Ik hoop het wel (RWD) maar denk t niet.
SAS en Trekhaak vind ik belangrijker dan AWD. RWD met de juiste banden is genoeg voor alle situaties, minder storingsgevoelig, lichter, goedkoper, zuiniger. En dan midrange. Maar de kenners verwachten dat we geen midrange krijgen. Minimale variatie scheelt heel wat in stock en handling.
SR zal maar heel kort geproduceerd worden, dat wil zeggen de 35.000 dollarversie. Na korte tijd”blijkt die niet winstgevend genoeg” Elon heeft zijn belofte dan genoeg gestand gedaan. Wegens eerder genoemd argument van minimale variatie overzee komt ie hier nooit terecht want dat heeft Elon voor de Europese markt ook niet beloofd.
Als Sales iets anders zegt: vraag of ze dat even zwart op wit willen zetten in e-mail.
My 2 cents: naast huidige aanbod komt er VOORLOPIG niks anders meer dan extra variaties en opties als “zonder PUP” (denk t niet hoor) “met SAS”. Als de vraag minder wordt gaan ze daar pas vanaf stappen, maar eerst wordt de top-segment-vraag inclusief spin-off leeggemolken (spin-off=door de eerste rondrijdende modellen 3 die nieuwe vraag genereren ). Ik denk dat het huidige referralprogramma pas laat in 2019 wordt beëindigd cq pas bij het uitkomen van roadster 2.
Waarom: omdat zo de expansie kan worden gefinancierd om TAAS te initiëren met nog goedkopere modellen en om de Aandeelhouders (#Metoo)tevreden te houden met (immers gratis) koerswinsten.
Wie is er tegen mooie winsten als je daar geen extra investeringen (behalve parallelle uitbreiding / opschaling) voor nodig hebt. Ik niet. En het supercharger netwerk zo snel uitbreiden dat je stroom net iets voordeliger kunt aanbieden aan auto’s van je concurrenten en ook je Teslarijders tevreden houdt. Ik denk en zei al eerder iets in deze richting: Tesla wordt de grootste mobiele stroomleverancier ter wereld en wij profiteren mee. Stroom voor auto’s kost tesla maar 5,5 cent/kWh....