Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk gevonden. Forum is Tesla Model3 BE NL Reserveringen:
Schermafbeelding 2019-01-21 om 11.58.03.png
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Michel3 and RobPet
Een vraagje over de motoren in de Model 3.

Weet iemand hoe het zit met de AWD/RWD motoren van de Model 3?
Heeft de AWD dezelfde motor achterin als de RWD?
Of heeft de AWD 2x lichtere motoren tov de enkele motor die in de RWD zit?
Quote van Elon:
Tesla dual motor means there is a motor in front & a motor in rear. One is optimized for power & one for range. Car drives fine even if a motor breaks down. Helps ensure you make it to your destination & don’t get stuck on side of road in potentially unsafe conditions.
 
  • Funny
  • Disagree
Reactions: Michel3 and Danny n
  • Like
Reactions: Michel3
Is het echt zo teleurstellend?
Ik zie op publieke palen nooit meer dan 11kW, en thuis voorzie ik zelf ook niet meer dan 11kW.
De Model 3 is ook nog eens zuiniger dan de Model S en Model X.
Nadat ik net een nieuwe 3x25 A aardlekautomaat heb geïnstalleerd en mijn bekabeling naar 6 mm opgetrokken? Ja, best wel.

Sterker nog, ik heb een laadkast gebouwd die kan switchen naar 2 x 24 ampere als op één van de fasen minder dan 16 ampere beschikbaar is. Vanuit de gedachte: 2 x 24 is nog altijd meer dan 3 x 15. Maar dat hele verhaal lazert nu dus om.
 
Excuus, ik nam aan dat je van 1x35 naar 3x25 bent gegaan..
Ah zo. Nee, ik zat al op 3 x 25. Maar die moest nog naar buiten worden gebracht. Heb nog een EV. Wanneer die staat te laden is één fase helemaal belast. Dan wilde ik terug kunnen naar 2 x 24 ipv 3 x heel weinig. Nu wordt dat dus 2 x 16. En dan ben ik al weer terug naar 7 kW. Die andere EV naar drie fase in helaas geen optie. Of je moet zoiets in de strijd gooien:

Ratio EV Transformer Charger (3 x 16A -> 1 x 32A)

Dan kan ik 3 x 16 naar de TM3 sturen en de rest naar die andere EV. Maar ja, da's ook weer niet gratis :(
 
Op welke van mijn 2 vragen is jouw antwoord "Ja"? :)

Filmpje gezien, zeker de moeite.
Ik haal eruit dat voor en achter 2 verschillende motoren zijn, duidelijk.
Maar, ik haal mijn vraag er niet uit.

Waar ik benieuwd naar ben is of de achtermotor verschillend (groter/zwaarder) is in een RWD t.o.v. een AWD?

Op 3:30 in dat filmpje zegt ie dat alle Model 3 varianten een permanent magnet reluctance motor gebruiken. De AWD en Performance hebben daarnaast ook nog een induction motor voorin, die het 'gat' opvult zodat je instant torque krijgt.