Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Als het goed is ergens komende maand levering van de M3..

Dat betekent komende zomer ook op vakantie per M3 met 4 personen, waaronder een 1 en 4 jarige. Kortom: veel spullen waarmee ik eigenlijk niet ontkom aan een dakkoffer.

Nu begrijp ik dat de dakdragers voor de M3 chronisch niet leverbaar zijn dus dat gaat lastig worden. Het enige alternatief dat ik tegenkom zijn de SeaSucker Monkey Bars.

Op youtube staat dan wel een filmpje waarbij (volgens mij iemand van Sea Sucker) 200+ rijdt met een Lamborghini Gallardo met van die dingen erop en een dakkoffer, maar iets in mij zegt dat de combinatie van een dakkoffer, glazen dak en zuignappen geen beste is...

Iemand ervaring hiermee? Kan mij voorstellen niet de enige te zijn met dit (luxe) probleem.

Het is geen S maar echt klein is de kofferbak echt niet. Wij hebben er in US met vier volwassenen in gereisd en bagage ging vlot mee, mits je er rekening mee houdt. Een dakkoffer op een EV, zeker op Model 3, haalt veel van de voordelen weg. Ik zou van tevoren goed plannen wat mee moet en wat niet en alle ruimte benutten. Er gaat meer in dan we denken.
 
  • Like
Reactions: timanrebel
Het is geen S maar echt klein is de kofferbak echt niet. Wij hebben er in US met vier volwassenen in gereisd en bagage ging vlot mee, mits je er rekening mee houdt. Een dakkoffer op een EV, zeker op Model 3, haalt veel van de voordelen weg. Ik zou van tevoren goed plannen wat mee moet en wat niet en alle ruimte benutten. Er gaat meer in dan we denken.
Er gaat echt heel veel in, maar als je jonge kinderen hebt kan het erg hard gaan (buggy, luiers, enz).

Ik heb inmiddels de dankdragers aangeschaft voor de wintersport. We willen met de zomervakantie toch gaan proberen om minder rotzooi mee te nemen zodat alles wel in de auto past. Scheelt een boel range (25%) en geluid onderweg.
 
Er gaat echt heel veel in, maar als je jonge kinderen hebt kan het erg hard gaan (buggy, luiers, enz).

Ik heb inmiddels de dankdragers aangeschaft voor de wintersport. We willen met de zomervakantie toch gaan proberen om minder rotzooi mee te nemen zodat alles wel in de auto past. Scheelt een boel range (25%) en geluid onderweg.

Ik ben met 4 personen (2 jonge kinderen) op wintersport geweest met de M3 zonder dakkoffer oid en dat ging prima.
Ook de zomervakantie moet makkelijk lukken, tenzij je misschien heel veel kampeerspullen meeneemt.
Buggy's heb je tegenwoordig in hele kleine formaten en goed opvouwbaar.
Ik hoef geen dakdragers.
 
Ik ben met 4 personen (2 jonge kinderen) op wintersport geweest met de M3 zonder dakkoffer oid en dat ging prima.
Ook de zomervakantie moet makkelijk lukken, tenzij je misschien heel veel kampeerspullen meeneemt.
Buggy's heb je tegenwoordig in hele kleine formaten en goed opvouwbaar.
Ik hoef geen dakdragers.
Had je ook skis, skischoenen, helmen, enz meegenomen of daar gehuurd?

Buggy hebben we laatst inderdaad een nieuw kleine voor gekocht die makkelijk op te vouwen is. Volgens mij past die zelf in het gat onder de trunk.
 
Mooi resultaat.
Hebben ze ook nog een coating over de volledige auto gezet om het af te maken?
Spoiler niet teruggeplaatst of nog niet ontvangen?
Spoiler nog niet ontvangen.
Ik heb vorige week ook iemand gehad die niet kan parkeren en met zijn nummerplaat tegen mijn bumper gezeten heeft dus dat dient nog hersteld te worden. Nadien (ik denk eerst 3 weken lak laten drogen) ook hier ppf over aanbrengen en dan een keramische coating over de rest van de wagen
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Had je ook skis, skischoenen, helmen, enz meegenomen of daar gehuurd?

Buggy hebben we laatst inderdaad een nieuw kleine voor gekocht die makkelijk op te vouwen is. Volgens mij past die zelf in het gat onder de trunk.

Wel onze 2 paar snowboardschoenen en totaal 4 helmen mee.
De ski's + schoenen voor de kinderen en onze 2 snowboards daar gehuurd.
ivm het snel groeien huren we sowieso voor de kinderen maar anders hadden die ski's van ca 80cm + schoentjes er nog wel bij gepast in de kofferbak.
Ben nu wel met een systeem bezig voor in de auto zodat we wel onze eigen snowboards gewoon mee kunnen nemen zonder dat dit ten koste gaat van de huidige bagageruimte.
Binnenkort een uitje naar snowworld zodat we dit kunnen testen.
 
