Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vermoedelijk omdat er voor financial lease gekozen is, dan moet de “klant” niet eerst factuur voldoen en zullen ze dus al vroeger status aanpassen.

Wordt de m3 eigenlijk met een volle batterij afgeleverd?
Ik kan hierbij bevestigen dat ik niet voor financial lease gekozen had, maar voor contant/lening, en dat sinds eergisteren toch opeens de fase Betaling afgevinkt was. Terwijl ik nog helemaal geen eindfactuur, VIN, of überhaupt en belletje of smsje heb gehad.

Ik vermoed dus dat die fase niet betekent wat wij denken dat het betekent, maar dat het intern gewoon correspondeert met iets als "factuur opmaken, betaling kan geschieden". Alleen zit je dan nog wel ergens in de virtuele stapel en is het afwachten tot er ook daadwerkelijk iemand iets opmaakt voor je en evt. contact legt.
 
Ik kan hierbij bevestigen dat ik niet voor financial lease gekozen had, maar voor contant/lening, en dat sinds eergisteren toch opeens de fase Betaling afgevinkt was. Terwijl ik nog helemaal geen eindfactuur, VIN, of überhaupt en belletje of smsje heb gehad.

Ik vermoed dus dat die fase niet betekent wat wij denken dat het betekent, maar dat het intern gewoon correspondeert met iets als "factuur opmaken, betaling kan geschieden". Alleen zit je dan nog wel ergens in de virtuele stapel en is het afwachten tot er ook daadwerkelijk iemand iets opmaakt voor je en evt. contact legt.
Tot daar mijn poging om de logica in het bestel/afleverproces trachten te begrijpen. o_O

Sinds deze morgen zie ik ook een VIN in mijn account, kans dat de levering aanstaande zaterdag in Gent zal kunnen doorgaan, lijkt dus toe te nemen! (Ik pas het aan in de excel!)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik kan hierbij bevestigen dat ik niet voor financial lease gekozen had, maar voor contant/lening, en dat sinds eergisteren toch opeens de fase Betaling afgevinkt was. Terwijl ik nog helemaal geen eindfactuur, VIN, of überhaupt en belletje of smsje heb gehad.

Ik vermoed dus dat die fase niet betekent wat wij denken dat het betekent, maar dat het intern gewoon correspondeert met iets als "factuur opmaken, betaling kan geschieden". Alleen zit je dan nog wel ergens in de virtuele stapel en is het afwachten tot er ook daadwerkelijk iemand iets opmaakt voor je en evt. contact legt.

Hetzelfde hier: contante betaling. Sinds donderdag is 'betaling' aangevinkt. Ik kreeg (en beantwoordde) die middag wel een standaard mail van Tesla met verzoek om papieren van mijn inruilauto toe te sturen (al 2 weken geleden gedaan) en de vraag of het bedrag voor die inruilauto verrekend mocht worden op de eindfactuur (dat had ik nog niet eerder kunnen aangeven).

Dus ik vermoed dat het vinkje zoiets betekent als: uw dossier is nu ook in beeld bij de financiële administratie. Verder heb ik net als jij geen eindfactuur, VIN of contact met Tesla gehad, dus ik wacht maar even af...
 
Hij hangt aan de wall charger wanneer je aankomt. Dus het is afhankelijk van wanneer ze hem daar ingeprikt hebben en hoe lang je de overdracht van de auto weet te rekken ;)

Maar ze vertelde mij dat ze afgeleverd worden zodat je in heel Nederland kan komen dus je komt sowieso thuis.
In die van mij zat zo'n 350 - 400 km bij alle 4.

Hoop het, moet ook een heel eind rijden, maar iemand gaf op het forum aan dat tot 150 was geladen. Wij gaan het zien zaterdag
 
Iemand EAP al aangeschaft na levering? Ik heb hem ook besteld zonder EAP ivm bijtelling maar wil het wel graag hebben. Zag ook dat je korting krijgt bij insuremytesla met EAP, maar bij levering zit het er niet op. Als je het een paar dagen of mischien weken later als nog aanschaft krijg je dan ook alsnog korting op je verzekering?
Ik heb gebeld en er werd me gezegd dat de 10% meteen in kon gaan, ook als ik pas later EAP2 zou hebben.
 
Tot daar mijn poging om de logica in het bestel/afleverproces trachten te begrijpen. o_O
Daar ben ik het helemaal mee eens. Tegelijk is bij mij de logica er wel. En loopt het allemaal heel soepel en voorspoedig. :cool::D
Hoop het, moet ook een heel eind rijden, maar iemand gaf op het forum aan dat tot 150 was geladen. Wij gaan het zien zaterdag
Ik zal dinsdagavond rapport uitbrengen van leveringsproces en mijn eerste 400 km. Meteen Tilburg - Achterhoek -Amsterdam - Achterhoek. :rolleyes:
 
Hallo allemaal,

Wederom een m3 vraagje. Is het mogelijk om het preheaten van de auto te agenderen? Ik rol namelijk binnen 10min vanuit mijn bed de auto in. Dit lijkt me vrij kort om de auto voor te verwarmen in de winter. Kan ik bijvoorbeeld de avond van te voren instellen dat de auto start met opwarmen bijv. 45min voor vertrek?
 
