Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Begin 2019 had ik al op gerekend. Als het richting mei/juni 2019 gaat, zou me dat tegenvallen. Die slag houdt Elon nog om de arm.

hij schrijft "LHD for Europe & Asia first half of next year. RHD probably middle of next year."
Verits hij uitdrukkelijk 'middle next year" schrijft voor de RHD, is de LHD eerder.

In hoever het GMT of EMT is, moet nog blijken.;)
 
  • Funny
Reactions: ElecFan
Als ik dit lees verwacht ik de M3 zelfs na 1 juli 2019. Wordt nog een jaar duimen draaien! :(

Dat denk ik niet. Voordeel van levering in 2019 is dat de productie dan op volle snelheid draait. Als we effectief uitgaan van januari 2019, en Tesla zit op een productie van 6000-10000 units dan gaat iedereen hier in mei met zijn M3 rijden. Het meest vervelende vind ik nog dat mijn vriendengroep meer en meer de draak begint te steken met mijn M3. En wanneer heb je die wagen nu hebben ze mij al 100 keer gevraagd. :) Begint stilaan vervelend te worden om daar op te antwoorden. Denk dat ze gewoon stikjaloers zijn en er ook zelf eens in willen rijden.
 
Dat denk ik niet. Voordeel van levering in 2019 is dat de productie dan op volle snelheid draait. Als we effectief uitgaan van januari 2019, en Tesla zit op een productie van 6000-10000 units dan gaat iedereen hier in mei met zijn M3 rijden. Het meest vervelende vind ik nog dat mijn vriendengroep meer en meer de draak begint te steken met mijn M3. En wanneer heb je die wagen nu hebben ze mij al 100 keer gevraagd. :) Begint stilaan vervelend te worden om daar op te antwoorden. Denk dat ze gewoon stikjaloers zijn en er ook zelf eens in willen rijden.
klopt inderdaad.
mijn reactie hierop is de laatste tijd.
Bedankt dat je zo bezorgd bent in mijn bestelling, maar niemand die ik ken, met een reservatie maakt zich hierover zorgen. Dan hoef jij je "zonder reservatie" zeker ook geen zorgen te maken.
 
Dat denk ik niet. Voordeel van levering in 2019 is dat de productie dan op volle snelheid draait. Als we effectief uitgaan van januari 2019, en Tesla zit op een productie van 6000-10000 units dan gaat iedereen hier in mei met zijn M3 rijden. Het meest vervelende vind ik nog dat mijn vriendengroep meer en meer de draak begint te steken met mijn M3. En wanneer heb je die wagen nu hebben ze mij al 100 keer gevraagd. :) Begint stilaan vervelend te worden om daar op te antwoorden. Denk dat ze gewoon stikjaloers zijn en er ook zelf eens in willen rijden.
Herkenbaar!
Hier ook constant commentaar en alle negatieve berichten delen op smoelboek:mad:
In het begin probeerde ik er nog een uitleg aan te geven nu maak ik mij er vanaf met 'we zien wel, mijn auto is toch nog niet versleten'
 
Dat denk ik niet. Voordeel van levering in 2019 is dat de productie dan op volle snelheid draait. Als we effectief uitgaan van januari 2019, en Tesla zit op een productie van 6000-10000 units dan gaat iedereen hier in mei met zijn M3 rijden. Het meest vervelende vind ik nog dat mijn vriendengroep meer en meer de draak begint te steken met mijn M3. En wanneer heb je die wagen nu hebben ze mij al 100 keer gevraagd. :) Begint stilaan vervelend te worden om daar op te antwoorden. Denk dat ze gewoon stikjaloers zijn en er ook zelf eens in willen rijden.
Tja, die januari 2019 is de crux. Uitgaande van Elon-tijd zou het wel eens 2020 kunnen worden:D. Maar alle gekheid op een stokje, wellicht kunnen inderdaad in de eerste helft van 2019 alle Model 3 reserveringen geleverd worden. Ik vermoed dat zodra de eerste M3's hier gaan rijden er veel meer bestellingen zullen komen zodat ons land een van de belangrijkste Europese markten voor Tesla blijft. De Model 3 wordt hoe dan ook mijn volgende auto. Al zal het een tweedehands worden gegeven de bodem in mijn schatkist.;)
 
Ik verwacht als volgt. 2018Q3 worden volop de Performance/AWDs uitgeleverd in Noord Amerika aan de huidige invites. 2018Q4 volgen dan de rest van de invites in Noord Amerika. 2019Q1 China en Noorwegen. 2019Q2 de rest van Europa. 2019Q3 Australie. Standard range batterij iedere keer minimaal een kwartaal na de eerste productiemodellen. Dus voor de benelux pas in de tweede helft van 2019.
 
Ach...toen men de productie eerder ging beginnen dan origineel gepland (in juli 2017 ipv "eind 2017), ging ik er vanuit dat "met wind mee" de auto's tweede helft 2018 in de EU zouden binnenrollen. Met "wind tegen" ergens eerste helft 2019. Zowel Elon zelf als de "verwachtingstool" op de site van Tesla geven dezelfde indicatie. waarbij de site iets positiever is en het nog over "begin 2019" heeft.

De versnelling heeft wind tegen gehad. De soep blijft lauw wat mij betreft.

Overigens heeft Elon via Twitter (hij moet toch wat te doen hebben) bevestigd dat de eerste "niet first production" variant inderdaad de "PD" zal zijn. De DLR wordt als derde variant in de lijn toegevoegd.

