HWS
Well-Known Member
Tja die breedte... Gisteren bij het ophalen van mijn dochter bij station Leisdcheveen weer een stoeprandje gepakt bij de smalle inrit van het parkeerterrein.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Na 4 jaar Model S rijden wen je aan die grootte. Ik twijfel ook nog steeds, de ene dan Model 3, de volgende S.Het is dat de Model 3 nog niet te krijgen is en ik nu een nieuwe auto moest bestellen; maar ik zou veel liever een Model 3 hebben dan een S. De reden is het formaat van de auto; vooral de breedte is echt iets te veel van het goede (terwijl de auto er juist helemaal niet zo groot uit ziet in het echt, knap design). In de US prima waar alle infra toch al op F-150s en Silverado's is berekend, maar wonend in de binnenstad van een Europese stad is dat echt een forse min.
Een Model S is nota bene breder dan een Bentley Mulsanne of een Rolls-Royce Ghost! Er zal vast een hele goede reden voor zijn (batterypack?), maar ik ben alvast niet rouwig als de techniek zo ver is ontwikkeld dat Tesla's ook een tikje smaller kunnen.
...
Maar ik blijf vooral benieuwd of Model 3 CCS gaat ondersteunen in Europa!
De tekst op Model 3 | Tesla Nederland is aangepast. Er staat nu "tot 345 km bereik" in plaats van "Model 3 heeft een minimum bereik van 345 km op een volle acculading". Dat is opvallend omdat aangegeven was dat het minimaal 215 mijl (346 km) zou zijn en nu "tot 345 km" is. Waarom zouden ze de tekst aanpassen?
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze de Model 3 voorlopig nog wat willen temperen omdat ze liever Model S75(D) verkopen die ze ook veel sneller kunnen leveren.
Bovendien gelden daar heel aantrekkelijke leasetarieven voor nu de 0,4% nog steeds van toepassing is.
Als je dat afzet tegen een Model 3 van straks iets van 42k tegen een gebruikelijke leaserente van 4% zit er echt wel iets in. De S is natuurlijk een flinke klasse hoger.
Verder zal 345/346 km de NEDC opgave zijn. Optimistisch kun je roepen dat je meer kunt halen (het zal niemand verwonderen dat mij dat soms wel lukt als het een beetje meezit) maar realistischer is om de NEDC als een max aan te houden en in te calculeren dat het wel minder zal zijn.
Dan voorkom je gelijk een hoop gezeur. Dus ze doen ook niets verkeerds, in tegendeel, het is realistischer (wanneer we ervan uitgaan dat de 345 de NEDC is van de batterij die voorlopig geleverd zal worden terwijl ooit straks een grotere mogelijk is).
Dat zou goed kunnen. Overigens weet ik dat de 346 gelijk is aan 215 mijl en dat getal is op basis van EPA (volgens US website en communicatie).
Model 3 achieves 215 miles of range per charge while starting at only $35,000 before incentives.
@CO2CLEAN ; Op de VS site staat:
Volgens mij is dat een wat onhandige manier van zeggen dat het basismodel van 35000 de 215 haalt. Daarbij niet aangevend dat die auto wellicht nog bereik over heeft of dat er nog een model is dat verder kan. De NL tekst is dan niet helemaal lekker vertaald. In plaats van:
Onze meest betaalbare Tesla, Model 3 haalt 345 km op een volle acculading en zal verkrijgbaar zijn voor 35.000 USD
Schrijven ze dit:
Onze meest betaalbare Tesla, Model 3 kan tot 345 km rijden op een volle acculading en zal verkrijgbaar zijn voor 35.000 USD
Volgens mij is dit wat onhandig geformuleerd. Temeer omdat we al weten dat men bij Tesla gaat beginnen met een 300 mile+ versie (Rated/Ideal). De komma weglaten tussen Tesla en Model 3 had ook al geholpen denk ik.
Het basismodel komt pas wanneer de module/pack productie geautomatiseerd gaat verlopen. Dat is nu nog handwerk en te kostbaar voor een basis accupack (vermoed ik). Vanaf Q1 2018 zijn de D en de basis vast verkrijgbaar en weten we alles .
De simpelste verklaring is doorgaans de beste, O.De tekst op Model 3 | Tesla Nederland is aangepast. Er staat nu "tot 345 km bereik" in plaats van "Model 3 heeft een minimum bereik van 345 km op een volle acculading". Dat is opvallend omdat aangegeven was dat het minimaal 215 mijl (346 km) zou zijn en nu "tot 345 km" is. Waarom zouden ze de tekst aanpassen?
Volgens model3counter.com wordt mijn Model 3 a.s. oktober geleverd. Ik verheug me daar erg op. Of vinden jullie dat naïef?
Volgens model3counter.com wordt mijn Model 3 a.s. oktober geleverd. Ik verheug me daar erg op. Of vinden jullie dat naïef?
Ik ben 9000zoveel in de rij maar ik verbeeld me dat dat komt omdat ik al een Tesla heb. Dit jaar lijkt te optimistisch maar ik hoop toch op begin volgend jaar...Klopt niets van, ik heb mijne gereserveerd in aug 2016 en er staat: 24,677e in de rij, October 2017. Volgens mij toen ik reserveerde waren er al 300k gereserveerd.
Ik ben 9000zoveel in de rij maar ik verbeeld me dat dat komt omdat ik al een Tesla heb. Dit jaar lijkt te optimistisch maar ik hoop toch op begin volgend jaar...