Hallo allemaal,

Wederom een m3 vraagje. Is het mogelijk om het preheaten van de auto te agenderen? Ik rol namelijk binnen 10min vanuit mijn bed de auto in. Dit lijkt me vrij kort om de auto voor te verwarmen in de winter. Kan ik bijvoorbeeld de avond van te voren instellen dat de auto start met opwarmen bijv. 45min voor vertrek?

er is iets als smart preconditioning.
de wagen zou dan leren van jouw gewoontes en zelf zorgen dat hij op tijd klaar staat.
Mening zijn op z'n zachtst gezegd "verdeeld".

Best een 3rd party app gebruiken.
Ikzelf gebruik -nog steeds- VisibleTesla in zulk geval. VisibleTesla
Voordeel : gratis en pollt de wagen niet voordurend (als je dan niet wil) == geen extra vampiredrain.

The Scheduler Tab
 
er is iets als smart preconditioning.
de wagen zou dan leren van jouw gewoontes en zelf zorgen dat hij op tijd klaar staat.
Mening zijn op z'n zachtst gezegd "verdeeld".

Best een 3rd party app gebruiken.
Ikzelf gebruik -nog steeds- VisibleTesla in zulk geval.
Voordeel : gratis en pollt de wagen niet voordurend (als je dan niet wil) == geen extra vampiredrain.
Oké, de eerste optie zal voor mij niet gaan werken omdat mijn vertrek gedrag vrij onvoorspelbaar is (zit door het hele land). Ik zal me eens gaan verdiepen in 3rd party apps. Thanks voor de tip.

Heeft tesla ook een ideeën box? Dit lijkt me namelijk wel een functionaliteit die meerdere mensen wensen?
 
Oké, de eerste optie zal voor mij niet gaan werken omdat mijn vertrek gedrag vrij onvoorspelbaar is (zit door het hele land). Ik zal me eens gaan verdiepen in 3rd party apps. Thanks voor de tip.

Heeft tesla ook een ideeën box? Dit lijkt me namelijk wel een functionaliteit die meerdere mensen wensen?

Mijn vorige auto (BMW 330e -> Plugin-hybride) had de mogelijkheid om via de app twee tijdsmomenten (vb.: 's morgens en/of 's avonds) in te stellen wanneer de auto op de vooringestelde temperatuur diende te zijn. Heel leuk op het moment dat je 's ochtend naar je werk vertrekt, of 's avonds vanop de parking weer richting huis vertrekt...

Is puur software-matig in de app in te stellen, lijkt me niet moeilijk te zijn...
 
Zojuist mijn toekomstige m3p gespot met witte bekleding @Tropical Islands Duitsland. Alle rode modellen bij mekaar :p wat een gezelligheid
3DB0B968-ADC1-4BBC-BBCB-670F5868E815.jpeg
 
En wat kan je daar meer mee dan met de standaard app van Tesla?
Gebruik je hem naast de app van Tesla of ernaast?

Voor een uitvoerige beschrijving: zie de website ;)

Maar ik gebruik hem met name voor vier dingen:
- ondersteuning van van mijn LG smartwatch
- ik kan een tijdstip opgeven dat mijn auto geladen (percentage instelbaar) is en verwarming aan: hij rekent dan zelf terug wanneer hij moet beginnen met laden en verwarmen. En dat lokatie afhankelijk!
- een optie om zelf commando's te geven op een bepaald tijdstip: ik gebruik dit om verwarming te schedulen
- een reminder om aan te geven dat je auto niet aan de oplader staat! Bij mij iedere avond om 22:00
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Ik kan hierbij bevestigen dat ik niet voor financial lease gekozen had, maar voor contant/lening, en dat sinds eergisteren toch opeens de fase Betaling afgevinkt was. Terwijl ik nog helemaal geen eindfactuur, VIN, of überhaupt en belletje of smsje heb gehad.

Ik vermoed dus dat die fase niet betekent wat wij denken dat het betekent, maar dat het intern gewoon correspondeert met iets als "factuur opmaken, betaling kan geschieden". Alleen zit je dan nog wel ergens in de virtuele stapel en is het afwachten tot er ook daadwerkelijk iemand iets opmaakt voor je en evt. contact legt.
Heb plotseling zelfde vinkje, gepland “boot 6”, en nog geen factuur gezien