Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ook maar eens een accountje aangemaakt om mijn ervaringen te delen.

20-12-2018: Bestelling bij leasemaatschappij geplaatst, reservering van augustus 2018 doorgegeven.
4-1-2019: Bevestiging dat de productieplek van mijn reservering is overgenomen en referral is gekoppeld door Tesla. Leverdatum maart 2019.
8-2-2019: Referral is gevalideerd, wall charger geselecteerd (referral verder niet zichtbaar in tesla account, vreemde bedoeling).
12-2-2019: Orderbevestiging binnen, bestelling is nu echt definitief gemaakt. Tesla had wat moeite met hun eigen leaseafdeling. RN nummer nu ook beschikbaar.

Zojuist i.v.m. korte wachttijden een belletje gepleegd naar Tesla Tilburg. Direct iemand aan de lijn. Helaas nog niet bekend op welke boot de auto staat, dus ook geen VIN.

Al met al duurt het dus lang voordat er duidelijkheid is, dit lijkt veel beter te gaan voor particulieren.
Maar sinds deze week zit er dus ook schot in de zaak.
 
  • Like
Reactions: Thermometer
Net ook maar weer even gebeld (geen wachttijd). Even checken of mijn betaling al ontvangen was.
Die was nog niet binnen (maar wel de mail met screenshot die ik gestuurd had en het schijnt dat ze daar momenteel ook genoegen mee nemen).

Over de status van mijn Model 3 gaf ze aan dat die 'in transport to regio hub' was.
Dat gaf volgens deze dame zoveel aan als dat ie nog onderweg was op de boot.
Eerder zeiden ze nog dat ie al in Zeebrugge stond, dus het blijft nog steeds redelijk vaag qua wisselende informatie.

Ze zouden me bellen als de Model 3 in Tilburg stond.
Niet dat ik verwacht dat ik zo geduldig ben om niet eerder al weer even te bellen.
 
  • Funny
Reactions: Primus
Nou hier ook eens gebeld en bleek al een VIN gekoppeld te zijn (LR 18" rood/wit interieur) maar dit komt nog nergens naar voren op Tesla.com. Ook hier staat de wagen nog in Zeebrugge en bellen ze pas voor 'n afspraak als hij zeker weten in Tilburg staat. Verwachting was eind deze week/begin volgende week, ben benieuwd.

Mooi, jij bent 17 auto's voor mij zie ik op de spreadsheet. Komt dichterbij, net zoals de volgende elfstedentocht iedere dag een dag dichterbij komt. Hoorde net dat ze op veel auto's nog Europese firmware moesten zetten omdat ze per abuis met US versie waren geleverd en die mogen hier niet rondrijden. Hopelijk is de hardware wel EU versie...
 
  • Like
Reactions: Lbl3
FANTASTISCH !
Een bewonderenswaardige berusting in hetgeen gaat komen. Dat is weer eens een ander geluid dan de speculatie en al het gehijg en gejaag.
De beeldspraak is echter wat minder gelukkig ;) Het einde van mijn aardse bestaan komt ook dichterbij met het verstrijken van de tijd, maar toch hoop ik voordien de 3 wel geleverd gekregen te hebben:D
 
Hallo, ben nieuw hier. Vandaag gebeld naar Tesla. Auto zou 1 maart geleverd worden. Geen VIN of boot bekend.. Kon wel een afspraak voor levering maken. Volgens medewerker was enige data speling wel verstandig want het ging niet altijd helemaal goed. Afspraak gemaakt voor 5 maart. Besteldatum was 10 december 2018 en reserveringsdatum augustus 2017. Heb eigenlijk nog wel klein beetje hoop dat het toch wat sneller gaat. Ze gingen ook een eindfactuur in orde maken. Ben benieuwd of daar dan een VIN op staat
 
  • Like
Reactions: MarcVG
Mogen we de auto's nu zelf in Zeebrugge halen met die stakingen :p
Snap zowieso niet waarom ze Zeebrugge niet als afhaal locatie toepassen. Ze zouden het zichzelf een stuk makkelijker maken. Denk dat vele van ons maar al te graag naar Zeebrugge gaan i.p.v. wachten op transport naar Tilburg. Laat Tesla een touringcar inzetten vanaf station Breda. Zal goedkoper zijn dan auto carriers.
 
Het kan ook andersom niet helemaal goed gaan namelijk als je de auto iets later dan direct wilt hebben. Moet nu al voor de 4e keer het e.e.a. corrigeren/ toelichten bij Tesla a.g.v. een belletje, mailtje of eindfactuur. Vanochtend kreeg ik een sms dat mijn eindfactuur klaar staat en of ik wilde betalen voordat levering kan plaatsvinden. Ik beschouw deze sms maar als herinnering aangezien ik de eindfactuur al meer dan een week geleden heb ontvangen in mijn Tesla account met daarin vermeld een VIN. Ga Tesla denk ik zelf maar vragen of zij mijn VIN nummer aan iemand anders met een M3 met dezelfde configuratie willen geven en die ondertussen aan het wachten is om direct een auto geleverd te krijgen.