You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
10 in een semi doet het ook best, denk ik.Als ze dan eens 5 van die modules in een X douwen.
Als ze dan eens 5 van die modules in een X douwen.
50 kWh en 75 kWh batterij voor Model 3: Dit wist je nog niet over de Tesla Model 3
Kijk niet raar op als dit uiteindelijk anders (hoger) uitpakt. Zie ook discussies op Amerikaanse deel van dit forum.
Lijkt erop dat Tesla de concurrentie wat zand in de ogen wil strooien.
Wishful thinking. Via formulieren voor de EPA, tweets van Musk, tot en met de thuislaadgegevens in de presskit aan toe...wijst alles op de groottes 50 en 75. Dat kan iets hoger zijn bruikbaar...maar dat is in de orde van grootte van 2kWh ofzo. Fantaseren over 80-85kWh en een base met veel meer dan 50kWh is slechts fantaseren.
Totdat foto's van accupacks of filmpjes van tripmeters verschijnen die het tegendeel bewijzen van de gegevens die Tesla heeft vrijgegeven, is er geen reden om aan te nemen dat Tesla "te bescheiden" gegevens heeft vrijgegeven.
Sterker nog...het is juist die interpreteren en fantaseren wat uiteindelijk tot zoveel "teleurstelling" heeft geleid. Denk aan de HUD, het waanzinnig snel laden dat met de 2170s mogelijk zou zijn, dat het basismodel verder zou komen dan de Bolt, etc.
Tesla heeft met de 50 en 75kWh modellen met die prijzen echt een goede propositie in de markt gezet. Met vermoedelijk nog een behoorlijke bruto marge wanneer de productie verder is geautomatiseerd en opgeschaald.
Eens op de opmerking na over bereik van Bolt. Het snelweg bereik (in mijn ogen het belangrijkste, want een beetje EV heeft genoeg voor stadsverkeer) is hoogstwaarschijnlijk groter dan de Bolt. 220 mijl is het EPA gemiddelde (Tesla's verwachting en tot nu toe altijd correct/overtroffen) en tot nu toe heeft Tesla altijd beter gescoord op hogere snelheden vanwege lage luchtweerstand. De Bolt zit op 217 snelweg mijlen (bij gemiddeld 80 km/u vanwege test). Hoe hoger de snelheid, des te groter het verschil.
Maar ook al zou de Model 3 wat minder bereik hebben...je praat dan "gemiddeld" over een EPA range verschil van een kleine 20 mijl. Dat is gewoon niet erg spannend. Door het langzame laden aan DC van de Bolt, blijft de basis 3 een superieure reisauto.
Eens op de opmerking na over bereik van Bolt. Het snelweg bereik (in mijn ogen het belangrijkste, want een beetje EV heeft genoeg voor stadsverkeer) is hoogstwaarschijnlijk groter dan de Bolt. 220 mijl is het EPA gemiddelde (Tesla's verwachting en tot nu toe altijd correct/overtroffen) en tot nu toe heeft Tesla altijd beter gescoord op hogere snelheden vanwege lage luchtweerstand. De Bolt zit op 217 snelweg mijlen (bij gemiddeld 80 km/u vanwege test). Hoe hoger de snelheid, des te groter het verschil.
Dat gaat op voor de drivetrain die S/X gebruikt (relatief minder efficient bij lagere snelheden), maar voor de 3 is Tesla overgeschakeld op PMAC aandrijving. Het is dus niet zeker dat conclusies voor die voor S/X gelden zomaar op de 3 mogen toegepast worden.
Deze week ff in een Bolt/Amperae gereden. Mooie poging van Opel. Maar duidelijk een ICE ontwerp. Motor met regeling voor onder de kap. Zou ook prima een benzinemotor inpassen.Eens op de opmerking na over bereik van Bolt. Het snelweg bereik (in mijn ogen het belangrijkste, want een beetje EV heeft genoeg voor stadsverkeer) is hoogstwaarschijnlijk groter dan de Bolt. 220 mijl is het EPA gemiddelde (Tesla's verwachting en tot nu toe altijd correct/overtroffen) en tot nu toe heeft Tesla altijd beter gescoord op hogere snelheden vanwege lage luchtweerstand. De Bolt zit op 217 snelweg mijlen (bij gemiddeld 80 km/u vanwege test). Hoe hoger de snelheid, des te groter het verschil.