De SR daarna en dan de RHD? Ik neem aan dat in Q3 en 4 dit jaar vooral nadruk ligt op optimalisatie en het inpassen van nieuwe varianten. Misschien een verdere versnelling van productie ergens vanaf Q3 komend jaar? Misschien vanaf Q3 de luchtgeveerde P3DL? (Ludicrous zou immers ook nog op de rol moeten staan)

Overigens zie ik dat mensen uitgaan van een DSR...maar ik heb nog nergens een bevestiging gelezen dat deze smaak leverbaar zal worden. Afgezien van claims dat deze variant kortstondig in de configurator te zien zou zijn geweest.
 
Ik verwacht als volgt. 2018Q3 worden volop de Performance/AWDs uitgeleverd in Noord Amerika aan de huidige invites. 2018Q4 volgen dan de rest van de invites in Noord Amerika. 2019Q1 China en Noorwegen. 2019Q2 de rest van Europa. 2019Q3 Australie. Standard range batterij iedere keer minimaal een kwartaal na de eerste productiemodellen. Dus voor de benelux pas in de tweede helft van 2019.
Je vergeet nog de bijkomende complicatie vanwege de rechtsgestuurde modellen. Dat moet ook ergens een plek krijgen.
 
Beste meneer/mevrouw,

Voor mijn studie (Bedrijfskunde aan Fontys Hogeschool) doe ik onderzoek naar diversiteit binnen internationale organisaties. Een opdracht binnen het onderzoek is om een enquête af te nemen bij medewerkers van een internationale organisatie. Ik zou het zeer op prijs stellen als u de onderstaande enquête in zou willen vullen, wanneer u werkzaam bent bij een internationale organisatie.

Diversiteitsmanagement binnen internationale organisaties

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Anne van den Tillaar
 
Ik wil bij deze even publiekelijk vloeken (@#(*&^^&@%#(*@)#*(@&)(@#&*$%@#) dat de M3 definitief pas na 1-1-2019 komt, waardoor ik dus meer bijtelling mag gaan betalen. ARGH!
Met dank aan onze regering die zo vriendelijk is geweest de S en X vast uit te rangeren terwijl er nog geen adequate opvolger is. En dat alles natuurlijk in het kader van het stimuleren van de EV. Want tja, het is zo belangrijk milieubewust te zijn.:confused:
 
Ik wil bij deze even publiekelijk vloeken (@#(*&^^&@%#(*@)#*(@&)(@#&*$%@#) dat de M3 definitief pas na 1-1-2019 komt, waardoor ik dus meer bijtelling mag gaan betalen. ARGH!
Ja, een basis Model S (87K euro) kost per jaar 3480 bijtelling (bruto) als je deze dit jaar op kenteken laat zetten. Als je volgend jaar en model 3 van 65K bestelt, betaal je (bruto) 5300 euro bijtelling per jaar. Voor sommige Model3 bestellers zou het toch nog wel eens interessant kunnen zijn om nog dit jaar toch een Model S te bestellen ipv wachten op de 3.
 
Ja, een basis Model S (87K euro) kost per jaar 3480 bijtelling (bruto) als je deze dit jaar op kenteken laat zetten. Als je volgend jaar en model 3 van 65K bestelt, betaal je (bruto) 5300 euro bijtelling per jaar. Voor sommige Model3 bestellers zou het toch nog wel eens interessant kunnen zijn om nog dit jaar toch een Model S te bestellen ipv wachten op de 3.
Mijn zegen hebben ze. En die van alle andere Tesla-aandeelhouders ook, lijkt me. Die Model 3's komen toch wel goed terecht.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ja, een basis Model S (87K euro) kost per jaar 3480 bijtelling (bruto) als je deze dit jaar op kenteken laat zetten. Als je volgend jaar en model 3 van 65K bestelt, betaal je (bruto) 5300 euro bijtelling per jaar. Voor sommige Model3 bestellers zou het toch nog wel eens interessant kunnen zijn om nog dit jaar toch een Model S te bestellen ipv wachten op de 3.

Dat moet dan wel binnen het budget van de baas vallen. Daar zal het schoentje wel wringen voor de meeste model 3 rijders die bijtelling betalen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Maar dit weten we toch al een tijdje? Natuurlijk blijven we stiekem hopen dat er dit jaar al een handjevol komt maar er is geen sprake van verschuiving nu, zoals sommige media het doen voorkomen.
Eh, nou.. er is hier 1 persoon die telkens blijft zeggen dat de model 3 al in 2018 in NL wordt geleverd... een rasoptimist.
 
Het blijft koffiedik kijken.....

Tesla is nu primair bezig met de productielijn (incl. toeleveranciers...) te optimaliseren om de gewenste aantallen te halen.... Ik verwacht dat ze wachten totdat ze die target stabiel gehaald hebben ... (en dat zou zomaar in de komende 2 maanden zover kunnen zijn) voordat er wijzigingen aan de lijn worden aangebracht tbv spec aanpassingen .... bijv. Dual Drive, witte bekleding, EU specs etc....

Zodra dat punt bereikt is zal de volgorde bepaald worden door inschattingen op het hoofdkantoor mbt urgentie.... belastingmaatregelen / subsidie VS? Marketing waarde van auto in de ene of de andere markt eerst? Etc.

Dus indien het van het allergrootste belang geacht wordt dat NL in 2018 geleverd moet worden dan gaat dat zeker lukken.... maar het kan ook zomaar zijn dat dat niet de hoogste prio heeft.... en dan wordt t 2019.