Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Dat komt knullig over, wel fijn voor de koper uiteraard.

Snap sowieso de 7 dagen niet. Op de site van Tesla in de FAQ omgeving staat bij de volgende vraag het daarop volgende antwoord.
Wanneer moet ik uiterlijk betalen, en waarom moet dit voor levering?
Zodra de volledige betaling is voldaan, is de verkoop van de Tesla voltooid en zijn wij bevoegd om tot levering over te gaan. Graag vragen we u uiterlijk 3 werkdagen voor levering de betaling te voldoen. Zodra de betaling is ontvangen, kan de Tesla geregistreerd en geleverd worden.

Dus waarom eerder betalen dan nodig. Een telefonische overboeking ter plekke zou onder normale omstandigheden dus ook moeten volstaan. Kan mij echter ook voorstellen op dit moment dat er even geen sprake is van normale omstandigheden waarbij de registratie na betaling kan plaatsvinden.
 
Ik heb nog geen mail @Xfrank en @is3 , dus neem aan dat ik wél naar Finland mag, net als vroeger, “als je niet vroeg gebeld wordt ben je geslaagd”o_O

Verder: beste mensen al dat gebel is zinloos. In Tilburg willen ze echt geen vrachten niet-afgehaalde model ☰ ‘s, dus je wordt echt wel geïnformeerd zodra dat kan. (Zie ook post hierboven van iemand die 2 van de 4 bestelde auto’s daar heeft staan: ze staan nu al in de weg!) het wachten op “het wonder” is deel van de magie. Zoiets maak je toch bij de ICE-boeren niet mee? ;)
 
Iedereen die het over een eindfactuur heeft, doet dus een cash betaling? Met een ABN Lease hebben ze mij verteld dat ik geen eindfactuur zal krijgen, die gaat naar ABN toe. Ik durf in ieder geval niet meer te bellen, de dames aan de telefoon klinken alsof ze er geen zin meer in hebben. Alles klopt in m'n account, dus ik ga maar rustig afwachten.

Aangezien jouw situatie het meest op die van mij lijkt en onze progressie best wel gelijk op lopen.

Gisteren had ik gebeld net het bekende 013 nummer. Joyce gesproken. En vervolgens nummer en kenmerk nummer gekregen om mijn vraag voor te leggen aan ABN financial lease zelf.

Eindfactuur krijg je wel te zien in Mytesla. Bij ophalen de nodige laatste documenten ondertekenen, waarna deze richting ABN gaan. Als zij die laatste gegevens binnen hebben. Kunnen zij het volledige dossier afmaken en dus overgaan op betaling aan Tesla. Advies is dan ook vanaf min. de afleverdag de eventuele aanbetaling en eerste maandbedrag gereed te hebben staan op desbetreffende rekening, voor wanneer ABN besluit te incasseren.

Edit: Volgens Joyce maakt Tesla zelf vervolgens het reserveringsbedrag en bestel bedrag à €3000,- over op de door jouw reeds gebruikte rekening binnen 14 dagen.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik heb nog geen mail @Xfrank en @is3 , dus neem aan dat ik wél naar Finland mag, net als vroeger, “als je niet vroeg gebeld wordt ben je geslaagd”o_O

Verder: beste mensen al dat gebel is zinloos. In Tilburg willen ze echt geen vrachten niet-afgehaalde model ☰ ‘s, dus je wordt echt wel geïnformeerd zodra dat kan. (Zie ook post hierboven van iemand die 2 van de 4 bestelde auto’s daar heeft staan: ze staan nu al in de weg!) het wachten op “het wonder” is deel van de magie. Zoiets maak je toch bij de ICE-boeren niet mee? ;)
Ik was zo Zennnn dat ik al 24 uur niet meer op Tesla.com/nl had gekeken. Staat daar al 23 uur een eindfactuur.. (weliswaar fout want de 1000 euro reservering is niet in aftrek gebracht (hebben meer mensen dat?)) Daarover de voicemail maar eens ingesproken. Hopen dat ze snel terugbellen want ik ga ook nog een paar dagen weg over een paar dagen (ineens zenuwen.. hoe zit het met CCS op de route op de zondag na zwarte witte zaterdag):rolleyes:
[edit] spreadsheet aangepast, Vin added
 
