Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zou me verbazen als Tesla een model 3 zelf op kenteken zet zonder EAP te activeren.
Tot nu toe zijn de geregistreerde prijzen van Model 3 in de RDW database fantasieprijzen gebleken. In het verleden was er 1 al geregistreerd, voor een vreemd bedrag. Tot nu toe kunnen we alleen schatten op basis van huidige prijzen van de S of X. Totdat Tesla via de configurator de prijzen onthult, blijft alles speculatie...zowel verwachtingen (hoop) vanuit de RDW database, als ook "mijn" inschatting. Korrels zout zijn nog helaas nodig...tot de onthulling! :D.
 
Tot nu toe zijn de geregistreerde prijzen van Model 3 in de RDW database fantasieprijzen gebleken. In het verleden was er 1 al geregistreerd, voor een vreemd bedrag. Tot nu toe kunnen we alleen schatten op basis van huidige prijzen van de S of X. Totdat Tesla via de configurator de prijzen onthult, blijft alles speculatie...zowel verwachtingen (hoop) vanuit de RDW database, als ook "mijn" inschatting. Korrels zout zijn nog helaas nodig...tot de onthulling! :D.
Zeker, maar bij gebrek aan meer info is gissen een leuke bezigheid :)
 
3usglhdjo1221.jpg


Model 3 met CCS poort (lees: mogelijkheden) in NL. Source: Hype is real! CCS Model 3 being tested in NL! : teslamotors

Iemand een idee welke SeC dit is aan de hand van deze foto?
 
Last edited:
Excuses dat iedereen mijn tekst zo letterlijk op vat o_O. Het is toch duidelijk dat deze laadpoort verschilt van alle andere Model 3's die we voorbij hebben zien komen en dat deze laadpoort waarschijnlijk CCS compatible is vanwege boven en onder pinnen of ben ik gek?
 
  • Like
Reactions: MaH
Zou me verbazen als Tesla een model 3 zelf op kenteken zet zonder EAP te activeren.

Tesla kan AP activeren zonder de catalogusprijs te verhogen. Het is een optie die na aanschaf duurder is en met meebestellen goedkoper. Zij kunnen gewoon AP aanzetten op een demo en bij verkoop uitzetten tenzij de klant die de demo koopt 5300 euro aftikt.

MR + PUP voor 54-55.000 zonder AP lijkt mij gezien de dollar prijs reëel. En dat in 2018 een S dan net zo duur is in de bijtelling maakt niet uit. pas in 2019 komt de 3 en dan is die wel goedkoper dan de S in de lease.
 
  • Like
Reactions: Defiant and Michel3
Ben wel benieuwd op basis van welke gegevens Tesla reserveringshouders uitnodigt om een model 3 samen te stellen.

Bij mijn reservering staat er Early 2019 in de account, ik heb de reservering echter in 2018 geplaatst(ipv maart 2016?) wel al een andere tesla onder dezelfde account. Ik wil zelf een LR + PUP , voor de rest zo kaal mogelijk vanwege de bijtelling, ik verwacht dat er ook als eerste een LR + PUP geleverd gaat worden, maar ben benieuwd in welke volgorde reserveringshouders uberhaupt wordt gevraagd om te configureren.

Wie het eerst komt wie het eerst maalt wanneer er geconfigureerd gaat worden?
Er zijn ook reserveringshouders die wellicht wachten op de SR en pas later bediend gaan worden?

Hoe is dat begin 2017 bij de US reserveringshouders gegaan eigenlijk?
 
Wel frustrerend hoor, dan betaal je evenveel bijtelling als wanneer je dit jaar een model S van € 116.000 op kenteken zou zetten.

Wij zijn 'geen partij' in ...the continuing dutch story of bijtelling... want we kopen onze M3 privé, maar ik denk dan maar zo, als er 2 stuks Model 3 à 50-60k met 4% bijtelling straks vanaf 1 januari 2019 bijkomen op het NL wegennet is een 2x zo goede milieu- en EV-bijdrage in plaats van slechts één Model S voor het dubbele bedrag. Zo simpel kan het ook weer zijn. :rolleyes:

PS
Ennuh dat vind ik ook als die Model S zakelijke rijder(s) 2x zoveel kilometers zou(den) maken... :D
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3