You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En daar gaat het gelijk mis. De prijzen van S en X zijn niet de echte prijzen. Er zit een flinke opslag die gebruikt wordt voor R&D van o.a. Model 3. Die opslag varieert van 20k voor de instappers S en X tot misschien wel 50k voor de topversies. Voor Model 3 geldt geen opslag. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de doorgaande funding door S en X kopers een neerwaartse druk op de prijs van Model 3 zet.Eerder gezien. Zijn prijzen die zijn berekend op basis van de prijzen van de S en de X.
Hij is wel concurrerend met de Bolt...er zijn geen NL prijzen afgegeven, dus kan je op basis van twee bekende prijzen een inschatting maken:Mag hopen dat die inschatting niet klopt, want ik was niet van plan richting de €100k uit te gaan geven voor zo'n klein boodschappenwagentje.
En de instapprijs van €45k incl. BTW vind ik nog niet echt concurerend met Bolt/Ampera-e/etc. Je hebt dan nog geen autopilot en zelfrijdende opties erbij voor dat bedrag...
Maar goed, het is maar een voorspelling.
Hij is wel concurrerend met de Bolt...er zijn geen NL prijzen afgegeven, dus kan je op basis van twee bekende prijzen een inschatting maken:
VS prijs: $ 37500 is ex BTW -> € 45000 incl BTW
Noorwegen prijs: € 33000 ex BTW (want in No vrijgesteld van BTW) -> € 39930
De Bolt komt dus ergens tussen de € 40000 en € 45000 in NL op de markt.
Voor de Model 3 geldt dat je op basis van de prijzen van de S en X een inschatting kan maken. Temeer omdat Tesla een wereldwijde prijs erop nahoudt. (in tegenstelling tot Opel/GM). Tesla moet een normale marge op de auto maken, GM betaalt het verlies uit het potje "vermeden boetes CO2 uitstoot".
Voor de S en X geldt dat je de VS prijs kunt nemen in dollars en dan de BTW erbij kunt optellen ->
Model 3 basis is $35000 ex BTW -> in NL € 42350
De Bolt is een Corsa voor Insignia prijs...De Model 3 is een "BMW 3" voor een "BMW3" prijs.
Dat zal uiteindelijk onjuist blijken, tenzij GM nog meer verlies per auto gaat nemen. Die prijs is nergens op gebaseerd.Ampera-e wordt geschat op €37.500 voor de meest complete versie:
Opel Ampera-e | Rijimpressies - AutoWeek.nl
En deze heeft 520 km NEDC range dus zal eerder vergelijkbaar zijn met een Model 3 70kWh dan met een Model 3 55kWh.
Ampera-e wordt geschat op €37.500 voor de meest complete versie:
Opel Ampera-e | Rijimpressies - AutoWeek.nl
En deze heeft 520 km NEDC range dus zal eerder vergelijkbaar zijn met een Model 3 70kWh dan met een Model 3 55kWh.
Een HUD heeft enorm veel mogelijkheden en bevordert de veiligheid enorm. Je hoeft niet meer op een scherm omlaag te kijken en de tekst op je voorruit ligt zover van je af dat er veel minder gefocusseerd hoeft te worden.
Je kunt op een HUD alleen de meest elementaire informatie laten zien, maar ook heel veel.
Een HUD is softwarematig op allerlei manieren te beïnvloeden. Daar zijn ze in Silicon Valley heel goed in.
Tenslotte is een HUD makkelijk in te bouwen en bij grote aantallen heel goedkoop. Denk aan bedragen van 5 tot 10 USD.
Voor alle duidelijkheid: ik heb zelf geen idee van alle voorspellingen (zowel Model 3 als Ampera-e) maar baseer me gewoon op de gevonden prijzen en bereiken.
Ik hoop alleen dat het wat gunstiger wordt (qua prijs en/of bereik) dan in de Model 3 Excel sheet staat.
Stel dat een basismodel rond de €42k zou uitkomen en al een NEDC bereik van 480 km heeft dan zou ik heel tevreden zijn. Dat is voldoende bereik en met een paar opties erbij blijf je dan net rond de €50k zodat je de 25% bijtelling kunt vermijden...
En daar gaat het gelijk mis. De prijzen van S en X zijn niet de echte prijzen. Er zit een flinke opslag die gebruikt wordt voor R&D van o.a. Model 3. Die opslag varieert van 20k voor de instappers S en X tot misschien wel 50k voor de topversies. Voor Model 3 geldt geen opslag. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de doorgaande funding door S en X kopers een neerwaartse druk op de prijs van Model 3 zet.
Dus, louter speculatie en we weten het over een paar maanden.
Tesla heeft een prijs afgegeven van $ 35000. Elon heeft bezworen dat deze niet hoger zal zijn. Dus daar ga ik vanuit. Natuurlijk kan de prijs lager wanneer de marges dat toestaan, maar er zijn geen indicaties dat we uit moeten gaan dat het basismodel minder gaat kosten dan de opgegeven $ 35000.
En daar gaat het gelijk mis. De prijzen van S en X zijn niet de echte prijzen. Er zit een flinke opslag die gebruikt wordt voor R&D van o.a. Model 3. Die opslag varieert van 20k voor de instappers S en X tot misschien wel 50k voor de topversies. Voor Model 3 geldt geen opslag. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de doorgaande funding door S en X kopers een neerwaartse druk op de prijs van Model 3 zet.
Dus, louter speculatie en we weten het over een paar maanden.
Helemaal mee eens. En verwacht zeker niet dat Tesla Model 3 goedkoper neer gaat zetten dan $ 35.000. Ze hebben 400-500.000 reserveringen die weten dat de auto minimaal $ 35.000 kost. Als ze de auto goedkoper in de markt zetten laten ze een winstmarge lopen.
Uiteraard blijft het gissen naar de prijzen in NL maar verwacht zeker geen spectaculaire dalingen. Je kan verwachten dat Elon een prijs noemt van de Model 3 waarbij de winstmarge goed gecalculeerd is dus basis uitvoering $ 35.000. De opties kunnen nog iets wijzigingen qua prijsstelling maar verwacht hier ook niet opeens grote wijzigingen.
Ik verwacht ook geen dalingen, maar heb er wel vertrouwen in dat men de destijds gegeven prijs zullen kunnen handhaven (in US).
De basis Model 3 zal inderdaad 35.000 dollar gaan kosten. Maar dan gaat er een spel beginnen dat o.m. Apple ook goed kent.De goedkoopste versie zal $ 35.000 dollar kosten. Dat zie ik ook niet veranderen aangezien iedereen hierover dan zal vallen. Helemaal mee eens Hans. Rest van de prijzen is gissen en weten we hopelijk over een paar maanden. Kan niet wachten
Dat is omdat die sukkels het verschil niet weten tussen incl. of excl. btw als t ze zo uitkomt.Het zal vanaf juli dit jaar overigens negatieve artikelen gaan regenen. Mark my words! Ik zal zelfs een voorbeeld geven van een lokale bui: "Autoweek; Basismodel Tesla met € 42.000 veel duurder dan verwachte € 33.000!".