Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap werkelijk niet waar al die duizende Model 3’s blijven als je kijkt naar het aantal afleveringen in Nederland tot nu toe.
169 t/m afgelopen donderdag:

View attachment 377767

Kloppen die RDW data wel?
Is inderdaad onbegrijpelijk. Want er zouden er toch al snel zo’n 7500 moeten zijn als ik het goed begrijp (~1.500 op het eerste schip en 3.000 elk op de volgende twee schepen). Als er maar ~150 in NL ziin afgeleverd waar zijn die andere dan gebleven?
 
Ik snap werkelijk niet waar al die duizende Model 3’s blijven als je kijkt naar het aantal afleveringen in Nederland tot nu toe.
169 t/m afgelopen donderdag:

View attachment 377767

Kloppen die RDW data wel?

First - er komen er niet elke week 3.000 - het eerste schip bracht er pm 1.600 plus enkele honderden S/X. Sec. het is de primaire aanvoerlijn voor Europa, niet alleen Nl. Van een van de Tesla boy's in Adam hoorde ik vorige week dat men er naar streeft om de auto' s gewoon te produceren en als ze op de boot onderweg zijn pas de matching te doen. Zoveel varianten zijn er immers niet. Beetje het Henry Ford model. Levering in Frankrijk en Duitsland is inmiddels ook gestart. Heeft overigens iemand enig idee hoe groot de potentiële Europese markt is de komende twee, drie jaar?
 
@Xfrank, hang je nog samen van de spanning ? Slaap je nog ‘s nachts ? :D:D:D

BTW. Uitstekende keuze, dat rood. Ik zag er al een paar in het zwart en het is een ongelooflijk teer kleur. Je ziet elke vliegenscheet en vingerafdruk vanop een twee meter afstand.
Hun nieuwe baasjes continu alles wegwissend met hun natgemaakte zakdoek en daarbij extatisch cirkelend rond hun jonge aanwinst zie je vanop twintig meter afstand. :p
Als de eigenaar daar een deftige keramische coating op zou aanbrengen zou hij/zij dat probleem niet hebben.
70k voor een auto uitgeven en dan te gierig voor een coating van 500 euro;)
 
  • Helpful
Reactions: Hans59
Als de eigenaar daar een deftige keramische coating op zou aanbrengen zou hij/zij dat probleem niet hebben.
70k voor een auto uitgeven en dan te gierig voor een coating van 500 euro;)

Wij hebben een rode S van bijna 2 jaar oud. Geen coating en ziet er nog als nieuw uit, rij wekelijks door de wasstraat, als je vaak over een dijk rijdt ziet de auto er uit als een lijkenwagen voor vliegen, lol. Heb wel geïnformeerd destijds, maar het beschermt gewoon niet voldoende tegen steenslag en ook krassen zie je er doorheen, vooral bij zwart, dus weggegooid geld.
 
Als de eigenaar daar een deftige keramische coating op zou aanbrengen zou hij/zij dat probleem niet hebben.
70k voor een auto uitgeven en dan te gierig voor een coating van 500 euro;)
Ik meen gelezen te hebben dat ook niet iedereen blij wordt van een keramische coating. Zonde van het geld.
Iemand al iets gehoord hierover voor een M3?

Zwart blijft wel een mooie kleur.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Doet werkelijk niets zon “nano coating” of wat voor naam ze er ook aan geven. Is puur geldklopperij (ja ik zit in de detailing scene). Maar goed, als je er vertrouwen mee koopt dan moet je dat zo houden :).

Als je je auto knap wil houden moet je daar simpelweg wat meer aan doen;
-met de hand wassen (twee emmer systeem)
-In de wax zetten eens in de zoveel tijd
-Smerigheid zsm verwijderen (vogelkak is het ergste en brandt op een warme dag in je blanke lak)
-eens in het jaar kleien en waar nodig polijsten
 
Tot nu meegelezen en veel van opgestoken...reservering gedaan op 14-1-2018 bestelling 11-12-2018, contant, LR silver 18". Wordt geleverd eerste week maart. We zullen maar braaf wachten.. Vraag aan ieder : Nano coating of glascoating?
 
