Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een M3P besteld en bij bevestigingsmail toch wat verrast door volgende:

- Homelink garagedeuropener is een aparte accessoire, die naar je huis wordt opgestuurd en je nadien toch in SC moet laten monteren? Ik ging er eigenlijk van uit dat dit onderdeel zou zijn van Summon.
- Vloermatten ook apart te bestellen? Dat op een auto van 70k+ :D

De bestelling had ik initieel wat uitgesteld, om zeker te zijn dat ik een modeljaar 2022 zou krijgen. In het SC konden ze dat niet bevestigen maar gaven wel aan dat ik de toegewezen auto kan weigeren na ontvangst van VIN nummer - om zo te wachten op de volgende lading in mei.
Home link is aparte optie.
 
Bij mij ging het roken lang door, ook nadat de auto “uit” ging. Eenmaal op de sleper was het wel rustig.

Poeder heb ik niet gezien maar ook als dit eenmalig is/was dan mag tesla me even heeeeel stevig overtuigen dat het geen kwaad kan en wat het dan precies was. Want in de huidige staat heb ik geen vertrouwen in de auto.

Maar bij jou is er dus niets door het SeC gedaan?
Hi Odie, ik heb dit gisteren ook aan den lijve ondervonden. Mijn nieuwe model Y begon als een gek te roken. Direct een service call bij Tesla ingeschoten maar ze belde direct terug met de mededeling dat dit onschadelijke condensvorming is waarbij de batterij veel warmer wordt dan de buitentemperatuur. In sommige gevallen kan dit dus voorkomen. Wanneer het een defect zou zijn zou je direct een alert krijgen in je app.

Zie ook YouTube voor een soortgelijke ervaring.

MVG
Jeroen
 
Hi Odie, ik heb dit gisteren ook aan den lijve ondervonden. Mijn nieuwe model Y begon als een gek te roken. Direct een service call bij Tesla ingeschoten maar ze belde direct terug met de mededeling dat dit onschadelijke condensvorming is waarbij de batterij veel warmer wordt dan de buitentemperatuur. In sommige gevallen kan dit dus voorkomen. Wanneer het een defect zou zijn zou je direct een alert krijgen in je app.

Zie ook YouTube voor een soortgelijke ervaring.

MVG
Jeroen
Yep, same here. Had net m'n wagen opgepikt en stond aan de SUC. Rook en herrie .... en een beetje paniek :eek:
Ook op de 2021 modellen met warmtepompt maakt de airco ook soms net iets een ander lawaai.
 
Interessant weetje, want ik vroeg me het al af. Dus de nieuwe modellen hebben allemaal een warmtepomp, wat zorgt voor meer range in de winter?
Ik kan met de gezamenlijke 1000 km road trip van Noord Italie naar Utrecht afgelopen zaterdag stellen dat een 2020 Model 3 SR+ een real life winter range heeft voor road trips die niet onder doet voor een 2021 Model 3 SR+ met warmtepomp. Onze autos werden door de navigatie langs exact dezelfde SuCs gestuurd met dezelfde laadtijden. Ook de afwijkingen van het rijschema kwamen voor beide autos vrijwel gelijk door (bijv Rauenberg ipv Bruchsal ivm drukte bij SuC Bruchsal). Onze aankomst- en vertrektijden waren steeds gelijk en wij hebben in dezelfde files bij Fernpas en baustellen en sneeuwstormen gereden in Zuid-Duitsland en op de Hunsrück.

Beide autos met vergelijkbare belading. Zo samen reizen in 2 Teslas werd door beide gezinnen als prettig ervaren met sneeuwballengevecht op Pfalzfeld en inclusief samen afzien bij McD en Burgerking
 
Last edited:
Ik kan met de gezamenlijke 1000 km road trip van Noord Italie naar Utrecht afgelopen zaterdag stellen dat een 2020 Model 3 SR+ een real life winter range heeft voor road trips die niet onder doet voor een 2021 Model 3 SR+ met warmtepomp. Onze autos werden door de navigatie langs exact dezelfde SuCs gestuurd met dezelfde laadtijden. Ook de afwijkingen van het rijschema kwamen voor beide autos vrijwel gelijk door (bijv Rauenberg ipv Bruchsal ivm drukte bij SuC Bruchsal). Onze aankomst- en vertrektijden waren steeds gelijk en wij hebben in dezelfde files bij Fernpas en baustellen en sneeuwstormen gereden in Zuid-Duitsland en op de Hunsrück.

Beide autos met vergelijkbare belading. Zo samen reizen in 2 Teslas werd door beide gezinnen als prettig ervaren met sneeuwballengevecht op Pfalzfeld en inclusief samen afzien bij McD en Burgerking
Stond jij rond 17.45 uur bij Pfalzfeld zaterdag? Het was er wel glibberen. Niks gestrooid. Maar wel mooi.
 
