Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
DITZO stelt geen extra eisen aan een M3. Dat scheelt.
Maar wel stevig aan de prijs, of lijkt dat zo? Hoewel, kon zo 1-2-3 niet opgeven dat ik hem zakelijk (dus buiten de BTW) wilde verzekeren.

Ter indicatie: Carmeleon zegt 1000,- per jaar incl. ass. bel. Dat is dan voor 62500,- excl. BTW, 5 jaar aanschafwaarde garantie, 75% no-claim korting, da's nog zonder eventuele aanvullende verzekeringen en met eis voor LoJack of of Mi9.
 
Bij mij was alarm niet verplicht bij het configureren maar naderhand toegevoegd bij de officiële offerte. Ben benieuwd of dat bij jou ook gebeurd is.

88x bellen? Nou, ik wacht wel af. De eerste opwinding over de Tesla ligt inmiddels achter me, er staan 2 auto’s voor de deur die het doen en maandelijks wordt het leasebedrag bruto overgemaakt...

Mijn bestelling laat geen alarm zien.

Ps, de 88 keer bellen is natuurlijk overdreven. Hoewel het van het kastje naar de muur sturen wel langdradig aanvoelt.
 
Betaal nu voor een V60 hybride van ca 75.000 euro 50 euro per maand. Dat wordt dan 150 voor een auto van ca 62.000.

Die van €150 per maand moet je dan ook niet doen. Ik betaal nu minder dan dat voor een P100D met een cataloguswaarde van €165.000. Dus voor €80 à €100 moet je zeker iets kunnen vinden.

Overigens is die €50 voor die Volvo wel erg laag. Ik kan me niet voorstellen dat je dat nu nog kunt krijgen voor een nieuwe Volvo met een catalogusprijs van €75.000. Of zitten sommige dingen niet in de dekking misschien?
 
Die van €150 per maand moet je dan ook niet doen. Ik betaal nu minder dan dat voor een P100D met een cataloguswaarde van €165.000. Dus voor €80 à €100 moet je zeker iets kunnen vinden.

Overigens is die €50 voor die Volvo wel erg laag. Ik kan me niet voorstellen dat je dat nu nog kunt krijgen voor een nieuwe Volvo met een catalogusprijs van €75.000. Of zitten sommige dingen niet in de dekking misschien?
Om precies te zijn zit ik nu op 45,67. 5 jaar oud. Alles in de dekking. Ditzo is goedkoop, maar niet met de Tesla M3.
De Volvo zou nu ongeveer 60 gaan kosten schat ik in.
 
Ter indicatie: Carmeleon zegt 1000,- per jaar incl. ass. bel. Dat is dan voor 62500,- excl. BTW, 5 jaar aanschafwaarde garantie, 75% no-claim korting, da's nog zonder eventuele aanvullende verzekeringen en met eis voor LoJack of of Mi9.
Net nog even doorgevraagd over de alarm eis bij Carmeleon. Hoe zit het als je BTW kunt verrekenen en de excl. BTW prijs blijt onder de 60k?
Hierbij bevestig ik dat voor Tesla’s met een cataloguswaarden onder de €60.000.- exclusief btw, geen aanvullende alarmeis vereist wordt.
 
net een mail van Tesla
upload_2019-1-23_16-50-58.png


aangemeld voor testrit op 3 februari om 10.30 Van de Valk in Beveren:)
upload_2019-1-23_16-57-37.png
 
Last edited:
Voor diegene die de mail nog niet ontvangen hebben: vroegst mogelijke datum is 9 februari.

Wel geen idee of dit een Model 3 is die "van den boot komt" en dus een full EU versie is of dat het één van de US models zijn die we al konden bezichtigen tijdens eerdere events. Als het eentje is van op de boot verhoogt dat natuurlijk de kans dat ze rond die periode ook effectief deliveries gaan kunnen beginnen organiseren.
 
Ook nog een bemerking: Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die 3 dagen inruiltijd (heeft iemand dat ooit al gedaan?) en 3 maand extra supercharger enkel van tel waren als je nog nooit een testrit met gelijk welke Tesla gedaan had. Dus ook niet met een Model S of Model X.
 
Heb gezocht en ben verzopen in de reacties (die vooral betrekking hebben op de S en X) en heb dus niets nuttigs kunnen vinden.

Wie heeft er een oplossing voor een trekhaak voor de 3 om fietsen mee te vervoeren? Sta al even in contact met de firm Hoppenbrouwers Motors (althans, het meeste verkeer gaat hun kant op) die een trekhaak aanbieden voor de 3 (≥ trekhaak tesla model 3 montage mogelijk - Kamperen | Toebehoren - Marktplaats.nl).

Maar echte detail info (ben vooral benieuwd naar hoe onzichtbaar de constructie is als je de haak verwijdert en hoe bewerkelijk dat proces is) komt maar niet mijn kant op. Zijn er alternatieven?
 
Houd er even rekening mee: als je een test rit hebt gemaakt heb je, na aflevering 1 dag bedenktijd. Zonder testrit zijn dat er 3.

De bestelling is al eerder geplaatst zonder de testrit, dus ik neem eigenlijk aan dat je dan toch die 3 dagen bedenktijd en de extra 3 maanden supercharging krijgt.

Ben inderdaad ook (net als @XxArkayxX) benieuwd of je die extraatjes niet krijgt als je ooit al in een S of X proefgereden hebt.
 
Toevallig net contact gehad met Mercedes Benz Insurances, ben daar al 15 jaar verzekerd .... maar die wagen zich niet aan Tesla's.

"Dat komt omdat Tesla weigert te communiceren met verzekeraars aan welke standaarden qua alarm en veiligheid ze precies voldoen, daarom verzekeren we die helaas niet meneer."