Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Is inderdaad onbegrijpelijk. Want er zouden er toch al snel zo’n 7500 moeten zijn als ik het goed begrijp (~1.500 op het eerste schip en 3.000 elk op de volgende twee schepen). Als er maar ~150 in NL ziin afgeleverd waar zijn die andere dan gebleven?

We zijn niet zeker dat er ook effectief 3000 op de twee volgende schepen stonden. Er is een payment processor die onlangs een rapport uitbracht dat Tesla nog verbazend veel auto's in de US bleef verkopen in Januari. Als de productie gedeeld moet worden met China en de US dan stonden er op die volgende schepen misschien ook wel wat minder. Daarnaast denk ik dat er heel wat naar Noorwegen verscheept zijn. Tenslotte is het logisch dat Tesla nu ook veel op transport heeft gezet naar Zwitserland en Duitsland.
 
Daarnet even naar Zeebrugge gereden, maar heb niet echt iets kennen zie daar in de haven. Enkel een Hollandse MX die daar toevallig ook moest zijn;)
IMG-20190216-WA0012.jpg


Op de terugweg kreeg ik een melding op Whatsapp dat er gespot waren in lokeren.
Op een paar 100 meter van de SuC in lokeren staan er enkele tientallen bij de "truck cleaning"
Enkele staan daar gewoon in het gras en het zand ....
Zouden ze nu al gestolen zijn voordat ze geleverd zijn?
20190216_122932.jpg
20190216_123031.jpg
 
Daarnet even naar Zeebrugge gereden, maar heb niet echt iets kennen zie daar in de haven. Enkel een Hollandse MX die daar toevallig ook moest zijn;)
View attachment 377827

Op de terugweg kreeg ik een melding op Whatsapp dat er gespot waren in lokeren.
Op een paar 100 meter van de SuC in lokeren staan er enkele tientallen bij de "truck cleaning"
Enkele staan daar gewoon in het gras en het zand ....
Zouden ze nu al gestolen zijn voordat ze geleverd zijn?
View attachment 377829 View attachment 377832

Die foto’s moet je eens naar wat trollende Tesla shorters op Twitter sturen... :rolleyes:
 
Het lage verbruik kan ik beamen na bijna 2000 km.

Dit is een stukje weg van Den Bosch naar Veghel, max snelheid 80 kmph.

a4232685-2c4a-4e65-86c4-7f05c82c99bd.jpg


Gisteren de Mergellandroute gedaan. vanuit Veghel en terug (dus ook snelweg 130, en ook file, en alle landweggetjes...en uhh 'leuk' gereden dus niet als een oma) heb ik 310 km gereden en kwam ik in totaal op 159wh/km gemiddeld. Met Aero wieldoppen.


Bonus pic
c4b7e517-3ab9-4e3b-8ea9-57989f452359.jpg
 
Het lage verbruik kan ik beamen na bijna 2000 km.

Dit is een stukje weg van Den Bosch naar Veghel, max snelheid 80 kmph.

View attachment 377842

Gisteren de Mergellandroute gedaan. vanuit Veghel en terug (dus ook snelweg 130, en ook file, en alle landweggetjes...en uhh 'leuk' gereden dus niet als een oma) heb ik 310 km gereden en kwam ik in totaal op 159wh/km gemiddeld. Met Aero wieldoppen.


Bonus pic
View attachment 377843
Wauw wat een verbruik. Ik ga ook voor een 3 in 2021. Nu een MS in de lease, 4 jaar of 140.000 km. Hoop alleen dat de bijtelling in 2021 nog gunstig is. Anders snij ik me in mijn eigen vingers.
Ps @Jooop wat is je range bij 90% laden?

Ps kan ook hier Typical Range bij 90% laden
 
Last edited:
Wauw wat een verbruik. Ik ga ook voor een 3 in 2021. Nu een MS in de lease, 4 jaar of 140.000 km. Hoop alleen dat de bijtelling in 2021 nog gunstig is. Anders snij ik me in mijn eigen vingers.
Ps @Jooop wat is je range bij 90% laden?
Met temperatuur boven +/-13 graden, geen zware tegenwind en droog wegdek kom je dan met 100% dus uit op iets minder dan de rated range die Tesla opgeeft. 90% van de accu is dan rond de 450km ofzo. Maar dat kan je allemaal uitrekenen, ben zelf niet zo'n cijferpersoon. Ik weet wel dat range anxiety dus echt dood is met dit soort verbruik en accu capaciteit.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Michel3 and Primus
Met temperatuur boven +/-13 graden, geen zware tegenwind en droog wegdek kom je dan met 100% dus uit op iets minder dan de rated range die Tesla opgeeft. 90% van de accu is dan rond de 450km ofzo. Maar dat kan je allemaal uitrekenen, ben zelf niet zo'n cijferpersoon. Ik weet wel dat range anxiety dus echt dood is met dit soort verbruik en accu capaciteit.
Het gaat om het bereik dat er staat als je klaar bent met laden, SoC toch? Dat is idd niet representatief, allez alleen in de zomer.
450. Slik
 
Voor wie het nog interessant vinden, ik heb nog even wat informatie verzameld uit het "Tesla Model 3 leveringen" sheetje.

yAozIbZ.png


Het is misschien wat rommelig maar het gaat om de informatie. Mijn conclusies:
1. Als je 19" wielen hebt besteld dan lig je absoluut achter op de rest. 0% geleverd en slechts 15% heeft een VIN, vergeleken met 71% voor de performance 20" wielen en 57% van alle 18" aero wielen.
2. Kleur maakt niet zo gek veel uit, alleen rood en zwart lijken iets eerder een VIN gekregen te hebben.
3. Interieur kleur maakt niets uit.
4. 54% van de contant betalers heeft al een VIN, tegenover 29% van de financial lease en 7% van de lease mensen.
5. Inruil ja of nee scheelt wel iets, maar niet veel. Dit kan ook door de lage hoeveelheid data van de inruilende mensen.
6. Reserveringen. Reservering in 2016, 2017 of 2018 maakt niet zo veel uit, maar er lijkt wel degelijk een verschil met een reservering pas in 2019 (of geen reservering en dus direct bestellen).

EDIT: Er zaten wat foutjes in het "Reservering" gedeelte, plaatje gefixed. De conclusie blijft gelukkig hetzelfde.
 
Last edited:
Voor wie het nog interessant vinden, ik heb nog even wat informatie verzameld uit het "Tesla Model 3 leveringen" sheetje.

Het is misschien wat rommelig maar het gaat om de informatie. Mijn conclusies:

(...)

Mooi overzicht en conclusies. Redelijk random dus, met iets meer leveringen aan vroege reserveerders misschien. Hoewel alles gebaseerd op kleine aantallen leveringen.

Ik wacht nu op m'n beurt...

20190216_150559.jpg
20190216_151841.jpg
 

Attachments

  • 20190216_151841.jpg
    20190216_151841.jpg
    261 KB · Views: 25
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Mooi overzicht en conclusies. Redelijk random dus, met iets meer leveringen aan vroege reserveerders misschien. Hoewel alles gebaseerd op kleine aantallen leveringen.

Ik wacht nu op m'n beurt...

Veel plezier!

Kleine aantallen leveringen inderdaad. De VIN aantallen zijn iets groter en heb je waarschijnlijk meer aan.

EDIT: wow zoveel zwarte met aeros.... Had ik die maar gekozen...dan reed ik nu rond.