Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, als ik het goed begrijp kan de model 3 kan gewoon 3 fasen AC laden, 16 kW (type 2).
Je krijgt wel ook de Tesla Mobile Connector (UMC) en die is wel 1 fase (dit in tegenstelling tot die van de S/X 'vroeger') en dus 3.7 kW.

Weet je zeker dat de UMC ook 1-fase is en niet slechts dat de adapters die ze meeleveren 1-fase zijn?

Lijkt mij stug dat ze een UMC meeleveren die slechts 1-fase is terwijl de auto 3-fasen kan laden. Dat ze niet alle adapters meeleveren kan ik mij nog indenken.
 
Weet je zeker dat de UMC ook 1-fase is en niet slechts dat de adapters die ze meeleveren 1-fase zijn?

Lijkt mij stug dat ze een UMC meeleveren die slechts 1-fase is terwijl de auto 3-fasen kan laden. Dat ze niet alle adapters meeleveren kan ik mij nog indenken.
UMC zal schijnbaar toch echt maar 1-fase zijn. Oplaadinstallatie voor thuis

Uit niet heel betrouwbare bron is er straks ook een 'Corded Mobile Connector' te koop met een vaste rode adapter aansluiting (5 pins, 3-fasen). For some reason the EU mobile connector no longer has a 3-phase plug. : teslamotors

Interne lader (AC) is max 11 kW, geen 16 kW. Met de CCS kun je idd een stuk rapper (DC)

edit: de UMC is idd eenfase
Aha, bedankt voor de correctie. 16 kW is voor nieuwe :)na facelift) S/X?
Goede classic met duo charger 22 kW.. ;)

Volgens mij wordt het nog leuker als de mid-range komt, die heeft weer een andere interne lader en kan maar geloof ik 7.7 kW op AC. Dat is de situatie in de USA. Zou mij niks verbazen als dat ook straks geldt voor de EU versie.

Onboard Charger
 
  • Like
Reactions: Rohodo
Zag dat ook. Ben er toch ook vrij zeker van dat ik op dezelfde pagina eerder 11 kW heb zien staan bij de UMC (t.o.v. 16 kW voor een echte lader) en dan iets van 50 km/h laden.

De website loopt zo te zien achter, ik heb gister ook zitten loeren en de informatie her en der verschilt.

Blijf het bizar vinden dat ze de UMC " downgraden", 1 vs 3 fasen is niets meer dan een ander relais en een andere kabel. De electronica wordt er niet anders van. Weer een rare bezuiniging als je het mij vraagt.
 
Interne lader zeg je. Dat betekent dus dat het ook NOOIT mogelijk zal worden om thuis met AC op een hogere capaciteit te laden dan 11 kW?
Denk ook niet dat dat klopt.

image.png
 
Volgens mij via een facebook forum, ik check de exacte link nog even. Maar ook hier lees je hetzelfde:
Hoe thuis een Tesla Model 3 opladen?

'Sneller dan 11kW is sowieso niet mogelijk aangezien dit de maximale capaciteit is van de omvormer van de auto.'
Op die pagina staat:

image.png


Dat lijkt over genomen te zijn van Tesla Model 3 (inclusief het kruisje, wat meestal "onder voorbehoud' betyekent:

image.png


Kan inmiddels achterhaald zijn, natuurlijk. Twee kanten op.