Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Welke laadkabels en adapters worden er bij de model 3 geleverd?
Ik heb nu thuis een blauwe mennekes stopcontact, moet ik hiervoor een adapter aanschaffen?
Een blauwe type 2 Mennekes kabel en een thuislader voor aan een normaal huis tuin en keuken stopcontact.
Bij de thuislader zit ook nog een blauwe adapter. Daarmee kun je denk ik 1 fase 32 ampere laden.

Heb zelf de UMC van een Model S eigenaar gekregen en die thuis aan de krachtstroom gehangen. Gaat als de brandweer.
Jammer dat ze bij de Model 3 niet gewoon ook de 3 fase UMC meeleveren.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Een blauwe type 2 Mennekes kabel en een thuislader voor aan een normaal huis tuin en keuken stopcontact.
Bij de thuislader zit ook nog een blauwe adapter. Daarmee kun je denk ik 1 fase 32 ampere laden.

Heb zelf de UMC van een Model S eigenaar gekregen en die thuis aan de krachtstroom gehangen. Gaat als de brandweer.
Jammer dat ze bij de Model 3 niet gewoon ook de 3 fase UMC meeleveren.
Volgens mij is de thuislader maximaal 16A toch? Hij is 1FN.

De type 2 mennekes kabel 32A 3FN is 4 meter, voorheen werd er een van 7,5 meter meegeleverd. Na veel aandringen mag ik die van 4 meter omruilen voor een 7,5 meter.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Volgens mij is de thuislader maximaal 16A toch? Hij is 1FN.

De type 2 mennekes kabel 32A 3FN is 4 meter, voorheen werd er een van 7,5 meter meegeleverd. Na veel aandringen mag ik die van 4 meter omruilen voor een 7,5 meter.
1 fase inderdaad, maar denk dat je met de blauwe stekker wel met 32A kunt laden op die ene fase.
Zijn denk ik weinig huizen die zo'n aansluiting hebben. 32A op 1 fase is niet bepaald standaard.
 
1 fase inderdaad, maar denk dat je met de blauwe stekker wel met 32A kunt laden op die ene fase.
Zijn denk ik weinig huizen die zo'n aansluiting hebben. 32A op 1 fase is niet bepaald standaard.
Staat 16A op. Misschien met een ander verloopje wel?
 

Attachments

  • 20190426_195211.jpg
    20190426_195211.jpg
    158.9 KB · Views: 77
Als het goed is ergens komende maand levering van de M3..

Dat betekent komende zomer ook op vakantie per M3 met 4 personen, waaronder een 1 en 4 jarige. Kortom: veel spullen waarmee ik eigenlijk niet ontkom aan een dakkoffer.

Nu begrijp ik dat de dakdragers voor de M3 chronisch niet leverbaar zijn dus dat gaat lastig worden. Het enige alternatief dat ik tegenkom zijn de SeaSucker Monkey Bars.

Op youtube staat dan wel een filmpje waarbij (volgens mij iemand van Sea Sucker) 200+ rijdt met een Lamborghini Gallardo met van die dingen erop en een dakkoffer, maar iets in mij zegt dat de combinatie van een dakkoffer, glazen dak en zuignappen geen beste is...

Iemand ervaring hiermee? Kan mij voorstellen niet de enige te zijn met dit (luxe) probleem.
 
Sr plus besteld
Ik heb ook de SR+ besteld maar vroeg mij af wie een gewone SR besteld heeft.
Er is een hele heisa ontstaan in de US omdat degene die een gewone SR besteld hadden een SR+ kregen waar de zetelverwarming en de foglights bij uitgeschakeld zijn maar voor de rest identiek als de SR+. Nu zijn de SR+ eigenaren daar pissed omdat zij meer betaalden voor quasi dezelfde auto.
 
Als het goed is ergens komende maand levering van de M3..

Dat betekent komende zomer ook op vakantie per M3 met 4 personen, waaronder een 1 en 4 jarige. Kortom: veel spullen waarmee ik eigenlijk niet ontkom aan een dakkoffer.

Nu begrijp ik dat de dakdragers voor de M3 chronisch niet leverbaar zijn dus dat gaat lastig worden. Het enige alternatief dat ik tegenkom zijn de SeaSucker Monkey Bars.

Op youtube staat dan wel een filmpje waarbij (volgens mij iemand van Sea Sucker) 200+ rijdt met een Lamborghini Gallardo met van die dingen erop en een dakkoffer, maar iets in mij zegt dat de combinatie van een dakkoffer, glazen dak en zuignappen geen beste is...

Iemand ervaring hiermee? Kan mij voorstellen niet de enige te zijn met dit (luxe) probleem.

1 pagina terug...... dakdragers leverbaar en door minimaal 3 forumleden besteld! Ik krijg ze maandag binnen.
 
View attachment 401868 View attachment 401869 View attachment 401870 View attachment 401872 View attachment 401873 View attachment 401874 View attachment 401875 View attachment 401876 View attachment 401878 View attachment 401879
Auto gisteren opgehaald na paint protection film motorkap, zijfenders, lichten, bumper en spiegels. En ook tinting achterruit en zijruiten. Wel tevreden over het resultaat
Mooi resultaat.
Hebben ze ook nog een coating over de volledige auto gezet om het af te maken?
Spoiler niet teruggeplaatst of nog niet ontvangen?