Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi schema...echter "claimt" dit schema dat er een 22kW AC laadoptie voor de Model 3 beschikbaar komt. Die optie is al een poos niet eens meer leverbaar voor de S en X. Classic S kon met dual charger besteld worden (22kW) en daarna was 16.5kW de max.

Dus ik hoop dat Tesla dit nog corrigeert ;). Of we hebben nieuws dat 22kW ondersteund wordt :rolleyes:.

-update-

Moet leren lezen...km/uur verandert niet. Dus zou de Model 3 een max van 11kW AC laden hebben...
Inderdaad. Die eerste kolom gaat over hoeveel vermogen door het laadstation aangeboden wordt.
 
Net wat extra info gehad van Tesla mbt de OBCs van de Model 3:

image.png


Voor mij blijft nog even de vraag open staan wat er gebeurt wanneer je 2 fasen x 24 ampere aan zou bieden. Pakt hij dan 7.2 kW (2 OnBoard laders x 16 ampere x 230 volt) of zelfs maar 5.5 kW (1 fase x 24 amp x 230 volt verdeeld over twee OnBoard chargers). 11 kW (2 x 16 ampere x 230 volt verdeeld over drie OnBoard chargers zal het in ieder geval niet worden, want dan zou een enkele OnBoard charger met twee verschillende fasen moeten werken.
Mijn ervaring is dat de aangeboden spanning in de gebruikelijke stappen (zoals ze op de rotary switch in de TWC staan) wordt verwerkt door de OBC en hoe dat over de chargers wordt verdeeld zal mij eerlijk gezegd een biet zijn.
6 A, 8 A, 10 A, 13 A, 16 A, 20 A, 25 A en 32 A, vermenigvuldig dat met het voltage van 230 of 400 en het aantal fasen..
in jouw voorbeeld is het dan 24*2*230=11 kw

(NB, wel Jammer dat björn geen gelijk krijgt met 16,5 Kw)
 
Last edited:
Mijn ervaring is dat de aangeboden spanning in de gebruikelijke stappen (zoals ze op de rotary switch in de TWC staan) wordt verwerkt door de OBC en hoe dat over de chargers wordt verdeeld zal mij eerlijk gezegd een biet zijn.
6 A, 8 A, 10 A, 13 A, 16 A, 20 A, 25 A en 32 A, vermenigvuldig dat met het voltage van 230 of 400 en het aantal fasen..
in jouw voorbeeld is het dan 24*2*230=11 kw
Dat klinkt goed, maar ik weet niet of het helemaal zo kan werken.

Stel dat ik op fase 1 en fase 2 24 a beschikbaar heb en op fase 3 0 a. Dan gaat 16 a van fase 1 naar lader 1 en blijft er 8 a over. En 16 a van fase 2 gaat naar lader 2 en daar blijft ook 8 over. Dan heb ik 8 a van fase 1 en 8 a van fase 2 (samen 16), maar als ik die samen aan lader 3 aanbied krijg ik kortsluiting over 400 volt. Of mis ik iets?
 
Kleine update: Net zelf gebeld naar "Belgische" delivery team omdat een referral van mij zonder reservering zelf opgebeld werd en ik niet :mad:

Enkele interessante weetjes:

- Levering op dit moment voorzien tussen 15/2 en 1/3
- Je kan ook in België nu een Tesla Wall Connector kopen zonder dat je al een VIN nummer hebt. Je moet wel bellen en dan kunnen ze aan de backend alles er door jagen.
- Je kan delivery vragen in Hasselt, Gent of Zeebrugge. Ik heb Zeebrugge gekozen met de kleine (ijdele?) hoop dat ik hem dan iets sneller zou kunnen hebben omdat hij geen transit meer moet doen. :p

#TheWaitHypeIsReal
Dus zelf bellen is de boodschap?
 
