You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nothing to correct!Ik begrijp sowieso alle consternatie niet. Vanaf 2019 is het bijtellings percentage tot 50K toch nog steeds 4%? Een beetje corporate M3 gaat zo'n 57/58K kosten? Hebben we het over 7K 22% Daar kan geen Audi, BMW of Mercedes tegenop!? Correct me if I'm wrong.........
Niet zo’n onverstandige actie, in mijn ogen.Vandaag is deze mail rondgestuurd naar alle model 3 optiehouders via Alphabet lease
Helemaal mee eens Sander.Ik begrijp sowieso alle consternatie niet. Vanaf 2019 is het bijtellings percentage tot 50K toch nog steeds 4%? Een beetje corporate M3 gaat zo'n 57/58K kosten? Hebben we het over 7K 22% Daar kan geen Audi, BMW of Mercedes tegenop!? Correct me if I'm wrong.........
Ben het met Hans eens dat iedere vertraging die we nu zien voor Nederlanders oninteressant is en bij een rate van 10.000 per week heel snel wordt goedgemaakt. Dus het enige dat wij hoeven te weten is wanneer die hoeveelheid/week wordt aangetikt plus het meest actuele VIN van dat moment.
Door het cancellen van reserveringen zijn wij rond nr 225.000 aan de beurt, dus een week of 15 a 20 nadat 10.000 per week een feit is. En het aantal reserveringen in Europa (rechtsrijders) is zo laag dat we met een week of 10 allemaal voorzien zijn ! (heb 2 reserveringen, dec 16 en aug 17, beide estimated eind 2018 gereed en jullie ook allemaal eind 2018).
Europa: Even geduld nog!
Heel ruw rekensommetje want geen enkele voorspelling is heel erg zeker: Maar sneller dan mei 2019 gaat het volgens mij echt niet worden en dan moet alles nog mee zitten ook.
Pas bij 10.000 per week komt Europa in beeld want de eerste minimaal 250.000 gaan echt naar de VS en daartussendoor/daarna ook nog Canada. Dan moet je dus 25 weken lang 10.000 stuks maken of 50 weken 5000 per week of (zoals nu )100 weken 2.500. Gunstig scenario (ervan uitgaand dat een ELON-kwartaal ongeveer 20 weken heeft ;-) 20 weken lang 2500 plus nog wat daarvoor geproduceerd is = ruwweg 80.000 dan 20 weken lang 5000 tikken we de 180.000 aan dan nog 7 weken 10.000. (dan nog een paar weken op de boot en naar Tilburg..)
Reken echt maar op 1 jaar na nu, eerder niet, op een paar lucky bastards na misschien. Want telkens vallen er productie-arme weken tussendoor om daarna weer snelheid te maken die beoogd is.
Ik schreef er eerder al eens iets over. Het onderstaande was gebaseerd op een soortgelijke redenering, maar ervan uitgaande dat de S-curve niet zo langgerekt zou worden. Daardoor zijn er bij het halen van 10.000 per week daarvoor al wat meer geproduceerd dan ik toen had begroot en sprak ik van 15-20 weken na het halen van die mijlpaal.
En als ze die 10.000 per week niet halen wordt het eind 2019.
Kleine aanvulling: Momenteel worden de eerste VIN's toegekend aan Canada holders.
Nog een aanvulling, een groot deel, waarschijnlijk het grootste deel van de reserveringshouders in de US gaan voor de SR versie en die komt pas in 2019. Voorlopig blijft men alleen de LR versies verkopen en daar zal al snel in US de grens bereikt zijn waarop men niet configureert (of configureert voor de SR versie, wetende dat zij dan langer moeten wachten).
Naar ik heb begrepen begint in Q3 de productie van de EU versies op dezelfde lijn uiteraard als de US versies.
Voorspellen blijft moeilijk maar sommige zaken weten we al.
Wat leidend wordt voor de US afzet is de afbouw van de 7500$ tax credit. Die afbouw gaat (geleidelijk) in in de kwartalen volgend op het kwartaal dat een autobouwer 200.000 EV leveringen (som van alle EV modellen) in de US heeft gedaan. Voor Tesla spant het erom of dat kwartaal Q2 of Q3 2018 wordt. Vandaar de dosering nu met een aantal leveringen richting Canada, en wellicht ook elders.
In de 2 kwartalen volgend op dat moment zal een maximale afzet in de US worden nagestreefd (alle modellen) om de klanten nog maximaal van de tax credit te kunnen laten profiteren.
Dus het spel is iets gecompliceerder (en interessanter) dan hierboven geschetst.
Zie ook:
Here's How Tesla's Tax Credits Will Phase Out
Ik dacht dat hij tijdens de conference call vertelde dat ze dual motor en short range gingen aanbieden nadat ze de 5k per weel hadden gehaald. Hoeft natuurlijk niet direct daarna te zijn maar als je het zo zegt dan lijkt het wel voor 2019 te zijn.Nog een aanvulling, een groot deel, waarschijnlijk het grootste deel van de reserveringshouders in de US gaan voor de SR versie en die komt pas in 2019.
Tesla Pushes Back Standard Model 3 Deliveries To Late 2018, Early 2019Ik dacht dat hij tijdens de conference call vertelde dat ze dual motor en short range gingen aanbieden nadat ze de 5k per weel hadden gehaald. Hoeft natuurlijk niet direct daarna te zijn maar als je het zo zegt dan lijkt het wel voor 2019 te zijn.
Dat denk ik al sinds je eerste post hierIk kan beter gaan voor een jong gebruikte S...
eigenaardig.Ik heb mijn model 3 reservering al twee maanden geannuleerd (heb m'n model S inmiddels al twee maanden), maar nog steeds mijn voorschot niet teruggehad. Tesla Belgium zegt dat zij dat niet kunnen beïnvloeden want gebeurt vanuit de VS. Het telefoonnummer van Tesla VS antwoordt niet op M3 vragen. Heeft iemand hier nog problemen mee gehad en hoe bereik je die mannen het best?
Thx
Dat is een bericht van een paar maanden terug.
In de "Tesla First Quarter 2018 Update Letter" van 2 Mei staat:
"We continue to target Model 3 production of approximately 5,000 per week in about two months... " en
"After achieving a production rate of 5,000 per week, we will begin offering new options such as all-wheel-drive and the base model with a standard-sized battery pack."
Het zou mij verbazen als ze de standard-size battery nu nog doorschuiven naar 2019.