Ik snap werkelijk niet waar al die duizende Model 3’s blijven als je kijkt naar het aantal afleveringen in Nederland tot nu toe.
169 t/m afgelopen donderdag:

View attachment 377767

Kloppen die RDW data wel?

this may come as a surprise for you, but Europe is bigger than the Netherlands .


;)
 
De eerste 500km verder, wilde jullie laten weten dat het verbruik echt amazing is, heb gisteren een tijdje op 136w/km gereden, snelheden rijden die zijn toegestaan...130km/h, file gisteravond bij A4 Schiphol....

EAP moet nog leren in de bochten, en begint bij een te scherpe bocht op de snelweg te janken, dat je "als bestuurder misschien het stuur dient over te nemen"... hoe meer auto's, hoe meer data, hoe sneller hij beter gaat rijden
;-)



IMG_2685.jpeg
IMG_2686.jpeg
 
  • Like
Reactions: Jopie
De eerste 500km verder, wilde jullie laten weten dat het verbruik echt amazing is, heb gisteren een tijdje op 136w/km gereden, snelheden rijden die zijn toegestaan...130km/h, file gisteravond bij A4 Schiphol....

Dat is indrukwekkend. Heb er ruim 120.000 km opzitten met een renault zoe (ja aan het upgraden inderdaad...) en daar haal ik ~150-160 wh / km mee. Maar rijd zelden 130 (22 kwh batterij...). En performance is ook net iets minder gok ik
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Michel3 and Klaas
De eerste 500km verder, wilde jullie laten weten dat het verbruik echt amazing is, heb gisteren een tijdje op 136w/km gereden, snelheden rijden die zijn toegestaan...130km/h, file gisteravond bij A4 Schiphol....

EAP moet nog leren in de bochten, en begint bij een te scherpe bocht op de snelweg te janken, dat je "als bestuurder misschien het stuur dient over te nemen"... hoe meer auto's, hoe meer data, hoe sneller hij beter gaat rijden
;-)



View attachment 377804 View attachment 377805
Bedankt voor de plaatjes. Nu ligt het echt aan mij, maar hoe moet ik die plaatjes nu lezen?
Kun je nog van toelichting geven?
 
Is inderdaad onbegrijpelijk. Want er zouden er toch al snel zo’n 7500 moeten zijn als ik het goed begrijp (~1.500 op het eerste schip en 3.000 elk op de volgende twee schepen). Als er maar ~150 in NL ziin afgeleverd waar zijn die andere dan gebleven?

Ik schat dat minder dan 10% momenteel voor de Nederlandse market is. Ook denk ik dat er nog geen 3000 op elke boot zitten. Maar indien wel dan zijn er maar 750 voor de NL markt.
 
this may come as a surprise for you, but Europe is bigger than the Netherlands .


;)

Tja, met zo’n elektrische auto kom ik bijna de landsgrenzen niet meer over dus dat verandert je perspectief. :D

Als je kijkt naar de Google spreadsheet met bestellingen per land heeft Nederland ongeveer 10% van de bestellingen dus dan zou je toch al wat meer leveringen verwachten.
Verder dan Nederland en België heb ik niet gevolgd hoe het met de leveringen in Europa gaat. Noorwegen, Duitsland , Zwitserland etc. nu ook in volle gang?
 
Bedankt voor de plaatjes. Nu ligt het echt aan mij, maar hoe moet ik die plaatjes nu lezen?
Kun je nog van toelichting geven?
De foto's zijn op hetzelfde moment gemaakt, ik heb alleen schaal veranderd van de afgelopen 10 en 50 km, ik heb de 25 km overgeslagen.
Deze grafiek toont je verbruik van de bv de laatste 50km en de auto zal een prognose berekening maken, wat je met de huidige SOC(state Of Charge)nog zou kunnen rijden, als je dit blijft rijden, in de 50 km is dat 348 km, met de 10km grafiek zal dat 488km zijn.
de laatste 8 km heb ik grotendeels 50km/h gereden. Net daarvoor was een Porsche mij aan het duwen op de snelweg...150 km/h gereden, en had gelijk de afslag, vandaar in de 10km grafiek een groen gebied, heb energie terug gewonnen in de accu. Mocht je ooit de SEC Le Caylar in Frankrijk gaan chargen, richting het zuiden, tot bv 80%, kom je 20 km verderop met 85% onderaan de heuvel... ;-).