Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Die staat als het goed is al in je app? Maar ik kan het mis hebben want ik heb al een S.

j0omoON.png
 
Er is vast wel iemand wiens referral code je in de tussentijd mag gebruiken. Anders stuur me maar een berichtje, dan geef ik je er wel eentje.
Ik stel vast een heel domme misschien wel onbehoorlijke vraag, maar klopt het dat het gebruik van een code voor de eigenaar van de code meer voordeel levert dan voor degene die de auto bestelt? Degene die hem gebruikt krijgt toch 6 maanden gratis Superchargen, maar degene die de code levert krijgt een wallconnector of velgen enz. Natuurlijk afhankelijk van hoeveel keer er een auto is besteld met die code. De eerste keer is nauwelijks interessant.
 
Het lijkt me logisch dat diegene die voor een nieuwe Tesla aankoop zorgt de grootste beloning verdient. Het zorgt er weer voor dat jij ook je best gaat doen om vervolgens weer iemand anders een Tesla te laten kopen via jouw referral. En dat is uiteindelijk de bedoeling van Tesla.
 
Ik stel vast een heel domme misschien wel onbehoorlijke vraag, maar klopt het dat het gebruik van een code voor de eigenaar van de code meer voordeel levert dan voor degene die de auto bestelt? Degene die hem gebruikt krijgt toch 6 maanden gratis Superchargen, maar degene die de code levert krijgt een wallconnector of velgen enz. Natuurlijk afhankelijk van hoeveel keer er een auto is besteld met die code. De eerste keer is nauwelijks interessant.
Dat is absoluut het geval! En hoe meer keer iemands referral code wordt gebruikt, hoe groter de voordelen.

Onze justdiggit actie is bedoeld om deze voordelen ten goede te laten komen aan een goed doel, waarbij door gebruik te maken van 1 code ook de opbrengsten voor het goede doel worden gemaximaliseerd. 3 referrals op 1 code leveren immers aanzienlijk meer op dan 3 referrals op drie afzonderlijke codes.
 
Ik stel vast een heel domme misschien wel onbehoorlijke vraag, maar klopt het dat het gebruik van een code voor de eigenaar van de code meer voordeel levert dan voor degene die de auto bestelt? Degene die hem gebruikt krijgt toch 6 maanden gratis Superchargen, maar degene die de code levert krijgt een wallconnector of velgen enz. Natuurlijk afhankelijk van hoeveel keer er een auto is besteld met die code. De eerste keer is nauwelijks interessant.

Voor de 1e referral krijg de referrer iets symbolisch, zoals een foto die de ruimte in wordt gelanceerd (met SpaceX). Bij de 2e referral is het bijv. een wall connector met gegraveerde handtekening van Elon Musk. Bij volgende referrals volgen speciale velgen e.d. Uiteindelijk kun je er zelfs een Roadster II mee winnen (50 referrals). Dat laatste lukt doorgaans alleen mensen met een behoorlijke schare volgers op een blog of Youtube-kanaal.

Tot medio dit jaar leverde een referral voor de autokoper levenslang gratis superchargen op. Erg interessant. Omdat dit tot overmatig gebruik van de superchargers leidde, is dit teruggebracht tot een half jaar gratis superchargen. Dat is voor de koper natuurlijk veel minder interessant. Er zijn daarom referrers op dit forum die aanbieden om hun referralprijs gratis over te doen aan de koper (bijv. de wall connector, omdat ze er zelf al eentje hebben) of de opbrengst te delen (bijv. de opbrengst van de velgen, al gauw 3500 euro op Marktplaats of hier). Ook zijn er die een vergoeding uitbetalen.

Er zijn nogal wat mensen die referral-codes via PM’s aanbieden, zelfs ongevraagd. Zo iemand kan het beste met je voor hebben - je krijgt immers alleen op die manier een half jaar gratis superchargen - maar het eigenbelang kan natuurlijk ook een grote rol spelen. Dus als iemand zich als barmhartige aanbieder van een referral-code aanbiedt, houd er dan rekening mee dat die er flink aan kan verdienen. En dat er voor jou dus best wat tegenover mag staan.

Het initiatief om de referral-code te gebruiken van het goede doel (die hier in de topics rondwaart) kan ik overigens van harte ondersteunen.
 
Voor de 1e referral krijg de referrer iets symbolisch, zoals een foto de ruimte in laten lanceren (met SpaceX). Bij de 2e referral is het een wall connector met gegraveerde handtekening van Elon Musk. Bij volgende referrals volgen velgen, e.d. Uiteindelijk kun je er zelfs een Roadster II mee winnen (50 referrals). Dat laatste lukt doorgaans alleen mensen met een behoorlijke schare volgers op een blog of Youtube-kanaal.

Tot medio dit jaar leverde een referral voor de autokoper levenslang gratis superchargen op. Erg interessant. Omdat dit tot overmatig gebruik van de superchargers leidde, is dit teruggebracht tot een half jaar gratis superchargen. Dat is voor de koper natuurlijk veel minder interessant. Er zijn daarom referrers op dit forum die aanbieden om hun referralprijs gratis over te doen aan de koper (bijv. de wall connector, omdat-ie er zelf al eentje heeft) of de opbrengst te delen (bijv. de opbrengst van de velgen, al gauw 3500 euro). Ook zijn er die een vergoeding uitbetalen.

