Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo mede Tesla fans. :)

Weet iemand met ervaring met het proces van bestelling tot levering wat onderstaande status precies wil zeggen? Dus hoe ver je bent in het proces en wat ze nog van je verwachten?
Ik heb gisteren gemerkt dat ik ook een stapje ben opgeschoven, maar nog steeds geen finale factuur (tenzij ze die naar de leasing hebben gestuurd en ik die niet zie in mijn account).
 
Ja dat klopt. De stroomaanduiding van een laadkabel slaat op de stroom per geleider want bepaald door de sectie van de geleiders. Dus met zo'n kabel is enkelfasig slecht 16A mogelijk. Ik raad klanten altijd de zwaardere kabel aan. Zo kan een enkekfasig ladend voertuig er sneller mee laden. Het zijn de stekkers die geld kosten. Het verschil tussen 3f16 en 3f32 is niet zo groot
 
Hallo mede Tesla fans. :)

Weet iemand met ervaring met het proces van bestelling tot levering wat onderstaande status precies wil zeggen? Dus hoe ver je bent in het proces en wat ze nog van je verwachten?
Ik zit ook in deze fase. Ik heb mijn factuur ontvangen en betaald. Donderdag afspraak voor levering. Ik moet hopelijk niets meer doen.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Michel3
Hallo mede Tesla fans. :)

Weet iemand met ervaring met het proces van bestelling tot levering wat onderstaande status precies wil zeggen? Dus hoe ver je bent in het proces en wat ze nog van je verwachten?
Hi,
dit geeft volgens mij niet eenduidig aan waar je je in het proces bevindt.

Zit in zelfde situatie, mijn AWD zou op boot 6 gepland zijn, nog geen factuur, VIN of leverdatum. Have fun met wachten:rolleyes:
 
  • Disagree
Reactions: Michel3
Hi,
dit geeft volgens mij niet eenduidig aan waar je je in het proces bevindt.

Zit in zelfde situatie, mijn AWD zou op boot 6 gepland zijn, nog geen factuur, VIN of leverdatum. Have fun met wachten:rolleyes:
idem hier. wel vreemd dat ze jou een boot kunnen zeggen, maar geen VIN. Hier geen VIN of boot of ook maar enige info of het begin, midden of eind maart of later wordt...
 
Afgelopen donderdag mijn Model 3 opgehaald. Reservering 6 december, besteld 10 december, zwart 18 inch, zwart interieur, geen AP. Al met al geen top ervaring geweest het proces tot en met levering, letterlijk 20 keer met Tesla moeten bellen (gemiddeld 60 minuten in de wacht) over eindfactuur, rare creditfacturen, nog meer rare mails, etc. Maar goed, de auto stond klaar op donderdag, dat dan weer wel. Op de levering is ook nog wel wat aan te merken (niet helemaal schoon, restjes wit plastic op moeilijke plekken), maar de auto maakt het wel goed, ik ben er super blij mee. De eerste dag werkte de cruisecontrol niet, maar ineens deed hij het wel. Verder wat foutmeldingen maar na de eerste update waren die ook allemaal weg.

Er is maar één situatie die ik echt ongehoord slecht vind, er zit geen laadkabel voor een standaard laadpaal bij, die waren op en ook na zeuren kreeg ik er geen mee (take it or leave it sfeer). Heb wel de kabel om op 220 te laden maar ik woon in Amsterdam, kan dus niet laden voor de deur en niet aan een paal. Ben nu voor onbepaalde tijd (ja we weten niet wanneer de kabels geleverd worden) gebonden aan superchargers.

Heeft iemand een idee hoe en waar ik snel de juiste kabel kan kopen/vinden/lenen?

@LaurensLaurens
Ik woon op IJburg en heb 2 lange laadkabels, je mag er eentje lenen als je wilt?
 
  • Like
Reactions: Frankvr and Michel3
Hallo mede Tesla fans. :)

Weet iemand met ervaring met het proces van bestelling tot levering wat onderstaande status precies wil zeggen? Dus hoe ver je bent in het proces en wat ze nog van je verwachten?
Dit heb ik ook en ik ga mijn auto dinsdag ophalen. Dit betekent dat de eerste 3 taken voldaan zijn en de auto alleen nog maar geleverd hoeft te worden.
Gefeliciteerd! Waarom vraag je dit, want blijkbaar ben je bijna klaar?
 
Net met Tesla aan de lijn, wordt mij nu verteld dat er voor de model 3 geen trial AP is, ook na dubbelcheck bleef de dame dat volhouden.

Dat zou wel jammer zijn. Scheelt toch geld. Aan de andere kant, zelfs als ik de volledige prijs zou betalen om na levering in te schakelen (7400), is het nog steeds voordeliger dan bij levering 5300 betalen en daar 5 jaar 22% bijtelling over aftikken. Ik neem aan dat dat voor anderen ook de voornaamste reden is om pas later EAP aan te schaffen.

Ben er trouwens vrij zeker van dat die trial er dan na een paar maanden gewoon toch komt als ze zien dat er te weinig mensen EAP voor het volledige bedrag kopen. Ik wacht gewoon even rustig af wat er gaat gebeuren. Rijden in de M3 zonder EAP is de eerste maanden toch al bijzonder genoeg. EAP komt dan wel als de M3 begint te wennen (als dat ooit gebeurt :D)
 
Gefeliciteerd! Waarom vraag je dit, want blijkbaar ben je bijna klaar?

Waarschijnlijk om dezelfde reden als mij: na een geruime tijd niets, is er eindelijk weer iets veranderd in m'n account. Wat je alleen ziet als je op de (i) drukt, staat hij op Facturatie fase.

Maar, geen factuur of andere info in het account te vinden, laat staan een datum ofzo.

We zijn een stapje verder, maar dwalen nog steeds :)
 
Ik zit ook in deze fase. Ik heb mijn factuur ontvangen en betaald. Donderdag afspraak voor levering. Ik moet hopelijk niets meer doen.
Deze status staat er ook bij mij. Maar geen VIN en geen kenteken. Ik heb het nagevraagd bij Tesla. Betekent slechts dat een auto die onderweg is gekoppeld is. Maar Tesla wil flexibiliteit behouden in het proces en zal de VIN pas zo.laat mogelijk vastleggen/koppelen.
 
Waarschijnlijk om dezelfde reden als mij: na een geruime tijd niets, is er eindelijk weer iets veranderd in m'n account. Wat je alleen ziet als je op de (i) drukt, staat hij op Facturatie fase.

Maar, geen factuur of andere info in het account te vinden, laat staan een datum ofzo.

We zijn een stapje verder, maar dwalen nog steeds :)
Dat vind ik vreemd. Bij mij werd de betaling pas afgevinkt nadat ik betaald had. Net zoals dat gold voor eerdere fases. Ik begrijp niet goed hoe die bij jullie afgevinkt kan zijn als je nog niet betaald hebt.