Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag een opmerking dat Tesla wel eens zou kunnen wachten met uitlevering tot na 1 Januari ivm. het bereiken van de 200.000 leveringen in de US. De 7.500 tax credit zou geldig zijn t/m het kwartaal waarin een fabrikant die 200.000 bereikt.
Door pas in Januari daaover heen te gaan kunnen klanten nog het hele kwartaal daarvan profiteren.

Correctie:
"The federal tax credit is phased out over time beginning the second quarter after the quarter in which a manufacturer reaches a total of 200,000 BEV and/or PHEV vehicles sold since 2010."

Is een quote uit dit artikel:

Federal EV Tax Credit Phaseout Quarter For Tesla Becoming More Clear (Sort Of) | CleanTechnica

Dit geeft Tesla de mogelijkheid om een heel slim spelletje te spelen met de EV Tax credit die de Republikeinse tax reform heeft overleefd. Maximaal profiteren van timing van ramp up en subsidies (of kortingen) voor klanten.

Lijkt alsof er een slimme CEO aan het roer staat. :cool:
 
Inmiddels 228km als topsnelheid met de M3, dat is nog eens leuke info.....
Zie
Tesla Model 3 owner shows top speed of 141 mph and other features in cross-country trip
en Tesla Model 3 Road Trip
( hieronder slechts 116km maar wel in de regen, ennuh de ruitenwissers nog met de hand begrijp ik.. tis Tesla... )
M3.Regen.jpg
 
  • Like
Reactions: Klaas
4-D Carbon auto wrapping folie voor je mid-console panels (premium upgrade):
Ik heb zojuist een enorme lap carbon wrapping folie op de kop getikt, om t.z.t (zou het een gelukkig 2018 worden?) de iets te strakke midden-console van mijn M3 's wat te matteren. Je ziet er namelijk alle stof en vingerafdrukken op. Wellicht doe ik ook de wood-panel nog, maar zelfs dan blijft er van 5m bij 1m52 heel veel over. Had iemand hetzelfde plan ? Neem even via PB contact op, dan maken we een afspraak. Ik kan zeker 2 anderen hiermee helpen.
 
Vraag, is onderstaande al eens besproken hier of elders op dit forum ?!

This Key Part Is A Big Step Toward A Fully-Autonomous Tesla Model 3
M3.SteeringRack.jpg

... Here, we see a drivetrain diagram on the “Drive Unit” page which shows the steering rack in front. This depiction also shows what appears to be Tesla’s first production implementation of redundant steering motors with fully independent electrical circuits. That’s a significant improvement over the Model S and X racks, as each of those use a single motor unit. The single motor unit does not provide any direct redundancy which could limit those models to SAE Level 2 automation, which would always require the driver to monitor the car. (A spokeswoman for Tesla did not immediately respond to a request for comment; we’ll update this post if we hear back.)....
https://jalopnik.com/this-key-part-is-a-big-step-towards-a-fully-autonomous-1818674689
 
Interessant: Troy's Model 3 Delivery Estimator

In Europa zouden we -volgens de estimator- op zijn vroegst over een jaar aan de beurt zijn. Tesla eigenaren die nu reserveren zouden voorrang krijgen en even lang moeten wachten als first line reserveerders. Niet-eigenaren nu-reserveerders zouden nog 8 maanden extra moeten wachten en krijgen de M3 pas in september 2019.

Is leuk natuurlijk maar nergens bevestigd. Wedje maken?
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Interessant: Troy's Model 3 Delivery Estimator
In Europa zouden we -volgens de estimator- op zijn vroegst over een jaar aan de beurt zijn. Tesla eigenaren die nu reserveren zouden voorrang krijgen en even lang moeten wachten als first line reserveerders. Niet-eigenaren nu-reserveerders zouden nog 8 maanden extra moeten wachten en krijgen de M3 pas in september 2019.
View attachment 269776
Als Troy bij Tesla HQ werkt (mag hij dit niet plaatsen en) zou dit accuraat kunnen zijn. Dus de kans is groot dat hij allerlei niet gevalideerde aannames doet. Ik denk dat het wat anders gaat lopen en onze plaats in de rij al vast staat en allen die na ons reserveren daar echt achteraan komen. Zou een mooie boel worden dat ik (als niet-eigenaar) heel lang in het ongewisse zou blijven (want als Troy gelijk heeft kan iedere eigenaar nog voor mij uit in de rij kruipen). De buzz doet overigens zijn werk al want alle gelukkigen (die dus al een Tesla hebben en vast kritischer zijn dan ik als ICE owner) zijn unaniem positief. Dus tot we op 10.000 productie per week zitten lopen de wachttijden (achter ons) alleen maar op!
Ik wil hetzelfde wedje als Hans graag maken! Ik gooi er een carbon finish voor de middenconsole tegenaan (zelf aanbrengen..)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Als Troy bij Tesla HQ werkt (mag hij dit niet plaatsen en) zou dit accuraat kunnen zijn. Dus de kans is groot dat hij allerlei niet gevalideerde aannames doet. Ik denk dat het wat anders gaat lopen en onze plaats in de rij al vast staat en allen die na ons reserveren daar echt achteraan komen. Zou een mooie boel worden dat ik (als niet-eigenaar) heel lang in het ongewisse zou blijven (want als Troy gelijk heeft kan iedere eigenaar nog voor mij uit in de rij kruipen). De buzz doet overigens zijn werk al want alle gelukkigen (die dus al een Tesla hebben en vast kritischer zijn dan ik als ICE owner) zijn unaniem positief. Dus tot we op 10.000 productie per week zitten lopen de wachttijden (achter ons) alleen maar op!
Ik wil hetzelfde wedje als Hans graag maken! Ik gooi er een carbon finish voor de middenconsole tegenaan (zelf aanbrengen..)
Eerlijk gezegd ben ik daar ook steeds van uitgegaan. Nu de Amerikaanse non owners uit hun dak gaan, wanneer owners die net gereserveerd hebben hen in de rij voorbijgaan, weet ik het niet zo zeker meer. We zullen het wel zien, maar een wedje erop zetten doe ik niet.;)