Zojuist InsideDeliveryNL gebeld, om te checken of mijn geleverde documenten in goede orde waren ontvangen.Vriendelijke medewerker ging meteen in het systeem checken o.b.v. RN. Alles was goed ontvangen en ze gingen ervan uit dat de eerste leveringen (waar ik onderdeel van ben) midden februari, op z'n laatste eind februari plaats zouden vinden. Kan niet wachten!
Model 3, 18", Grijs, Witte bekleding, geen AP, zakelijk, geen financiering.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Kleine update: Net zelf gebeld naar "Belgische" delivery team omdat een referral van mij zonder reservering zelf opgebeld werd en ik niet :mad:

Enkele interessante weetjes:

- Levering op dit moment voorzien tussen 15/2 en 1/3
- Je kan ook in België nu een Tesla Wall Connector kopen zonder dat je al een VIN nummer hebt. Je moet wel bellen en dan kunnen ze aan de backend alles er door jagen.
- Je kan delivery vragen in Hasselt, Gent of Zeebrugge. Ik heb Zeebrugge gekozen met de kleine (ijdele?) hoop dat ik hem dan iets sneller zou kunnen hebben omdat hij geen transit meer moet doen. :p

#TheWaitHypeIsReal
Ook net gebeld geweest. "Inside Sales Specialist" vertelde mij dat de wagen bij mij thuis zou geleverd worden.
Zou me wel verbazen maar je weet maar nooit.

Kan je de levering ook niet via Aartselaar laten lopen dan ?
 
Mijn ervaring is dat de aangeboden spanning in de gebruikelijke stappen (zoals ze op de rotary switch in de TWC staan) wordt verwerkt door de OBC en hoe dat over de chargers wordt verdeeld zal mij eerlijk gezegd een biet zijn.
6 A, 8 A, 10 A, 13 A, 16 A, 20 A, 25 A en 32 A, vermenigvuldig dat met het voltage van 230 of 400 en het aantal fasen..
in jouw voorbeeld is het dan 24*2*230=11 kw

(NB, wel Jammer dat björn geen gelijk krijgt met 16,5 Kw)

Hmmm nou word ik weer in verwarring gebracht. Ik ben momenteel bezig met de aansluiting van de TWC maar het is mij nu even onduidelijk op hoeveel A ik de rotary switch moet zetten voor een standaard 3x 25a huisaansluiting. (waarin dus weer een 16a krachtgroep zit voor de TWC).

Moet ie dan op "5" (oftewel 16A) gezet worden?
 
Ook net gebeld geweest. "Inside Sales Specialist" vertelde mij dat de wagen bij mij thuis zou geleverd worden.
Zou me wel verbazen maar je weet maar nooit.

Kan je de levering ook niet via Aartselaar laten lopen dan ?

Ik heb enkel Zeebrugge, Gent en Hasselt aangeboden gekregen. Dus niet Zaventem of Aartselaar alhoewel die opmerkelijk dichter liggen dan bv Hasselt. Maar lijkt me pure chaos op dit moment dus zou goed kunnen dat hun systeem dat foutief uitgespuwd heeft op basis van mijn "ligging". Ik denk dat als de eerste effectieve leveringen ingepland zullen worden de chaos pas echt zal beginnen: Heb niet onmiddellijk de indruk dat ze met reservering of besteldata rekening gaan houden. Zal wat zuur zijn voor alle vroege reservatiehouders om te horen dat mensen die nu pas besteld hebben mogelijk sneller aan hun wagen kunnen dan wij.
 
Kaartje erbij (staat ook in de sheet): TESLA CCS SUPERCHARGERS - Google My Maps

Wil je naar Oostenrijk op wintersport, moet je beetje mazzel hebben of Zuid-Duitsland/Oostenrijk beetje opschiet. Nu kom je niet echt verder dan München...maar aan de andere kant. Je komt eigenlijk al heel ver ;)
En ze hebben nog 3 weken tot de voorjaarsvakantie (16 Feb voor Noord, 23 voor midden en zuid NL), als je dan de auto al in je bezit hebt natuurlijk.
Frankrijk is al te doen via de SuC's in Zwitserland.
Ben benieuwd hoe dit vordert.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Net wat extra info gehad van Tesla mbt de OBCs van de Model 3:

image.png


Voor mij blijft nog even de vraag open staan wat er gebeurt wanneer je 2 fasen x 24 ampere aan zou bieden. Pakt hij dan 7.2 kW (2 OnBoard laders x 16 ampere x 230 volt) of zelfs maar 5.5 kW (1 fase x 24 amp x 230 volt verdeeld over twee OnBoard chargers). 11 kW (2 x 16 ampere x 230 volt verdeeld over drie OnBoard chargers zal het in ieder geval niet worden, want dan zou een enkele OnBoard charger met twee verschillende fasen moeten werken.
Elke lader is beperkt tot 16A, dus ik vermoed 7.2kW, 2 x 16A.
Bij de laatste optie bedoel je denk ik 2x24A verdeeld over 3 fases, dat zal hem niet gaan worden.