Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het is nu echt officieel. Diverse smeekbedes voor een hud of centrale snelheidsmeter zijn door Elon beantwoord met een zeer duidelijk NO.

Ben wel benieuwd of de 'spaceship' claim van Elon voorbarig is geweest of te veel onze fantasie geprikkeld heeft.

Feit blijft....I don't care :). Mijn vorige auto was het vorige model Citroen C4...met vaste kern in het stuur en speedo op de middenconsole. Ik mis nu vooral de vaste kern en de centrale speedo wen je echt super snel aan.

Ook las ik dat er nog niet veel reserveringen uit China zijn binnen gekomen. Elon heeft getweet dat er nog een China (europe) launch komt. Ben daar heel erg benieuwd naar...

Vooral de Europese 'show' natuurlijk. Ziggo dome doen met alle reserveringshouders en s/x eigenaren?
 
stel dat je binnen 2 jaar uit een ruim aanbod aan elektrische wagens kan kiezen met een bereik gelijk aan of groter dan de model 3. Blijven jullie dan vasthouden aan Tel sla en voor welke redenen dan.?

Het feit is dat andere producenten niet binnen die periode komen met dergelijke modellen. De nieuwe Leaf (60kWh) is er nog niet en de Bolt (60kW) is een Agila voor de prijs van een BMW3 met langzame "snellaadoptie". Verder zijn er slechts zeer dure modellen aangekondigd door diverse andere fabrikanten.

Geen enkele EV van een andere fabrikant dan Tesla kan in de praktijk momenteel met een hogere snelheid laden dan 40kW (afgezien van de Ioniq). Belangrijk wanneer de EV als "eerste" auto wordt gekocht.

De laadinfra met vermogens van 150kW (CCS 150 of 350) of hoger, zijn aangekondigd, maar de concrete planning en realisatie is onbekend...mogelijk tussen 2018 en 2020.

Tesla is voorlopig het enige bedrijf dat behoorlijke aantallen te produceren auto's voor onze markt op de planning heeft. De rest heeft dat simpelweg niet...omdat de accuproducenten de capaciteit niet hebben.

Zelfs de Bolt is geschaald op 20.000 stuks per jaar (wordt dit jaar al lastig te halen in het huidige tempo).

Dus theoretisch...natuurlijk zal ik een vergelijkbare auto graag meenemen in mijn overwegingen...feitelijk komen op zijn vroegst (natte vinger) pas over minimaal 5 jaar echt vergelijkbare auto's op de markt (met vergelijkbare functionaliteiten en laadinfra).
 
  • Like
Reactions: Klaas
stel dat je binnen 2 jaar uit een ruim aanbod aan elektrische wagens kan kiezen met een bereik gelijk aan of groter dan de model 3. Blijven jullie dan vasthouden aan Tel sla en voor welke redenen dan.?

Wel, een ander merk moet toch ferm uit de hoek gaan komen op veel gebieden om nog maar in de buurt te komen van Tesla... Niet dat Tesla perfect is - maar het verschil met de "oude" merken is nogal groot op alle fronten...

Wat mij zelf enorm stoort is dat geen enkel "oud" merk een auto als een MS is productie heeft. Dit 3 jaar nadat de MS in productie ging. En vele jaren nadat de MS aangekondigd werd... De Teslakillers - waar zijn ze ?

De anciens in de autoindustrie met hun 100 jaren ervaring!!! bleven gewoon voortborduren op de oude dinosap drinkende technologie en dat is in mijn ogen een zware fout. Zaken zoals VW schandalen helpen helemaal niet om in die oude autoreuzen nog als een "aanvaardbaar en verantwoord" alternatief te zien...

Dit los van hun gebrek aan visie en vooruitgang... gebrekkige support / klantgerichtheid etc... Klein voorbeeld :tot nader order is Tesla nog steeds het enige merk waar je auto na een OTA update ineens iets nieuws kan - en (meestal) verbeterd...

Eens andere merken hier evenknie worden van Tesla - dan misschien... Maar waarom zou je zelfs dan overschakelen naar een merk dat enkel Tesla volgt in de richting dat ze ingeslagen zijn ? Vertel me eens : Waarom verdienen die oude automerken ons uberhaubt terug als klant ?

/end rant mode
 
stel dat je binnen 2 jaar uit een ruim aanbod aan elektrische wagens kan kiezen met een bereik gelijk aan of groter dan de model 3. Blijven jullie dan vasthouden aan Tel sla en voor welke redenen dan.?

Absoluut! Zolang er geen fabrikant met een EV én bijhorend gesloten snellaadnetwerk dat beter is dan het superchargernetwerk van Tesla afkomt is er geen reden om iets anders te kopen. Zelfs als er een fabrikant opstaat met een open snellaadnetwerk kan je nog beter een Tesla kopen omdat je dan meer snellaadmogelijkheden hebt.
Dan spreek ik nog niet over het feit dat moest de S/X een verbrandingsmotor hebben het nog een veel geavanceerderde auto zijn dan die van de competitie.

Het enige dat me zou doen terugschakelen naar Toyota (mijn vorige auto's) is moesten de volgende voorwaarden samen vervuld zijn:
- Toyota brengt een EV met treffelijke range op de markt
- met een bijhorend snellaadnetwerk dat minstens even goed is als het supercharger netwerk
- met een continu verbeterende software die OTA upgedate wordt
- die goedkoper (Qua TCO) en betrouwbaarder is dan een vergelijkbare Tesla
- met een andere design dan de spuuglelijke mangastijl die zich nu in gans hun productlijn genesteld heeft.

Aangezien Toyota zijn 10/15 jaar ecovoorsprong van de Prius volledig verkwanseld heeft,
Aangezien mijn Toyota dealer niet eens kan zeggen hoe veel werk het is om de maps van mijn Prius zijn GPS up te daten,

Denk ik: not in my lifetime.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Xfrank
De laatste ontwikkeling is toch dat er een hypermoderene en geavanceerde op kolen gestookte Tesla-killer uit de USA gaat komen? ;)
Of snap ik Trump nou wéér niet? :p

Yep, de Trump COal 1 staat al op stapel, zal aan beide zijden thv de B stijlen een verticale uitlaat hebben zoals de trucks en zal standaard een aanhangwagentje meegeleverd krijgen voor de kolenreserve. ;)
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Overigens is Elon dus erg duidelijk. We moeten het doen met het middenscherm. Op zich geen ramp, de oude Mini had ook een grote ronde meter in het midden. Misschien nu ook nog.

Argument van Elon: Hoe vaak kijk je als je meerijdt in een taxi op het instrumentenpaneel?

Wel valide als je ervan uitgaat dat de zelfrijdfunctie algemeen wordt. Dat zou er op kunnen duiden dat dit er standaard in zit zonder extra optieprijs. Kan natuurlijk want de hardware is bij elke auto hetzelfde.

We blijven benieuwd.
 
jammer dat de meesten de focus lijken te leggen op het interieur en meer bepaald hoe het dashboard er al dan niet gaat uitzien, maar wat met het exterieur. Heeft Tesla nu rekening gehouden met de kritiek die er was op de achterzijde. Musk had weliswaar indertijd in een tweet geschreven dat er nog ruimte ging zijn om dit te verbeteren maar als iedereen dan enkel zich vragen stelt over het dashboard en al of geen HUD dan gaan ze bij Tesla denken dat het koffer ontwerp wel ok zal zijn