Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zie twee posts hierboven en bekijk deze video hoe kwetsbaar andere systemen zijn, inclusief die van (jouw) Toyota.

twee dingen die ik niet snap aan dit filmpje:
- wat staat die ene vent aan het eind nou nog bij de deur te doen?
- zonder sleutel kun je uiteindelijk toch niet meer rijden? Sleutel/pasje/whatever moet toch doorgaans IN de auto zijn om te kunnen rijden.. (dat is althans bij de Toyota zo)
 
twee dingen die ik niet snap aan dit filmpje:
- wat staat die ene vent aan het eind nou nog bij de deur te doen?
- zonder sleutel kun je uiteindelijk toch niet meer rijden? Sleutel/pasje/whatever moet toch doorgaans IN de auto zijn om te kunnen rijden.. (dat is althans bij de Toyota zo)

1 Die man aan de deur vangt het signaal van de sleutel op die ergens in huis is, en stuurt dat versterkt door met een relay box (soort versterkt doorzenden) naar de man in de auto met een ontvanger/zender die het signaal van de sleutel opvangt en weer in de auto doorgeeft.

2 Alleen om te starten, en dat doen ze ook nog met die relay boxjes. En dan kun je gewoon wegrijden. Ook met jouw Toyota. Als ze eenmaal weg zijn strippen ze de auto waarschijnlijk om wat centjes te verdienen aan de onderdelen. Beetje zonde.
 
Last edited:
Ah ok, en op welke afstand pakweg van de auto 'pakt' ie het signaal dan op om de auto te openen? Dat staat niet in the manual :)
Dat zal dan afhankelijk zijn van de sterkte van uw Bluetooth signaal op dat moment en kan door verschillende factoren worden beïnvloed en dus ook veranderen. (dus niet mogelijk om aan te geven in de manual.)

Smartphone,
Using your smartphone is the most convenient
way to access your Model 3 because you
never need to remove it from your pocket or
purse. As you approach, your smartphone's
Bluetooth signal is detected and doors
automatically unlock, provided the Walk Up
Unlock feature is enabled (see Walk Up
Unlock on page 10). Likewise, when you exit
and walk away, doors automatically lock,
provided the Walk Away Lock feature is
enabled (see Walk Away Lock on page 10).
Before you can use a smartphone to access
Model 3, follow these steps to authenticate it:
1. Download the Tesla mobile app to your
smartphone.
2. Log into the Tesla mobile app using your
MY TESLA user name and password.
Note: You must remain logged in to your
MY TESLA account on the Tesla mobile
app to use your smartphone to access
Model 3. The mobile app can be running in
the background.

3. Ensure that your smartphone's Bluetooth
setting is turned on.
Note: Model 3 communicates with your
smartphone using Bluetooth. To
authenticate your smartphone or use it as
a key, the smartphone must be powered
on and Bluetooth must be enabled. Keep
in mind that your smartphone must have
enough battery power to run Bluetooth
and that many smartphone disable
Bluetooth when the battery low.
4. In the Tesla mobile app, touch PHONE
KEY then touch START to search for your
Model 3.
When your Model 3 is detected, the
mobile app asks you to tap your key card.
5. Tap the key card against Model 3's RFID
transmitter on the door pillar or center
console (see Key Card on page 6).
When Model 3 detects your key card, the
mobile app confirms that your smartphone
has been successfully authenticated. Touch
DONE.
If the key card is not successfully scanned
within approximately 15 seconds, the mobile
app displays an error message. Touch the
app's PHONE KEY button again to retry.
Note: You can authenticate up to three
smartphones. Model 3 automatically connects
to the first authenticated smartphone it
detects; no authenticated smartphone takes
precedence over another.
Note: Although Bluetooth typically
communicates over distances of up to
approximately 30 feet (9 meters),
performance can vary based on the
smartphone you are using, environmental
interference, etc.
Note: In addition to smartphones, you can also
pair Bluetooth-enabled devices (such as an
iPod Touch, iPad, Android tablet, etc.) to
stream music (see Pairing a Bluetooth Phone
on page 91).
 
