Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Tussen alle leasebeslommeringen hier het antwoord op mijn eigen vraag verkregen via de Model 3 Specs usa-draad. Automatisch inparkeren ( perpendicular and parallel... ) wordt geacht alleen in de extra $5000 optie Enhanced AutoPilot ( EAP ) te zitten. PDC parkeer sensors ( steeds luider wordende pieptoon bijv. als je achteruit tegen een boom probeert te rijden .. ) worden met grote mate van zekerheid geacht standaard aanwezig te zijn. De testrit zal het definitieve antwoord worden vermoed ik.

Dit was ook het onderscheid tussen wel / geen "enhanced autopilot" system (niet verwarren met zelfrijdende system) toen ik de X bestelde. Ik kan me herinneren dat dit ook in de handleiding terug te vinden is. Misschien is die voor de M3 al ergens te downloaden?
 
Dit was ook het onderscheid tussen wel / geen "enhanced autopilot" system (niet verwarren met zelfrijdende system) toen ik de X bestelde. Ik kan me herinneren dat dit ook in de handleiding terug te vinden is. Misschien is die voor de M3 al ergens te downloaden?
Er is idd al een First Responders manual, heel interessant zie je oa. precies waar je bij een ongeval eerst de stroom 'door moet knippen'. Het zal het komend jaar ( ..jaren... ) tot aan levering allemaal wel langzaam binnendruppelen. Goed om te horen dat bij Model X hetzelfde speelde. Thx.
 
B5E1B57D-F398-4841-9AEA-5F4D222B5DE5.png
 
Leuk al die Lease-problemen :confused: Zelf zal ik mijn 3 volledig in eigendom nemen. Wordt wel wat chagrijnig bij de gedachte dat mensen, die "later" bedachten om een ZE-auto te gaan rijden via hun werkgever voor kunnen dringen :(
Het is dat een model S veel te groot is voor mijn garage ...
 
Leuk al die Lease-problemen :confused: Zelf zal ik mijn 3 volledig in eigendom nemen. Wordt wel wat chagrijnig bij de gedachte dat mensen, die "later" bedachten om een ZE-auto te gaan rijden via hun werkgever voor kunnen dringen :(
Het is dat een model S veel te groot is voor mijn garage ...

is toch geen kwestie van voor dringen? - jij krijgt jouw auto echt geen unit later.. (of het nu lease of eigendom is maakt ook niets uit)
betreft een bestaande reservering ongeacht wie er uiteindelijk in gaat rijden.. Zo heb ik ook in december mijn P85 kunnen krijgen - door het overnemen ( heb er ook nog voor betaald) van een productiereservering in juni '13 van het EV-Centrum in Rotterdam. Dat het een beetje lullig over kwam bij sommigen die al drie jaar eerder een aanbetaling hadden gedaan en hun auto later kregen, kon ik wel begrijpen.. Maar had niet het gevoel van voordringen..
 
  • Like
Reactions: ERvee
De M3LR lijkt lekker snel te kunnen doorladen: 106kW bij 49% SoC en daarna ook meer kW dan bij een S/X100

View attachment 252061
Natuurlijk, nieuw batterij concept dat waarschijnlijk softwarematig nog beperkt is. Volgend jaar ook in S en X (en Y) en dan hebben we snel laden, lang vasthouden laadsnelheid en nieuwe opzet SuC's.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
is toch geen kwestie van voor dringen? - jij krijgt jouw auto echt geen unit later.. (of het nu lease of eigendom is maakt ook niets uit)
betreft een bestaande reservering ongeacht wie er uiteindelijk in gaat rijden.. Zo heb ik ook in december mijn P85 kunnen krijgen - door het overnemen ( heb er ook nog voor betaald) van een productiereservering in juni '13 van het EV-Centrum in Rotterdam. Dat het een beetje lullig over kwam bij sommigen die al drie jaar eerder een aanbetaling hadden gedaan en hun auto later kregen, kon ik wel begrijpen.. Maar had niet het gevoel van voordringen..
Je hebt helemaal gelijk. Het gevoel komt door het schier eindeloos wachten. Indertijd was de introductie in Nederland van de model S net te laat voor mij om de aanschaf daarvan financieel te kunnen verantwoorden (werkte net niet meer en kon SWMBO toen nog niet overtuigen van het nut en de zin van EV's). Model 3 past beter in mijn tegenwoordige "status". Maar al vanaf medio 2012 "hunker" ik dus al naar een serieus elektrisch automobiel ;);):D