasemaatschappij heeft een stelpost van 2500 euro vrijgemaakt om aan de laadpaal te spenderen. Ik neem aan dat daar wel iets mee gedaan kan worden?
Wat @horta zegt. Pas op met hogere aansluitwaarden dan 1x35A of 3x25A. Je maandbedrag gaat dan de hoogte in en dat mag je vast niet bij de leasemaatschappij declareren.
 
Oei, nee die kosten zit ik niet op te wachten inderdaad. Ik begrijp dus dat de meesten hier “gewoon” met 1 fase laden? Of is 3x25 dan ook nog zonder extra maandelijkste kosten als ik het goed begrijp en automatisch de beste keuze?

Wederom Bedankt
 
In Nederland is het of 1x35A of 3x25A voor dezelfde prijs. Bij een elektrische auto die op 3 fasen kan laden, zoals een Tesla, zou mijn voorkeur altijd uitgaan naar 3 fasen.

Omzetting van 1 naar 3 fasen kost wel iets, maar in vergelijking met de auto eigenlijk bijna niets. ;) (eenmalig rond de 300 euro hier in de buurt van Utrecht, Stedin, en daarnaast nog de kosten van groepenkast en veranderingen)
 
  • Helpful
Reactions: Hannes85
Was ook mijn gedachte. Dit is niet Autopilot maar ESP die de auto uit de slip haalt.


Zeker niets AP. Het is -ben ik 99% zeker- menselijk
onmogelijk om niét zelf in te grijpen in zo'n situatie (of je moet stoned achter het stuur aan 't slapen zijn, of zo). Geen enkele normale mens zal AP dit even laten doen, wachtend op het resultaat... Pure kwatsch dus.

 

Zeker niets AP. Het is -ben ik 99% zeker- menselijk
onmogelijk om niét zelf in te grijpen in zo'n situatie (of je moet stoned achter het stuur aan 't slapen zijn, of zo). Geen enkele normale mens zal AP dit even laten doen, wachtend op het resultaat... Pure kwatsch dus.
inderdaad.
zoals mijn voorval vorig jaar. Allereerste reactie is van AP, waarna ik in een reflex de boel probeer over te nemen en te herstellen
Schade topic
 
De eerste Model 3s zijn gespot in Californië om naar Europa te gaan! Let op de Europese brede kentekenplaat houder. Ik probeer de bron van het eerste plaatje te achterhalen, de tweede is van de Model 3 roadtrip op Facebook: Tesla Model 3 Road Trip

d043497-1.jpg 49664777_1133908806780587_8198063588389158912_o.jpg