Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de 1e referral krijg de referrer iets symbolisch, zoals een foto die de ruimte in wordt gelanceerd (met SpaceX). Bij de 2e referral is het bijv. een wall connector met gegraveerde handtekening van Elon Musk. Bij volgende referrals volgen speciale velgen e.d. Uiteindelijk kun je er zelfs een Roadster II mee winnen (50 referrals). Dat laatste lukt doorgaans alleen mensen met een behoorlijke schare volgers op een blog of Youtube-kanaal.

Tot medio dit jaar leverde een referral voor de autokoper levenslang gratis superchargen op. Erg interessant. Omdat dit tot overmatig gebruik van de superchargers leidde, is dit teruggebracht tot een half jaar gratis superchargen. Dat is voor de koper natuurlijk veel minder interessant. Er zijn daarom referrers op dit forum die aanbieden om hun referralprijs gratis over te doen aan de koper (bijv. de wall connector, omdat ze er zelf al eentje hebben) of de opbrengst te delen (bijv. de opbrengst van de velgen, al gauw 3500 euro op Marktplaats of hier). Ook zijn er die een vergoeding uitbetalen.

Er zijn nogal wat mensen die referral-codes via PM’s aanbieden, zelfs ongevraagd. Zo iemand kan het beste met je voor hebben - je krijgt immers alleen op die manier een half jaar gratis superchargen - maar het eigenbelang kan natuurlijk ook een grote rol spelen. Dus als iemand zich als barmhartige aanbieder van een referral-code aanbiedt, houd er dan rekening mee dat die er flink aan kan verdienen. En dat er voor jou dus best wat tegenover mag staan.

Het initiatief om de referral-code te gebruiken van het goede doel (die hier in de topics rondwaart) kan ik overigens van harte ondersteunen.
Excuses indien reeds verschenen maar hoe kan je een referral code gebruiken? Bestelling is reeds geplaatst, tijdens bestelproces nergens mogelijkheid gezien om een code in te geven...
 
Excuses indien reeds verschenen maar hoe kan je een referral code gebruiken? Bestelling is reeds geplaatst, tijdens bestelproces nergens mogelijkheid gezien om een code in te geven...

Dit zijn de instructies die ik van Tesla heb gekregen:

o Send an e-mail to [email protected] (for example by replying to their order confirmation e-mail), including:

§ RN number of the Model 3 they want to apply the referral code to

§ The word ‘referral’ in the subject line

§ The referral code they want to use

Stuur me een PM mocht je nog op zoek zijn naar een code.
 
Hebben de Canadezen strengere eisen dan de WLTP & ze geven dezelfde range weer bij de Performance editie?

Canada
View attachment 364778

vs

Nederland
View attachment 364779

Canada gebruikt geen WLTP maar EPA. In ieder geval door Tesla. Volgens de EPA data (wordt gedaan door fabrikanten zelf) is bereik evengroot van Dual Motor en Performance. In praktijk zal bereik van Performance iets kleiner zijn ivm grotere wielen.
 
Dat is absoluut het geval! En hoe meer keer iemands referral code wordt gebruikt, hoe groter de voordelen.

Onze justdiggit actie is bedoeld om deze voordelen ten goede te laten komen aan een goed doel, waarbij door gebruik te maken van 1 code ook de opbrengsten voor het goede doel worden gemaximaliseerd. 3 referrals op 1 code leveren immers aanzienlijk meer op dan 3 referrals op drie afzonderlijke codes.

Ik heb net de volgende mail gestuurd naar [email protected]

Dear sir/madam,


I like to use the referral code: http: //ts.la/ah1041

My RN Number is: RNXXXXXXXX (see email below)


Thank you very much.


Kind regards

Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan. Succes met de actie!!
 
Last edited by a moderator:
Geen idee waar je woont.
Waarschijnlijk ben jij een van de weinigen die dat niet weten.;)
Het is trouwens gelukt vandaag.:)
20190102_111442.jpg
 
  • Like
Reactions: KrisB
Het spijt me, naar aanleiding van jouw bericht (#7052Right_Said_Fred, Monday at 4:47 PM) was ik in de veronderstelling dat de bijbehorende referral link voor het goede doel wel geplaatst mocht worden.

Je helemaal gelijk, excuses. Ik heb de link nu teruggeplaatst (en er een spatie ingezet zodat de link zichtbaar blijft). De post met een link voor eigen gewin die een ander forumlid hierboven had geplaatst heb ik wel verwijderd. Omdat deze bezig was in veel topics zijn referral code te plaatsen heeft hij ook een tijdelijke ban gekregen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Daniel 74
Ik verwacht van niet, zal wel met die Tax Credit te maken hebben.

Overigens laat de Model 3 configurator in Nederland voor nieuwe bestellingen nu "Levering maart" zien, dit was vanochtend nog "Levering februari/maart". Dit zou dan weer aardig overeenkomen met het Tesla Model 3 Europa spreadsheet (Tesla Model 3: Europa Bestellungen/Europe Orders , waar overigens nog veel te weinig Nederlandse bestellingen in staan!). In dat spreadsheet is te zien dat er nu in Europa 13,500 Model 3 bestellingen zijn geplaatst, wat dus met 3000 per week ongeveer 4,5week in beslag zal nemen. Zou die van mij dan toch in februari komen? :)
 
  • Like
Reactions: S-19910