Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Komt goed overeen met de 148 stuks die leaseplan twee weken terug heeft ingeschoten (ging per batches van 30, waarschijnlijk zat er al een batch bij de vorige update).

@Odie gefeliciteerd! Je komt nu helaas wel in een ontzettend bureacratische rommel terecht tussen leaseplan en tesla. Kan wel even duren voordat je je user account en duidelijkheid over levering krijgt. Ik zit bij de eerste dertig bestellingen en het ligt momenteel bij tesla om de accounts uit te delen (ik sta bijvoorbeeld nog steeds op gereserveerd in plaats van Besteld bij tesla terwijl leaseplan al heeft betaald schijnbaar....). Heb geduld :)!
Heb dit getal te horen gekregen van “hoofd” inkoop bij leaseplan. Ze werden in batches van 30 besteld. Geen idee of het op 1 factuur is gezet...

@Odie; de vertraging ligt niet bij leaseplan maar tesla. Leaseplan heeft de berijders gegevens en RN nummers al gekoppeld alleen tesla moet de accounts voor de autos maken. Dit heeft als gevolg dat de bestelde autos op “gereserveerd” staan bij tesla. Geen idee of dat invloed heeft op de levering, ik hoop het niet..

Ok we gaan het meemaken, ik ga er überhaupt vanuit dat mijn auto niet op de eerste boot staat. Ik laat Leaseplan even twee weken hun ding doen en als ik dan nog geen voortgang zie dan ga ik ze wel weer eens bellen. Het was al een dingetje om te bestellen met eigen reserveringsnummer (en dus 1000 euro die ze aan mijn werkgever terug moeten betalen, aparte procedure) maar ik ga er wel vanuit dat ik een M3 onder de aars heb in het voorjaar. Maar het gaat wel moeilijk zijn om steeds meer mensen hier te zien die hun M3 uitgeleverd gekregen hebben :-D
 
Ik hoor dat commentaar nog van (jaloerse?) kennisen. Veel te minimalistisch! Dat gaat nooit gebruiksvriendelijk zijn! Sommige zaken gaan gewoon sneller met een knop! Voor elke knop in het overvolle interieur van de gemiddelde auto is wel een bestaansreden te vinden als je op die manier redeneert.

Ik ben voor het touch-screen only gebeuren, misschien niet te verwonderen als ITer. Maar heel de discussie doet mij vooral terugdenken aan de introductie van de iPhone. Heeft geen toetsenbord! Heeft zelfs geen stylus! #Useless (moest er zelfs zoiets bestaan als #Whatever zonder die iPhone) BlackBerry en Nokia waren er ook van overtuigd. Mijn voorspelling is dat die vooroordelen verdwijnen als sneeuw voor de zon en we binnen 10 jaar met een grijns terugdenken een tijden wanneer er meer knopjes en toestanden te vinden waren in een auto dan in de gemiddelde elektriciteitscentrale. Ik zou voor het interieur alleen voor een M3 kiezen ipv een MS.

Daat gaat absoluut gebeuren. Acceptatie van nieuwe technologie gaat een heel stuk sneller dan vroeger (toen alles beter was...). Telefoon (dat oude grijze ding met draaischijf die sommigen zich hier misschien nog wel kunnen herinneren..) Acceptatie duurde ruim 100 jaar van uitvinding tot mainstream gebruik. Mobiele telefoon (niet smart phone) duurde al stuk korter, Smartphones waren 10 jaar geleden nog niet mainstream. Nu niet meer weg te denken. De volgende generatie autorijder kent niet eens meer knopjes op zijn/haar telefoon. Die gaan over 5 jaar knopjes in hun eerste auto vreemd en prehistorsch vinden.
 
Zijn er al belgen waar er wat schot in de zaak komt?

Mij hebben ze een keer opgebeld midden januari met de 3 vragen: hoe ik ging betalen, of het voor op de zaak was en of ik een wagen ging inleveren.
Begin februari zouden ze contact opnemen voor de verdere administratie.
Ik heb op men Tesla account in tussentijd wel ontdekt dat ik reeds verdere info kon opgeven en ik heb ook de contactgegevens van men verzekeringsmakelaar doorgestuurd naar het "[email protected]" adres.

Maar verder niks meer gehoord sinds midden januari.

Edit: ik zie net na men post dat er bij MichelVO dus wel wat leven in begint te komen :)
 
Zijn er al belgen waar er wat schot in de zaak komt?

Mij hebben ze een keer opgebeld midden januari met de 3 vragen: hoe ik ging betalen, of het voor op de zaak was en of ik een wagen ging inleveren.
Begin februari zouden ze contact opnemen voor de verdere administratie.
Ik heb op men Tesla account in tussentijd wel ontdekt dat ik reeds verdere info kon opgeven en ik heb ook de contactgegevens van men verzekeringsmakelaar doorgestuurd naar het "[email protected]" adres.

Maar verder niks meer gehoord sinds midden januari.

