Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ze maken expliciet een probleem van 'trekken'. Maar over 'dragen' wordt niets gezegd (althans niet op deze pagina).

Volgens mij is de M3 voorlopig goedgekeurd voor 0 kg. Dat betekent dat dragen ook niet mag. En dat zou weer betekenen dat de garantie idd vervalt bij montage van welke trekhaak dan ook.

Ik zou ook graag een fietsenrek willen meenemen achterop (de dakoptie zal voorlopig wel érg schaars blijven) en hoop dat Thule snel met een goede 'achterklep' variant op de markt komt.
 
Gelukkig wordt duidelijk gesuggereerd dat er wel een trek-mogelijkheid komt.
Heb je hier bronnen voor?
Volgens mij is de M3 voorlopig goedgekeurd voor 0 kg. Dat betekent dat dragen ook niet mag. En dat zou weer betekenen dat de garantie idd vervalt bij montage van welke trekhaak dan ook.
Dat het RDW trekgewicht 0 is geloof ik zonder meer. Maar de conclusies die je daar aan verbindt lijken mij wat kort door de bocht.

Heb je het over de wet of over Tesla?
Waar staat dat je niets mag dragen wanneer het trekgewicht 0 is?
En waarom zou 'daarom' de garantie vervallen bij montage van een trekhaak?
 
Heb je hier bronnen voor?
Dat het RDW trekgewicht 0 is geloof ik zonder meer. Maar de conclusies die je daar aan verbindt lijken mij wat kort door de bocht.

Heb je het over de wet of over Tesla?
Waar staat dat je niets mag dragen wanneer het trekgewicht 0 is?
En waarom zou 'daarom' de garantie vervallen bij montage van een trekhaak?


Bijvoorbeeld hier:
Als het trekgewicht van de auto op 0 staat kan er dan wel een trekhaak op?

Maar in dezelfde post lijkt inderdaad toch weer een uitzondering gemaakt te worden voor fietsendragers. De regelgeving lijkt verschillend te zijn voor beide categorieën.

Over garantie:
De handleiding (hierboven) stelt: "Caution: Using Model 3 for towing before Tesla-approved towing components and accessories are available may void the warranty.” Daarmee lijkt Tesla goedkeuring te willen geven aan alles wat je achter je M3 knoopt.

Maar zoals gezegd, ik hoop gewoon dat Thule gewoon spoedig een keurig alternatief gaat produceren. Want deze discussie gaat nog wel even voortduren vrees ik
 
Ik heb Tesla gebeld en uitsluitsel gekregen over de 3 extra maanden Superchargen. Ik heb de teksten erbij gepakt en hij was het met me eens dat hier iets niet goed is geschreven, het verschil tussen bestellen en leveren klopt niet. Dit moet overal leveren zijn. Je 3 maanden vervallen dus heeft hij mij verteld en ook nog nagevraagd. Vervolgens heb ik de testrit geannuleerd, omdat zoals eerder uitgelegd voor mij die 3 maanden belangrijker zijn dan een testrit. Hij heeft het doorgegeven aan communicatie en hopelijk worden de teksten iets aangepast.
 
Fair point. Nu met mijn twee E-bikes achterin :p
Het probleem is herkenbaar. De Giant E-bike (met motor in 't voorwiel) van mijn eega zie ik mezelf ook niet snel in welke auto dan ook krijgen. Mijn eigen Meriva E-bike (met Bosch-middenmotor) levert geen problemen op. Een zoektocht naar 2 E-vouwfietsen leverde de Vektrons op. :) Alleen de prijs van die dingen ...:oops:
 
Misschien een stomme vraag maar waarom kun je niet uit de voeten met die zuignap dakdrager die ook voor een tesla geschikt is?
Die gooi je zo op je auto en heb je geen trekhaak nodig om fietsen mee te nemen.
seasucker.jpg
 
https://opendata.rdw.nl/Typegoedkeuring/Open-Data-RDW-Basisgegevens-EEG-Uitvoering/wx3j-69ie/data

Filtertje leggen op EU Typegoedkeuringssleutel e4*07/46*1293*00

Krijg je een hoop info te zien. De enige relevante kolommen lijken mij "Techn max last koppelpunt ondergrens" en "Techn max last koppelpunt bovengrens", en die zijn 0. Maar die zijn ook 0 bij veel auto's die wel mogen trekken. Zie alleen waardes bij (vermoedelijk) vrachtauto's en dan zal het denk ik om schoteldruk gaan.
 
Last edited: