Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdag komt het derde schip aan en ik vraag mij af waar ze de auto’s laten??
Ze zijn nog met eerste schip bezig dus er staan sowieso dan 6000 auto’s op kade plus wat er nog niet van het eerste schip is verstuurd. Meer dan 300.000.000 euro aan waarde
 
Ik ben eergisteren eens naar Tilburg gereden en bij alle mij bekende Tesla locaties eens gekeken.

Ik had verwacht rijen met Tesla Model 3's te zien, maar dat viel dus tegen. Ik kan mij niet voorstellen dat er honderden binnen gestald staan. Nu worden ze wel over Europa verdeeld, maar ik had verwacht er toch wel een paar te zien.
 
Staking legt haven Zeebrugge plat

Woensdag wordt wellicht op geen enkele terminal gewerkt.
Een aantal operators verwittigden hun klanten dat er geen cargo zal worden behandeld. Met de bonden is een minimumbezetting afgesproken om binnenkomende schepen veilig aan te meren, maar daar blijft het bij. "De respons van de vloer om te staken is zéér groot. De overgrote meerderheid van onze leden legt woensdag het werk stil. Zeebrugge gaat helemaal plat", vernemen we bij zowel ABVV-BTB als ACV-Transcom.

De klemtoon ligt op een nationaal interprofessioneel akkoord met de eis voor een sterke loonsverhoging. Maar er wordt ook gestaakt voor specifiek Zeebrugse eisen. "De haven groeit sterk en kent veel nieuwe werkkrachten. We stellen vast dat de structuren hiervoor moeilijk kunnen volgen. Voor al die bijkomende mensen is er bijvoorbeeld te weinig accommodatie en raken de statuten raken niet ingevuld. Door het aanhoudende aantal van meer dan 1.000 vacatures is het voor de mensen ook moeilijk om verlof te nemen. Wij verwachten dat de bedrijven de afspraken nakomen en op korte termijn actie ondernemen", zegt Birger Viktor, secretaris van ABVV-BTB.
Nou, lekker dan. Dan laat ik de hoop dat ik vandaag gebeld wordt maar weer varen...
 
  • Like
Reactions: Michel3
Goedemorgen allemaal!

Ik ben nieuw hier. Mijn situatie van m'n Tesla via de leasemaatschappij.

  • Keuze gemaakt van de auto's die op de boot staat,
  • Keuze aangepast omdat die specifieke model niet meer beschikbaar was,
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft december.
  • Kentekenbewijs ontvangen.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft januari.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Levering midden februari, nog niks vernomen...
 
Heb er deze morgen ook eentje zien rijden op de E313 tussen Antwerpen en Ranst, reed richting Hasselt, al kan dat natuurlijk ook richting buitenland zijn.
Zaten idd vooral zwarte en een of 2 rode en blauwe exemplaren op, hoofdzakelijk met 18" wielen. Jammer genoeg reed ik de andere kant op, dus helaas geen beeldmateriaal.

Met die staking zal het in Zeebrugge dus ook wel meevallen. De meeste van die vrachtwagenchauffeurs zijn toch buitenlanders en die staken volgens mij nooit.
 
Vanmorgen gebeld, verrassende korte wacht tijd. Auto staat op boot 3 die vrijdag moet aankomen, Vin 214460. Ze gaven aan dat ik in de week van 25 februari kan verwachten dat ik hem kan ophalen. Kenteken zouden ze eerder voor die tijd doorgeven. Nog even afwachten....
 
Goedemorgen allemaal!

Ik ben nieuw hier. Mijn situatie van m'n Tesla via de leasemaatschappij.

  • Keuze gemaakt van de auto's die op de boot staat,
  • Keuze aangepast omdat die specifieke model niet meer beschikbaar was,
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft december.
  • Kentekenbewijs ontvangen.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Afspraak gemaakt, levering 2e helft januari.
  • Afspraak geannuleerd.
  • Levering midden februari, nog niks vernomen...

Whoops verkeerde draadje! o_O
 
Nou hier ook eens gebeld en bleek al een VIN gekoppeld te zijn (LR 18" rood/wit interieur) maar dit komt nog nergens naar voren op Tesla.com. Ook hier staat de wagen nog in Zeebrugge en bellen ze pas voor 'n afspraak als hij zeker weten in Tilburg staat. Verwachting was eind deze week/begin volgende week, ben benieuwd.
 
Iedere 40,000km, ipv iedere 20,000 bij de S en X: Onderhoud van de auto

Ik heb gewoon maar even gebeld voor de kosten: €400,= incl. BTW voor een "kleine beurt" en €800,= voor een grote beurt. De grote beurt is dan ook incl accukoelvloeistof vervangen.

De onderhoudskosten zijn dus substantieel lager dan bij de Model S en X en de intervallen zijn langer. Als ik het vergelijk met een BMW 3 serie dan is het wel een stukje duurder, maar met een nieuw setje remmen heb je dat snel ingehaald.
 
  • Informative
Reactions: Merijn and nervus