Heeft iemand een bestelling van een Performance model met verwachte levering 03/2022? Ik ben vooral benieuwd als er al VIN's bekend zijn. Los daarvan, hoeveel tijd voor de levering deze worden toegekend (ervaringen van anderen uit het verleden). Er bestaat geen apart draadje voor de ongeduldige wachtenden vermoed ik? :)
 
Zag dat onlangs (sinds een week of twee?) de range (WLTP) bij nieuwe bestellingen van de Model 3 LR van 614 naar 602 is gegaan. Vroeg me al af waardoor dat kwam, nou blijkbaar dit dus:

1642421719526.png
 
Zag dat onlangs (sinds een week of twee?) de range (WLTP) bij nieuwe bestellingen van de Model 3 LR van 614 naar 602 is gegaan. Vroeg me al af waardoor dat kwam, nou blijkbaar dit dus:

View attachment 756569
12KM minder is best significant, met een verbruik van 169Wh/km (WLTP van Model Y LR) betekend dat dus 2kW extra verbruik. Hopelijk maakt de Ryzen het weer goed met goed deep sleep verbruik.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heeft iemand een bestelling van een Performance model met verwachte levering 03/2022? Ik ben vooral benieuwd als er al VIN's bekend zijn. Los daarvan, hoeveel tijd voor de levering deze worden toegekend (ervaringen van anderen uit het verleden). Er bestaat geen apart draadje voor de ongeduldige wachtenden vermoed ik? :)
Ik heb ook al ecen lopen zoeken naar een degelijke thread rond model 3 leveringen in België of Nederland, niks van info en niemand die erop reageert.

Ik heb een M3LR besteld op 29 december, en ik zie op heel wat fora dat mensen die 2 weken later besteld hebben ondertussen een VIN hebben. De eerste week kwam er op mijn app EDD: May, dan verdween de EDD voor 2 weken en sinds vandaag komt er opnieuw EDD: May op… geen flauw idee of dit accuraat is en nog kan wijzigen, of dat ik de wagen effectief pas in Mei zal zien.
 
Ik heb ook al ecen lopen zoeken naar een degelijke thread rond model 3 leveringen in België of Nederland, niks van info en niemand die erop reageert.

Ik heb een M3LR besteld op 29 december, en ik zie op heel wat fora dat mensen die 2 weken later besteld hebben ondertussen een VIN hebben. De eerste week kwam er op mijn app EDD: May, dan verdween de EDD voor 2 weken en sinds vandaag komt er opnieuw EDD: May op… geen flauw idee of dit accuraat is en nog kan wijzigen, of dat ik de wagen effectief pas in Mei zal zien.

Mensen reageren er niet op, omdat niemand je een antwoord kan geven over moment van aflevering.
Je hebt er natuurlijk niet veel aan, maar voor vele bezitters van het eerste uur is 3 a 4 maanden helemaal niets.

Om aan de enorme vraag te voldoen maakt Tesla auto's niet op bestelling, maar in batches van een beperkt aantal configuraties.
Het is dus gewoon wachten wanneer jouw auto gemaakt wordt.
Daarom kunnen sommige mensen hun auto erg snel krijgen, terwijl anderen maanden moeten wachten.

Ach, het geeft je veel tijd om hier de nodige kennis op te snuiven.
Je krijgt vanzelf door welke mensen kennis delen en welke mensen hier vooral komen om hun hart te luchten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb ook al ecen lopen zoeken naar een degelijke thread rond model 3 leveringen in België of Nederland, niks van info en niemand die erop reageert.
Dat draadje bestaat, maar er is geen onderscheid tussen België en Nederland. Ik veronderstel dat wij Vlamingen wat geduldiger zijn en minder vaak een VIN gaan opzoeken. ;) Ik herinner mij trouwens dat in “mijn periode”, 2de kwartaal 2019, ook vooral Nederlanders die VIN opzochten maar dat die VIN ook kon verdwijnen. Je was er dus eigenlijk niet veel mee.

Het belangrijkste is te weten dat de wagens steeds op het einde van het kwartaal geleverd worden. Is er voor jou dan bv eind mei/begin juni nog geen bevestiging verstuurd, kijk dan eens bij “onmiddellijk beschikbaar” naar een gelijkaardige configuratie. Dat zijn dan wagens die onderweg zijn of in een SEC staan, maar nog niet toegewezen werden.

En misschien duiken er in maart ook zo enkele Performance modellen op. Het is dan misschien in een andere kleur of met een andere velg, maar dan heb je de keuze. Ofwel een kwartaal wachten op jouw keuze, ofwel onmiddellijk een andere configuratie. Toen ik in mei 2019 mijn bestelling ingegeven had, met te verwachten levering in september 2019, kreeg ik de week nadien een telefoontje. Er was een gelijkaardige configuratie beschikbaar (blauw/wit LR) maar met de grotere velgen i.p.v. de aero velgen. Daarvoor had ik geen interesse, maar er was ook een rood/witte versie beschikbaar die ik dan vastgelegd heb. De daaropvolgende week, twee weken na mijn bestelling, heb ik mijn wagen opgehaald…