Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De nieuwe Zoe heeft toch 43kW? En volgens mij heeft ook de nieuwe E-Golf 40 kW.

Ik ben op zoek naar een elektrische 2e auto, dus ik kijk met name naar de aanschafprijs.
Tot 50.000 is de bijtelling 4%, dat heb ik voor mij als vaste bovengrens gesteld.
Als de Model 3 daarvoor niet te leveren is met de opties die ik wil, lijkt mij de E-Golf een goed alternatief.
Voordat je ergens je handtekening onder zet... wacht tot je met een Opel Ampera-e kan proefrijden... ik ben erg onder de indruk!
 
De nieuwe Zoe heeft toch 43kW? En volgens mij heeft ook de nieuwe E-Golf 40 kW.

Ik ben op zoek naar een elektrische 2e auto, dus ik kijk met name naar de aanschafprijs.
Tot 50.000 is de bijtelling 4%, dat heb ik voor mij als vaste bovengrens gesteld.
Als de Model 3 daarvoor niet te leveren is met de opties die ik wil, lijkt mij de E-Golf een goed alternatief.

Wij krijgen waarschijnlijk in mei de nieuwe E-Golf. Dan tegen een schappelijk tarief te huren via Snappcar voor een uitgebreide proefrit ;-)
Beloofde range is trouwens 300 km NEDC, zal in de praktijk tussen 180-200km uitkomen. De ampera E en de Zoë hebben meer range, maar een Zoë zit wat minder in de opties.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Nieuwe plaatjes van de Model 3 met daarbij een sterke aanwijzing dat de Model 3 tien camera's gaat krijgen ipv 8 voor de S/X: New sensors spotted on Tesla Model 3: Autopilot 2.0 could have 10 cameras

Niet alleen zijcamera's ter hoogte van de A-pilaar en in de B-pilaar, maar ook in de C-pilaar.
geen wijzigingen dus aan de voorkant en ook niet aan de achterklep zo te zien....

model-3-release-candidate-13-e1491345577838.jpg

model-3-release-candidate-7-e1491345391661.jpg
 
geen wijzigingen dus aan de voorkant en ook niet aan de achterklep zo te zien....

model-3-release-candidate-13-e1491345577838.jpg

model-3-release-candidate-7-e1491345391661.jpg
Gelukkig die lelijke moustache van de S er niet opgeplakt.
Wat het kofferdeksel betreft, ze gingen niets aan het deksel zelf veranderen maar aan de opening. Om de opening groter te maken hoeven ze het deksel niet te veranderen. Elon sprak ook alleen maar over de opening.
 
Volgens de folder zou de Zoe met 43kW AC moeten kunnen laden...met de Quickcharge optie (€1000 ongeveer). Dat is minder dan 40kW netto laadsnelheid (hoger laadverlies dan bij DC laden door omzetting AC->DC). Bovendien kan je niet op veel plaatsen met dergelijke vermogen AC laden. Meestal 11-22kW AC.

De nieuwe e-Golf zou een max DC laadsnelheid van 40kW krijgen (volgens de FAQ van de site). Echter is dat waarschijnlijk alleen kort haalbaar met hoge SoC (State of Charge). Blijkbaar is de e-Golf gelimiteerd op 100A ? (DC snelladen met 50kW gaat met max. 400V en 125A). Ga uit van laadsnelheden rond de 30-35 gemiddeld. Accupack Golf zal zeker onder de 400V zijn.

De later genoemde Ioniq is overigens wel aardig uniek. Deze auto kan DC snelladen met hogere vermogens dan 50kW. Ondanks de kleine accu.


De CCS 150kW/350kW modellen en laadstations zijn er nog niet. Er is weinig mis met 50kW snelladen...maar het feit dat de Model 3 aan de SuperCharger kan, is wel een erg groot voordeel ten opzichte van de concurrentie. Gebaseerd op huidige techniek, mag je laadsnelheden verwachten van max 80-95kW voor de nieuwe Tesla telg (tussen 20-60% SoC).

Nee, geen SC V3.0. De Model 3 is niet de vaandeldrager van Tesla techniek...dat zijn de S en X.



Ga uit van optie. Een individuele optie, dan wel als onderdeel van een of ander pakket om de hoeveelheid verschillende configs te beperkten tijdens het eerste half jaar van de productie. Alles is een optie ten opzichte van het basismodel. Zo ook de comfort functies van AutoPilot. Alleen Safety is gratis en standaard.

Overigens weer een tweet...de kristallen bol van Elon verwacht dat een reserveerder van het eerste uur en eigenaar van een Model S, een redelijk kans zal hebben een "D" te ontvangen voor het eind van het jaar. Dat zou betekenen dat de eerder door Elon genoemde "6-9 maanden" misschien toch betrekking had op de datum van de tweet en niet de start van productie? Ik heb niet meer zoveel speculaas gegeten sinds die kerel met die baard en puntmuts in NL was... :eek:.
De nieuwe Zoe Q90 laadt op dit ogenblik, volgens getuigenissen, niet aan het beloofde vermogen van 43 kW. Het begint in optimale omstandigheden (lage SOC en optimale temperatuur) aan slechts 37 kW om vrij snel te zakken.
De ioniq kan dan weer, volgens de brochure die voor mij ligt, 100 kW CCS laden. Die infrastructuur is nog niet courant, maar er is een laadbeurt op youtube te zien aan 70 kW. Rekening houdende met het lage verbruik, gaat het dan toch ook om snelheden van ruim 400km/u. Bij 100 kW wordt dat ruim 500 km/u.
De ioniq is niet echt mooi, maar kaal zou ik hem niet noemen. Hij heeft ook een AP-light en heel wat basisuitrusting. De executive heeft geventileerde zetels en ander moois.