Er zijn nogal wat mensen die referral-codes via PM’s aanbieden, zelfs ongevraagd. Zo iemand kan het beste met je voor hebben - je krijgt immers alleen op die manier een half jaar gratis superchargen - maar het eigenbelang kan natuurlijk ook een grote rol spelen. Dus als iemand zich als barmhartige aanbieder van een referral-code aanbiedt, houd er dan rekening mee dat die er flink aan kan verdienen. En dat er voor jou dus best wat tegenover mag staan.

Het initiatief om de referral-code te gebruiken van het goede doel (die hier in de topics rondwaart) kan ik overigens van harte ondersteunen.

Helder verhaal, bedankt. Beetje jammer dat niet gewoon transparant verteld wordt, en de mededeling bovenaan het forum ("Referral Codes are NOT allowed...") zorgt alleen maar voor nog meer geheimzinnigheid.
 
  • Disagree
Reactions: job-lek
Helder verhaal, bedankt. Beetje jammer dat niet gewoon transparant verteld wordt, en de mededeling bovenaan het forum ("Referral Codes are NOT allowed...") zorgt alleen maar voor nog meer geheimzinnigheid.
Gezien de uitgebreide uitleg zou je toch wel kunnen begrijpen waarom de site beheerder niet wil dat iedereen hier zijn referral code gaat delen. ;)
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Ja zou inderdaad wel handig zijn als daarnaartoe gelinkt werd in plaats van naar de Forum Rules waar verder geen uitleg gegeven wordt.

Het verbod op het delen van referral-links op het forum is bedoeld om te voorkomen dat het wordt overspoeld door links (wat niet ondenkbeeldig is, want referrers kunnen al bij een paar succesvolle referrals flink eraan verdienen). Er zijn zelfs geregeld mensen die zich alleen maar aanmelden om hun link in topics te kunnen plaatsen of zelfs per PM ongevraagd naar potentiële kopers te sturen. Deze mensen krijgen een ban (als er een klacht over wordt ingediend bij een moderator).
 
Wat gaan we doen vandaag?
Ik rij even naar het nieuwe SeC in Eindhoven om nog eens naar de rode model 3 te gaan kijken:)
View attachment 363905
Mooi en groot gebouw , maar gesloten....:confused:
Weet ik veel dat ze op twee Kerst niet werken in Nederland.:rolleyes:
Dan laat gaa SuC-en en een hapje eten in Eindhoven.;)View attachment 363907 View attachment 363908
Morgen doe ik misschien nog eens een poging om naar Eindhoven te rijden. Toch maar eerst informeren hier of jullie wel werken op 2 januari? ;)
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Voor de 1e referral krijg de referrer iets symbolisch, zoals een foto die de ruimte in wordt gelanceerd (met SpaceX). Bij de 2e referral is het bijv. een wall connector met gegraveerde handtekening van Elon Musk. Bij volgende referrals volgen speciale velgen e.d. Uiteindelijk kun je er zelfs een Roadster II mee winnen (50 referrals). Dat laatste lukt doorgaans alleen mensen met een behoorlijke schare volgers op een blog of Youtube-kanaal.

Tot medio dit jaar leverde een referral voor de autokoper levenslang gratis superchargen op. Erg interessant. Omdat dit tot overmatig gebruik van de superchargers leidde, is dit teruggebracht tot een half jaar gratis superchargen. Dat is voor de koper natuurlijk veel minder interessant. Er zijn daarom referrers op dit forum die aanbieden om hun referralprijs gratis over te doen aan de koper (bijv. de wall connector, omdat ze er zelf al eentje hebben) of de opbrengst te delen (bijv. de opbrengst van de velgen, al gauw 3500 euro op Marktplaats of hier). Ook zijn er die een vergoeding uitbetalen.

Er zijn nogal wat mensen die referral-codes via PM’s aanbieden, zelfs ongevraagd. Zo iemand kan het beste met je voor hebben - je krijgt immers alleen op die manier een half jaar gratis superchargen - maar het eigenbelang kan natuurlijk ook een grote rol spelen. Dus als iemand zich als barmhartige aanbieder van een referral-code aanbiedt, houd er dan rekening mee dat die er flink aan kan verdienen. En dat er voor jou dus best wat tegenover mag staan.

Het initiatief om de referral-code te gebruiken van het goede doel (die hier in de topics rondwaart) kan ik overigens van harte ondersteunen.
Toch, als heel dit forum goed samenwerkt moet het goed mogelijk zijn om als forumleden onder elkaar een Tesla Roadster II bij elkaar te verdienen. Persoonlijk zou ik dit best leuk vinden, ik heb ook geen addertje onder het gras, serieuze persoonlijke belangen, ik heb niet eens een Tesla, laat staan een referral code, wel zou ik persoonlijke kennissen een dergelijke code kunnen geven en enkel dus helpen.