Wel onze 2 paar snowboardschoenen en totaal 4 helmen mee.
De ski's + schoenen voor de kinderen en onze 2 snowboards daar gehuurd.
ivm het snel groeien huren we sowieso voor de kinderen maar anders hadden die ski's van ca 80cm + schoentjes er nog wel bij gepast in de kofferbak.
Ben nu wel met een systeem bezig voor in de auto zodat we wel onze eigen snowboards gewoon mee kunnen nemen zonder dat dit ten koste gaat van de huidige bagageruimte.
Binnenkort een uitje naar snowworld zodat we dit kunnen testen.
Denk toch wel dat daar nog veel verschil in zit als je dat alles wel mee wil nemen, het is een behoorlijke lengte en volume. Daar hebben wij de dakdragers voor genomen. Wij merken met wintersport dat we behoorlijk wat meer mee nemen dan naar een camping. De vorige auto had c.a. 10% á 15% meer ruimte en daar redden we het met de wintersport ook niet mee.

Ik ben wel benieuwd naar het systeem om het in de auto mee te nemen of dat ook iets is voor skis of alleen voor snowboards.
 
Vanochtend op de snelweg plotseling een flikkering en daarna zwart scherm. Na een seconde of 10, 20 Tesla logo en herstart. Autosteer en TACC bleef gewoon werken, maar Navigeren met Autopilot was uitgeschakeld. Iemand ooit hetzelfde meegemaakt?

Dit heb ik nu ~5 keer gehad sinds ik m'n auto heb (sinds eind maart), op zeer willekeurige momenten. De audio blijft werken, maar geen input kan meer worden geregistreerd lijkt het. Ik zit nog op versie 8.3. Wilde ervoor naar een servicecenter gaan, maar dit is dus een bekend softwareprobleem?
 
Denk toch wel dat daar nog veel verschil in zit als je dat alles wel mee wil nemen, het is een behoorlijke lengte en volume. Daar hebben wij de dakdragers voor genomen. Wij merken met wintersport dat we behoorlijk wat meer mee nemen dan naar een camping. De vorige auto had c.a. 10% á 15% meer ruimte en daar redden we het met de wintersport ook niet mee.

Ik ben wel benieuwd naar het systeem om het in de auto mee te nemen of dat ook iets is voor skis of alleen voor snowboards.

Wat ik dus niet meegenomen had waren 2 paar kinderskischoenen, 2 paar kleine kinder ski's en 2 snowboards.
De kinderschoenen en ski's hadden zonder meer nog mee gekund want ik had nog wel wat ruimte over achterin.
Blijven de 2 snowboards over. De 2 snowboards konden dus dit jaar niet mee maar met mijn oplossing straks wel, als de test slaagt.
Ik denk dat het ook wel met ski's kan, die zijn sowieso smaller en ongeveer net zo lang als een snowboard schat ik. De binding moet er wel even af.
 
Vanochtend op de snelweg plotseling een flikkering en daarna zwart scherm. Na een seconde of 10, 20 Tesla logo en herstart. Autosteer en TACC bleef gewoon werken, maar Navigeren met Autopilot was uitgeschakeld. Iemand ooit hetzelfde meegemaakt?
Hier het verhaal van een verse Model 3 eigenaar die de auto hierom retourneerde binnen de 7-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie:​

Had a SR+ for 7 days, returned it!
 
Wat ik dus niet meegenomen had waren 2 paar kinderskischoenen, 2 paar kleine kinder ski's en 2 snowboards.
De kinderschoenen en ski's hadden zonder meer nog mee gekund want ik had nog wel wat ruimte over achterin.
Blijven de 2 snowboards over. De 2 snowboards konden dus dit jaar niet mee maar met mijn oplossing straks wel, als de test slaagt.
Ik denk dat het ook wel met ski's kan, die zijn sowieso smaller en ongeveer net zo lang als een snowboard schat ik. De binding moet er wel even af.

Zie ook hier: #20 (ski trap). Zou nog leuker zijn als er een after market oplossing was (voor dubbele-linkerhandigen zoals ik).
 
Heeft iemand anders dit labeltje ook zitten?

Ik ben net voor onderhoud geweest en het valtme pas thuis op dat ze die erbij hebben gemaakt. Lijkt een noodontgrendeling te zijn voor de brandweer.
 

Attachments

  • 20190429_132618.jpg
    20190429_132618.jpg
    656 KB · Views: 78
Dit gaat met een snowboard niet passen want die is veel breder.
Daarnaast is mijn oplossing veel simpeler, er hoeft niets aan de auto verbouwd te worden iig.

Iedere keer bindingen verwijderen lijkt mij anders niet simpel. En tenzij je competitie ski's hebt volgens mij ook niet zo goed voor de ski om deze steeds te (de-)monteren. Aangezien deze als ik mij niet vergis rechtstreeks in de ski worden geschroefd (ik heb zelf alleen aan mijn bindingen van de wedstrijdski's gewerkt, dus ik kan mij vergissen).
 
Heeft iemand anders dit labeltje ook zitten?

Ik ben net voor onderhoud geweest en het valtme pas thuis op dat ze die erbij hebben gemaakt. Lijkt een noodontgrendeling te zijn voor de brandweer.

Dat is het labeltje wat aan de zogenaamde 'First Responders'-kring (kabel) vast zit. De brandweer kan deze kabel doorknippen zodat het hoogspanningscircuit, de SRS-componenten en de airbagcomponenten uitgeschakeld worden. Het label heeft er als het goed is altijd al gezeten.

Voor degene die meer willen weten (pagina 12/13/14):

https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/Model_3_Emergency_Response_Guide_nl.pdf