Nog meer Model 3 exemplaren gespot. Klaar voor levering lijkt het.
(via Facebook en Reddit)
model3.jpg
 
quote Dirk hier direct boven...vergeten
maar het zijn niet de wielen, de carrossierie en ook niet de motoren het glas of battypack die ontbreken. En veel meer onderdelen heeft een M3 niet (ahum)
Ik verwacht overigens geen assembly van incomplete voertuigen. Dat is niet de manier waarop tesla werkt, want dat kun je nooit ramp-uppen.
Kom maar weer onder je steen vandaan Dirk, je hebt van mij nog veel sticker-credit (en van anderen ook).
 
  • Funny
Reactions: S-19910
quote Dirk hier direct boven...vergeten
maar het zijn niet de wielen, de carrossierie en ook niet de motoren het glas of battypack die ontbreken. En veel meer onderdelen heeft een M3 niet (ahum)
Ik verwacht overigens geen assembly van incomplete voertuigen. Dat is niet de manier waarop tesla werkt, want dat kun je nooit ramp-uppen.
Kom maar weer onder je steen vandaan Dirk, je hebt van mij nog veel sticker-credit (en van anderen ook).

En Dirk heeft Elon Bear je de vorige week niet helemaal bijgepraat over wat hij in de US heeft opgestoken? Hij weet er heel veel van.
 
even advocaat van de duivel spelen : zijn we zeker dat dit klaar zijn voor aflevering - niet dat ze daar bijna-afgewerkt staan te wachten op een ontbrekend onderdeel ?;)
<duikt weg to seek shelter>

Ik zag een opmerking dat Tesla wel eens zou kunnen wachten met uitlevering tot na 1 Januari ivm. het bereiken van de 200.000 leveringen in de US. De 7.500 tax credit zou geldig zijn t/m het kwartaal waarin een fabrikant die 200.000 bereikt.
Door pas in Januari daaover heen te gaan kunnen klanten nog het hele kwartaal daarvan profiteren.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Ik zag een opmerking dat Tesla wel eens zou kunnen wachten met uitlevering tot na 1 Januari ivm. het bereiken van de 200.000 leveringen in de US. De 7.500 tax credit zou geldig zijn t/m het kwartaal waarin een fabrikant die 200.000 bereikt.
Door pas in Januari daaover heen te gaan kunnen klanten nog het hele kwartaal daarvan profiteren.
Hmm, ben benieuwd of dat dan ook als toelichting bij de Q4 2017 cijfers gegeven gaat worden.
 
Mijn speculatie, ongehinderd door enige dossierkennis: Tesla zit deze week (al) aan 1.000 M3'tjes per week (totale productie per 31/12: 3.000). Maand januari 6.000 (ramp-up van 1.000 naar 2.000 per week). Verdere ramp-up moeilijk te voorspellen, zelfs door Tesla (is het trouwens iemand al opgevallen dat de streefdatum van levering van onze 3'tjes volledig verdwenen is uit onze MyTesla pagina's? Geen idee of we dat goed of slecht nieuws mogen vinden).

En Dirk heeft Elon Bear je de vorige week niet helemaal bijgepraat over wat hij in de US heeft opgestoken? Hij weet er heel veel van.

Hoezo Elon Bear weet meer dan wij :)??; leg eens uit Hans (of heeft Elon Bear een NDA moeten tekenen of zo? :))
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
Mijn speculatie, ongehinderd door enige dossierkennis: Tesla zit deze week (al) aan 1.000 M3'tjes per week (totale productie per 31/12: 3.000). Maand januari 6.000 (ramp-up van 1.000 naar 2.000 per week). Verdere ramp-up moeilijk te voorspellen, zelfs door Tesla (is het trouwens iemand al opgevallen dat de streefdatum van levering van onze 3'tjes volledig verdwenen is uit onze MyTesla pagina's? Geen idee of we dat goed of slecht nieuws mogen vinden).



Hoezo Elon Bear weet meer dan wij :)??; leg eens uit Hans (of heeft Elon Bear een NDA moeten tekenen of zo? :))
Hij niet alleen.