Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
volgens
Rumour: Model 3 configurator for Europe will come online before Christmas!

"I should not try to compare Model S US$ price to euros to estimate Model 3 pricing. He said he is confident the price will probably be better than that."

Wauw! Dat zou ongelofelijk goed nieuws zijn!

'If it is to good to be true, it usually is' Tesla is geen filantropische instelling en als een 3 produceren op dit moment 38K dollar is, dan zie ik niet dat de prijzen heel scherp in Europa zullen zijn. Als de 10% importheffing vervalt dan zou dat al een mooie zijn, de btw en wisselkoers blijven gewoon staan. Maar als die catalogus prijs van de RDW klopt voor een LR 3 AWD zonder AP dan kan je gerust uitgaan van dollarprijs * wisselkoers + 10% + btw.
 
Lijkt me zeer waarschijnlijk dat de CCS adapter die er voor de ‘oude’ MS/MX komt CCS1 is.
Dus max 70/80kW.

Kan waarschijnlijk ook niet sneller omdat zo'n adapter vroeg of laat gekoeld moet worden, zal me niet eens verbazen als ze 'm afknijpen to 50kW. CCS 2 moet zeker voor de hoge vermogens gekoelde kabels hebben en Ionity voert nu chargers uit met normale kabels vanwege leveringsproblemen met de gekoelde kabels (en knijpt dus de chargers af omdat anders de kabels te heet worden). Dat zag Björn Nyland bij een Ionity laadpplek.
 
Vandaag letterlijk kennis gemaakt met een rode model 3 in de Tesla-vestiging Groningen. Korte demonstratie van verkoper gehad, in de auto gezeten, zowel voorin als achterin.
Ik moet eerlijk zeggen dat het verschil t.o.v. de MS meevalt. Voldoende beenruimte en vooral hoofdruimte achterin door de doorlopende achterruit - de 3 heeft geen '3e deur' maar een echte kofferklep. Natuurlijk stond er een full-loaded exemplaar maar als de prestaties, range en prijs gunstig zijn t.o.v. een S, dan zou het zomaar kunnen dat mijn volgende Tesla een 3 is.
 
vanaf vandaag staat de blauwe model 3 uit Zaventem in Aartselaar
vanaf donderdag staat er een rood exemplaar in Sint Martens Latem
Showmodellen, of test auto's, zoals we ze gisteren in Nederland ontdekt hebben?
Hoe dan ook, allemaal bewijzen dat Model 3 nu inderdaad snel naar Europa komt.
(NB, wel handig dat Tesla door de EU maar in een land toelating hoeft te regelen. Scheelt tijd.)
 
Last edited:
CB01881E-92F3-4971-9219-D3E05BB833B8.png Ik zie op de M3 pagina van tesla dit specificatie schema staan. Opmerkelijk is dat in tegenstelling tot wat mij in de PC werd verteld, onbeperkte km garantie en 8 jaar. Staan er op deze pagina andere data..
 
View attachment 357943 Ik zie op de M3 pagina van tesla dit specificatie schema staan. Opmerkelijk is dat in tegenstelling tot wat mij in de PC werd verteld, onbeperkte km garantie en 8 jaar. Staan er op deze pagina andere data..
Heeee interessant! :cool: Wat is de precieze link?

Is deze link ook nieuw ? Re tesla-new-vehicle-limited-warranty-nl-nl.pdf
https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/tesla-new-vehicle-limited-warranty-nl-nl.pdf
Ingangsdatum dec 2018
Op p5 staat daar oa..
...Model 3 met een batterij met een groot bereik - 8 jaar of 192.000 km, naar gelang wat het eerste wordt bereikt, met behoud van minimaal 70% van de batterijcapaciteit* gedurende de garantieperiode...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
View attachment 357943 Ik zie op de M3 pagina van tesla dit specificatie schema staan. Opmerkelijk is dat in tegenstelling tot wat mij in de PC werd verteld, onbeperkte km garantie en 8 jaar. Staan er op deze pagina andere data..
Het is niet de eerste keer dat medewerkers niet goed op de hoogte zijn. Deze garantie is bekend vanaf eerste moment voor Model 3. De garantie is gedeeld beste tot beste van alle EV’s dus nog steeds heel goed. Maar wel minder goed dan S/X, al geldt daarvoor dat er geen garantie is op degradatie.

Overigens opmerkelijk dat de AWD meer bereik zou hebben dan de P. Dat kan niet, aangezien de auto’s fysiek exact hetzelfde zijn en de EPA bereik cijfers dat ook tonen. Jammer dat ze niet de RWD LR aanbieden, maar wel te verwachten. Die zou bijna 600 WLTP bereik hebben.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Ook maar eens gaan kijken naar de FAQ op de nl model 3 site. Paar interessante dingen:

Wanneer ontvang ik een uitnodiging om mijn Model 3 te bestellen?
Alle reserveringshouders in continentaal Europa ontvangen vóór 31 december 2018 een uitnodiging om de Model 3 te bestellen. De uitnodigingen worden verzonden naar het e-mailadres dat u hebt gebruikt voor de reservering. Bevestig in uw Tesla-account dat uw e-mailadres nog actueel is.

Wanneer is de Standard Range Model 3 beschikbaar?
De Standard Range Model 3 zal naar verwachting in de tweede helft van 2019 beschikbaar zijn.

Wanneer gaan de leveringen van de Model 3 van start in Europa?
De eerste leveringen zullen volgens planning in februari 2019 plaatsvinden. Er wordt voorrang gegeven op basis van reserveringsdatum, plaats van levering en configuratieopties.

Wanneer kan ik de Model 3 bezichtigen in Tesla Stores en er een testrit mee maken?
De Model 3 kan op dit moment al worden bekeken in Tesla Stores in heel Europa. Wij bieden op dit moment geen proefritten aan met de Model 3. Schrijf u in voor Tesla Updates en ontvang een bericht zodra u in uw regio een proefrit kunt maken met de Model 3. Als u de Model 3 aanschaft zonder dat u een proefrit hebt gemaakt, kunt u de auto binnen een bepaalde tijd nog ruilen. Lees meer over ons retourbeleid.

Bestelling en levering - Model 3
 
  • Love
  • Informative
Reactions: Michel3 and RobPet