Last edited:
Dat klopt, Spotify en DAB+ zijn alleen voor ee Europese markt.
Tenzij je hem zelf invoert kun je hier geen US versie kopen. Die op Schiphol is blijkbaar voor “internationaal” publiek als doelgroep.
Dat is vast een van de showroom auto's die we hier eind vorig jaar hebben mogen bewonderen. Zou die daarna weer naar de VS teruggevlogen worden?
De demo-auto's, waarmee we in januari proefritten konden maken, zijn immers ook per vliegtuig aangevoerd.
 
Bij mij en nog iemand anders is dat ook gebeurd. Alle 3 onze reserveringen zijn gedaan op het moment dat niet alleen reserveringshouders konden bestellen. Misschien dat deze bug in het systeem daarmee te maken heeft.
Ik dacht dat ik een fout gemaakt had. Ook een nieuwe reservering gekregen bij bestelling, en daarom nu de oude gecanceld. Maar misschien heb ik dus geen fout gemaakt...
 
Ik heb het gemaild naar het mail adres waar het vandaan kwam en naar Delivery NL met de vraag te bevestigen dat ik niet meer wil inruilen.
Toch maar even gebeld. Na 10 minuten binnen geraakt. Vriendelijke man maar weinig info. Zei wel dat de trade-in automatisch gecanceld was omdat er niet binnen de 24uur akkoord gegeven was. Meteen zelf maar gevraagd achter zen VIN maar was er nog niet. Hij zei ook dat het voor eind deze maand zou zijn wat ik wel betwijfel...
Heeft ook leveringslocatie aangepast van Antwerpen naar Gent
 
Toen ik gisteren werd gebeld door een Tesla medewerker voor een proefrit, wilde hij weten hoe ik de auto uiteindelijk ging financieren. Ik vertelde hem dat de auto al door de leasemaatschappij besteld is. Zijn reactie: "Oooo, dan heb je hem snel. Nu bestellen betekent eind maart rijden". Ik vertrouw daar maar op, en wacht rustig af (zegt hij terwijl hij dagelijks dit forum checkt op nieuws :oops:)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Toen ik gisteren werd gebeld door een Tesla medewerker (....)
(zegt hij terwijl hij dagelijks dit forum checkt op nieuws :oops:)
Zo, dus er is een lijntje met deze Tesla medewerker via het forum...:)(welkom!)
Appart draadje 'vragen aan Tesla medewerker?' om het de medewerker gemakkelijk te maken?;)
(wie weet, meldt de medewerker zich ook als zodang aan, wij hebben hier toch ook iemand van Fastned)
 
Staking legt haven Zeebrugge plat

Woensdag wordt wellicht op geen enkele terminal gewerkt.
Een aantal operators verwittigden hun klanten dat er geen cargo zal worden behandeld. Met de bonden is een minimumbezetting afgesproken om binnenkomende schepen veilig aan te meren, maar daar blijft het bij. "De respons van de vloer om te staken is zéér groot. De overgrote meerderheid van onze leden legt woensdag het werk stil. Zeebrugge gaat helemaal plat", vernemen we bij zowel ABVV-BTB als ACV-Transcom.

De klemtoon ligt op een nationaal interprofessioneel akkoord met de eis voor een sterke loonsverhoging. Maar er wordt ook gestaakt voor specifiek Zeebrugse eisen. "De haven groeit sterk en kent veel nieuwe werkkrachten. We stellen vast dat de structuren hiervoor moeilijk kunnen volgen. Voor al die bijkomende mensen is er bijvoorbeeld te weinig accommodatie en raken de statuten raken niet ingevuld. Door het aanhoudende aantal van meer dan 1.000 vacatures is het voor de mensen ook moeilijk om verlof te nemen. Wij verwachten dat de bedrijven de afspraken nakomen en op korte termijn actie ondernemen", zegt Birger Viktor, secretaris van ABVV-BTB.
 
  • Informative
Reactions: Elja Trum