Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Deze status staat er ook bij mij. Maar geen VIN en geen kenteken. Ik heb het nagevraagd bij Tesla. Betekent slechts dat een auto die onderweg is gekoppeld is. Maar Tesla wil flexibiliteit behouden in het proces en zal de VIN pas zo.laat mogelijk vastleggen/koppelen.
Dat is logisch, want waarom zouden ze al vroeg een bepaalde auto aan jou koppelen, als er maar zo weinig varianten zijn? Ik denk dat ze dat eerst wel gedaan hebben, maar er nu vanaf gestapt zijn.
 
Dat zou wel jammer zijn. Scheelt toch geld. Aan de andere kant, zelfs als ik de volledige prijs zou betalen om na levering in te schakelen (7400), is het nog steeds voordeliger dan bij levering 5300 betalen en daar 5 jaar 22% bijtelling over aftikken. Ik neem aan dat dat voor anderen ook de voornaamste reden is om pas later EAP aan te schaffen.

Ben er trouwens vrij zeker van dat die trial er dan na een paar maanden gewoon toch komt als ze zien dat er te weinig mensen EAP voor het volledige bedrag kopen. Ik wacht gewoon even rustig af wat er gaat gebeuren. Rijden in de M3 zonder EAP is de eerste maanden toch al bijzonder genoeg. EAP komt dan wel als de M3 begint te wennen (als dat ooit gebeurt :D)


Ik denk het ook, zodra er met spoed cash nodig is (wanneer niet eigenlijk maar goed) is dit één van de knoppen om mee te spelen voor ze denk ik. Een korte trial, die je niet lang kunt activeren en waarna je tijdelijk met wat korting AP kunt kopen dwingt je om snel te beslissen. Komst vast wel.
 
  • Like
Reactions: Michel3
@Tombaaaa hoe lang is die kabel?

UMC: ca. 6.00 mtr
Type 2: ca. 7,50 mtr


20190223_210052.jpg


20190223_210530.jpg
 
Je app wordt pas gekoppeld als de auto geleverd wordt.
Je account op de website moet natuurlijk wel toegankelijk zijn.
Dit snap ik niet. Bedoel je dit voor degenen met een lease? Hebben die dan geen 'mijn Tesla'-account?
Bij inloggen op het account staan er geen gegevens, volgens Tesla was dat normaal bij lease. Ik blijf het raar vinden maar ik ga er maar van uit dat het goed komt.
 
Bij inloggen op het account staan er geen gegevens, volgens Tesla was dat normaal bij lease. Ik blijf het raar vinden maar ik ga er maar van uit dat het goed komt.
Ik koop de auto zelf (zakelijk) en moet dus zelf alle gegevens invoeren. Waarna het overzicht aangepast wordt.
Leaserijders kunnen niet zelf aanpassen, maar dat gebeurt als de leasemaatschappij en Tesla zaken geregeld hebben.
Als voor een leaserijder dus 3 vinkjes in het overzicht staan, is de volgende stap levering van de auto. Maar wanneer aflevering plaatsvindt is afwachten.
Ik heb afgelopen woensdag betaald en vrijdag kreeg ik een 3e vinkje. Levering was gepland voor donderdag, maar gebeurt dinsdag,
 
Dat vind ik vreemd. Bij mij werd de betaling pas afgevinkt nadat ik betaald had. Net zoals dat gold voor eerdere fases. Ik begrijp niet goed hoe die bij jullie afgevinkt kan zijn als je nog niet betaald hebt.

Gok dat er wat dingen door elkaar lopen. Soort van “auto is gekoppeld, factuur komt eraan” status.

Verwacht dan ergens volgende week de factuur, betaal de auto iig zelf (via m’n BV), zit niemand anders tussen.
 
Ik ga maandag mijn auto ophalen. Erg leuk natuurlijk! Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten? Dank alvast voor input!
Zoek maar even op internet. Er zijn wel checklists te vinden.
Maar simpel gezegd:
  1. zijn alle documenten op orde?
  2. doet de Tesla app op je telefoon het?
  3. bekijk de auto en controleer lak en interieur op krassen of andere beschadigingen
  4. doen de belangrijkste dingen het? Scherm, lampen, remmen, lichten; de rest kan later bij een Service Centre gerepareerd worden
  5. controleer batterijlading en bandenspanning (2,8 BAR); ga eventueel op weg naar huis laden en op spanning brengen
  6. zitten er 4 kabels bij de auto: mobile connector unit (MCU) met 2 adapters, Type 2 laadkabel blauw 32A, en 2 haakse laadsnoertjes passend bij jouw telefoons?
Veel plezier maandag! En hou 'm heel.
 
  • Like
Reactions: Ronald B
Iemand EAP al aangeschaft na levering? Ik heb hem ook besteld zonder EAP ivm bijtelling maar wil het wel graag hebben. Zag ook dat je korting krijgt bij insuremytesla met EAP, maar bij levering zit het er niet op. Als je het een paar dagen of mischien weken later als nog aanschaft krijg je dan ook alsnog korting op je verzekering?
 
Dat vind ik vreemd. Bij mij werd de betaling pas afgevinkt nadat ik betaald had. Net zoals dat gold voor eerdere fases. Ik begrijp niet goed hoe die bij jullie afgevinkt kan zijn als je nog niet betaald hebt.
Vermoedelijk omdat er voor financial lease gekozen is, dan moet de “klant” niet eerst factuur voldoen en zullen ze dus al vroeger status aanpassen.

Wordt de m3 eigenlijk met een volle batterij afgeleverd?
 
  • Like
Reactions: Michel3
Vermoedelijk omdat er voor financial lease gekozen is, dan moet de “klant” niet eerst factuur voldoen en zullen ze dus al vroeger status aanpassen.

Wordt de m3 eigenlijk met een volle batterij afgeleverd?

De meeste gaven aan na ophalen dat de auto niet volgeladen is iemand gaf aan dat er maar 150 km stond. Toch maar langs een suc onderweg naar huis
 
  • Like
Reactions: Michel3 and Houdimi
Vermoedelijk omdat er voor financial lease gekozen is, dan moet de “klant” niet eerst factuur voldoen en zullen ze dus al vroeger status aanpassen.

Wordt de m3 eigenlijk met een volle batterij afgeleverd?

Hij hangt aan de wall charger wanneer je aankomt. Dus het is afhankelijk van wanneer ze hem daar ingeprikt hebben en hoe lang je de overdracht van de auto weet te rekken ;)

Maar ze vertelde mij dat ze afgeleverd worden zodat je in heel Nederland kan komen dus je komt sowieso thuis.
In die van mij zat zo'n 350 - 400 km bij alle 4.
 
  • Informative
Reactions: Houdimi
Zoek maar even op internet. Er zijn wel checklists te vinden.
Maar simpel gezegd:
  1. zijn alle documenten op orde?
  2. doet de Tesla app op je telefoon het?
  3. bekijk de auto en controleer lak en interieur op krassen of andere beschadigingen
  4. doen de belangrijkste dingen het? Scherm, lampen, remmen, lichten; de rest kan later bij een Service Centre gerepareerd worden
  5. controleer batterijlading en bandenspanning (2,8 BAR); ga eventueel op weg naar huis laden en op spanning brengen
  6. zitten er 4 kabels bij de auto: mobile connector unit (MCU) met 2 adapters, Type 2 laadkabel blauw 32A, en 2 haakse laadsnoertjes passend bij jouw telefoons?
Veel plezier maandag! En hou 'm heel.
Dank voor je antwoord!