Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Geen vriend, maar iemand met terminale kanker waarvoor zij geregeld heeft dat hij eerder kon configureren en ontvangen.
Bonnie heeft een lage drempel voor vriendschap, zoals ik zelf heb mogen ervaren.
De beschreven gebeurtenis is een fantastisch voorbeeld van wat een community als TMC vermag.
Mooi dat Tesla de tijd hiervoor heeft genomen, zelfs gedurende de vervloekte einde-kwartaal-spits.
(Het betreft medeforummer graniteds.)
 
  • Like
Reactions: ebullio
Terwijl ik in afwachting ben van mijn M3, rijd ik nu 'gewoon' nog steeds in mijn Prius. Al acht jaar, realiseerde ik me net. Deze week had ik om uiteenlopende redenen twee leenauto's, een Toyota Yaris en een Mercedes B-klasse. Ineens besefte ik dat de Prius een feature heeft die zooooooo ontzettend fijn is, dat ik niet eens doorhad hóe fijn: als je binnen een straal van 50cm ofzo van de auto komt, en je hebt de sleutel op zak, dan ontgrendelt de deur automatisch. HEERLIJK is dat. Ik heb dus flink inwendig staan vloeken de afgelopen dagen toen ik telkens als ik bij die leenauto's kwam de sleutel uit mijn zak moest opdiepen, terwijl ik mijn handen uiteraard vol had. Dus nu mijn grote vraag: heeft de M3 een soortgelijke feature........? Of moet ik daar met een sleutel, pasje of wat dan ook toch weer eerst handmatig iets intoetsen voor de deur open gaat? Wie weet dat toevallig?
 
Terwijl ik in afwachting ben van mijn M3, rijd ik nu 'gewoon' nog steeds in mijn Prius. Al acht jaar, realiseerde ik me net. Deze week had ik om uiteenlopende redenen twee leenauto's, een Toyota Yaris en een Mercedes B-klasse. Ineens besefte ik dat de Prius een feature heeft die zooooooo ontzettend fijn is, dat ik niet eens doorhad hóe fijn: als je binnen een straal van 50cm ofzo van de auto komt, en je hebt de sleutel op zak, dan ontgrendelt de deur automatisch. HEERLIJK is dat. Ik heb dus flink inwendig staan vloeken de afgelopen dagen toen ik telkens als ik bij die leenauto's kwam de sleutel uit mijn zak moest opdiepen, terwijl ik mijn handen uiteraard vol had. Dus nu mijn grote vraag: heeft de M3 een soortgelijke feature........? Of moet ik daar met een sleutel, pasje of wat dan ook toch weer eerst handmatig iets intoetsen voor de deur open gaat? Wie weet dat toevallig?

In principe is de Tesla app je sleutel. Als alternatief is er een keycard, maar die moet je echt tegen een specifieke plek op de B pillar houden om de auto te ontgrendelen.

 
Terwijl ik in afwachting ben van mijn M3, rijd ik nu 'gewoon' nog steeds in mijn Prius. Al acht jaar, realiseerde ik me net. Deze week had ik om uiteenlopende redenen twee leenauto's, een Toyota Yaris en een Mercedes B-klasse. Ineens besefte ik dat de Prius een feature heeft die zooooooo ontzettend fijn is, dat ik niet eens doorhad hóe fijn: als je binnen een straal van 50cm ofzo van de auto komt, en je hebt de sleutel op zak, dan ontgrendelt de deur automatisch. HEERLIJK is dat. Ik heb dus flink inwendig staan vloeken de afgelopen dagen toen ik telkens als ik bij die leenauto's kwam de sleutel uit mijn zak moest opdiepen, terwijl ik mijn handen uiteraard vol had. Dus nu mijn grote vraag: heeft de M3 een soortgelijke feature........? Of moet ik daar met een sleutel, pasje of wat dan ook toch weer eerst handmatig iets intoetsen voor de deur open gaat? Wie weet dat toevallig?
om u alvast voor te bereiden is hier de volledige handleiding van de model 3 te vinden.
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Tesla Model 3 production is increasing to 5,000 units per week, say suppliers

Gaat hoe dan ook wel vaart in komen nu. Als ze inderdaad het jaar eindigen op 5k per week is het verloren aantal minimaal en is dat straks als men op stoom is, 10k per week, binnen twee weken ingelopen.

Stocks staan alweer op $345,00. Ik heb het vertrouwen altijd wel uitgedragen en gelukkig gaat het ernaar uitzien niet ten onrechte.
 
He wat suf... dus je moet inderdaad een handeling verrichten om de auto te openen... dat heeft Toyota dan toch handiger voor elkaar.. :/

Nee die keycard is alleen een backup.
In principe wordt de auto geopend doordat hij je smartphone/bluetooth met daarop de Tesla app detecteert.

De verwachting is dat in de toekomst de auto dan ook je ook account leest en direct alles conform jouw account insteld: stoel/airco/radio instellingen etc. En dat je makkelijk een andere persoon toegang kan geven om jouw auto te gebruiken.
 
Nee die keycard is alleen een backup.
In principe wordt de auto geopend doordat hij je smartphone/bluetooth met daarop de Tesla app detecteert.

De verwachting is dat in de toekomst de auto dan ook je ook account leest en direct alles conform jouw account insteld: stoel/airco/radio instellingen etc. En dat je makkelijk een andere persoon toegang kan geven om jouw auto te gebruiken.
Ah ok, en op welke afstand pakweg van de auto 'pakt' ie het signaal dan op om de auto te openen? Dat staat niet in the manual :)