Edit: ik zie net na men post dat er bij MichelVO dus wel wat leven in begint te komen :)
Zo is het !!
 
Knoppen zijn er niet op overschot bij de M3. Ik heb alleen geen zin om telkens in de instellingen te moeten gaan om in en uit te klappen. Handigst zou dus zijn dat de M3 herkent dat je thuiskomt en dit automatisch doet, maar die functie staat er niet op denk ik. Correct me if i am wrong. Mss iets voor een toekomstige software update...
Misschien is het mogelijk om dit via een extra driver profile in te stellen? Dat je er één aanmaakt die "Thuiskomst" heet en dat dan de spiegel inklappen, gaat waarschijnlijk sneller dan via de instellingen.
 
Zijn er al belgen waar er wat schot in de zaak komt?

Mij hebben ze een keer opgebeld midden januari met de 3 vragen: hoe ik ging betalen, of het voor op de zaak was en of ik een wagen ging inleveren.
Begin februari zouden ze contact opnemen voor de verdere administratie.
Ik heb op men Tesla account in tussentijd wel ontdekt dat ik reeds verdere info kon opgeven en ik heb ook de contactgegevens van men verzekeringsmakelaar doorgestuurd naar het "[email protected]" adres.

Maar verder niks meer gehoord sinds midden januari.

Edit: ik zie net na men post dat er bij MichelVO dus wel wat leven in begint te komen :)
Nog geen enkel bericht ontvangen per SMS (niets ivm administratie, betalingsvoorkeur, leveringslocatie, leveringsdatum, etc).
Zelf opgemerkt dat via 'Mijn Tesla' een extra invul formulier beschikbaar was, alles uit eigen beweging ingevuld.
Ook geen email of telefoon gekregen (tenzij ik zelf bel).
Misschien is het Belgische Delivery Team op vakantie tot eind maart?
 
Nog geen enkel bericht ontvangen per SMS (niets ivm administratie, betalingsvoorkeur, leveringslocatie, leveringsdatum, etc).
Zelf opgemerkt dat via 'Mijn Tesla' een extra invul formulier beschikbaar was, alles uit eigen beweging ingevuld.
Ook geen email of telefoon gekregen (tenzij ik zelf bel).
Misschien is het Belgische Delivery Team op vakantie tot eind maart?
'k Denk het niet hoor! Of ze moeten samen met de Nederlanders op stap zijn. Voor mij is de situatie "krek geliek".
 
  • Like
Reactions: MarcVG
Zal ik doen Fred

Bedankt! Ik heet overigens Maarten, maar ja eigen schuld, dan had ik destijds maar niet die username moeten kiezen. Iets met een zanger op wie ik lijk/leek...

Ik denk dat die 148 stuk er niet bij zitten anders zouden er in de afgelopen 2 weken nagenoeg geen andere model 3s in NL besteld zijn. Ws Staan die 148 leaseplan auto's (hoe kom je aan dat getal) op 1 factuur.

De auto's van leasemaatschappijen vallen onder een andere telling. Dus bij die 1460+ auto's die door particulieren en ondernemers zijn besteld kunnen gerust nog vele honderden en wellicht zelfs een paar duizend lease-Model 3's worden opgeteld. Het zou me niet verbazen als er eind dit jaar 7.000 of 8.000 Model 3's rondrijden in Nederland, zeker als de MR en SR uitkomen.

België kan ik niet zo goed inschatten, misschien hebben onze Belgische vrienden een idee. Google Docs geeft 636 bestelling aan, maar ook dat is zonder de leasemaatschappijen. ik weet niet hoe belangrijk lease is in België.
 
Daat gaat absoluut gebeuren. Acceptatie van nieuwe technologie gaat een heel stuk sneller dan vroeger (toen alles beter was...). Telefoon (dat oude grijze ding met draaischijf die sommigen zich hier misschien nog wel kunnen herinneren..) Acceptatie duurde ruim 100 jaar van uitvinding tot mainstream gebruik. Mobiele telefoon (niet smart phone) duurde al stuk korter, Smartphones waren 10 jaar geleden nog niet mainstream. Nu niet meer weg te denken. De volgende generatie autorijder kent niet eens meer knopjes op zijn/haar telefoon. Die gaan over 5 jaar knopjes in hun eerste auto vreemd en prehistorsch vinden.

Voor mijn huidige GTE had ik de Ampera. Mensen die deze wagen kennen zullen weten wat een KERSTBOOM aan knoppen er op de middenconsole zaten. Sommige knoppen waren ook op twee plekken in het touchscherm terug te vinden. De Model3 aanpak is het andere uiterste maar het bevalt me wel en het past in de all-glass cockpit filosofie. Misschien slaat Tesla wat door en had je bepaalde knoppen liever toch fysiek gehad, maar de tijd zal het uitwijzen. Voorlopig trekt de all-glass aanpak mij wel enorm, de M3 is gewoon een space-ship geworden door deze aanpak :)
 
  • Funny
Reactions: Michel3