Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik ook in MyTesla account kijk kan ik helemaal meer bij de vorige stap komen.
Er staat, bij volgende stap: "Wij stellen uw factuur op en zullen contact met u opnemen om uw eindbetaling te regelen."
Ook bij mij nog steeds "We stellen uw factuur op", maar dat betekent dat ze klaar zijn om een VIN toe te kennen. Van zodra je VIN er is nemen ze contact voor levering. VIN toekenning hangt IMO af van beschikbaarheid opties (model, banden, kleur, interieur).

Ik ben er zeker van dat iedereen die zijn configuratie in december vorig jaar heeft doorgegeven zijn Model 3 deze maand mag afhalen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ook bij mij nog steeds "We stellen uw factuur op", maar dat betekent dat ze klaar zijn om een VIN toe te kennen. Van zodra je VIN er is nemen ze contact voor levering. VIN toekenning hangt IMO af van beschikbaarheid opties (model, banden, kleur, interieur).

Ik ben er zeker van dat iedereen die zijn configuratie in december vorig jaar heeft doorgegeven zijn Model 3 deze maand mag afhalen.

Ik heb gereserveerd op 28/12 en bestelt op 17/01. M3 performance

In My tesla staat ook / wij stellen uw factuur op .

Gisteren gebeld geweest door tesla om mij te laten weten dat de betalingen in orde is. waar ik hem ga verzekeren en wil laten afleveren.
Ik vroeg wanneer hij geleverd word en kreeg als antwoord , zeer binnenkort .
Het is een performance en deze worden eerst geleverd . ( haar woorden )
Ze ging eerst de factuur maken en doorgeven.

Met een goeie korrel zout genomen natuurlijk.
hoop dat hij hier rap zal zijn. Ben benieuwt
 
Hier is gisteren nog iets vreemd gebeurd.
Gisteren een "bevestiging van de update van mijn bestelling" gekregen.
Met een nieuwe order agreement.
Ik heb niks laten wijzigen, de inhoud is ook helemaal hetzelfde. Behalve de bestellingsdatum dan, die is 31/1/2019 geworden... en het woordje "VAT number" dat "BTW nr." is geworden.
 
Hier is gisteren nog iets vreemd gebeurd.
Gisteren een "bevestiging van de update van mijn bestelling" gekregen.
Met een nieuwe order agreement.
Ik heb niks laten wijzigen, de inhoud is ook helemaal hetzelfde. Behalve de bestellingsdatum dan, die is 31/1/2019 geworden... en het woordje "VAT number" dat "BTW nr." is geworden.

Een paar paginas terug is dit besproken. Conclusie : je mag het negeren.
 
Tesla officially launches Model 3 in China, announces cheaper version coming

In ieder geval in China de LR RWD, misschien ook voor Europa?

Ik hoop het van wel. Ik zit er i.i.g. met smart op te wachten!

De LR-AWD kost in china 499.000 Yuan (RMB), dat komt neer op 64.570 euro.
De LR-RWD kost daar 433.000 Yuan, wat neerkomt op 56.030 euro.

Kortom, de RWD is 0.867% van de prijs van de AWD. Zouden we dat doorrekenen naar NL, dan komen we hier op een prijs van:
58.800 X 0.867 = 51.020. Zou enorm mooi zijn als ze deze prijs in NL gaan aanbieden. Komt erg in de buurt van de "magische" bijtellingsgrens, en zal (vermoed ik) heel wat leaserijders over de streep trekken.
 
  • Love
  • Like
Reactions: DB020 and Rohodo
Ik had daar ook 8 dagen op geacht. Uiteindelijk gebeld en bleek dat ze op m’n financial holding niet willen financieren. Daar had ik alleen geen mailtje over ontvangen. Nu financiering bij rabo met 3,7%

Zelfde hier, Al heeft de holding ook SBI codes van werkmaatschappij. Due feitelijk een werkmaatschappij die ook holder is van aandelen van andere BV. ABNAMRO heeft dat aangepast in aanvraag. Zou goed moeten komen (zegt men) wacht al dagen op de email. Email zou via Tesla moeten gaan blijkbaar. Maar voor geval dat... Zijn voorwaarden RABO zelfde qua eindtermijn etc als bij ABNAMRO?
 
Ik hoor dat commentaar nog van (jaloerse?) kennisen. Veel te minimalistisch! Dat gaat nooit gebruiksvriendelijk zijn! Sommige zaken gaan gewoon sneller met een knop! Voor elke knop in het overvolle interieur van de gemiddelde auto is wel een bestaansreden te vinden als je op die manier redeneert.

Ik ben voor het touch-screen only gebeuren, misschien niet te verwonderen als ITer. Maar heel de discussie doet mij vooral terugdenken aan de introductie van de iPhone. Heeft geen toetsenbord! Heeft zelfs geen stylus! #Useless (moest er zelfs zoiets bestaan als #Whatever zonder die iPhone) BlackBerry en Nokia waren er ook van overtuigd. Mijn voorspelling is dat die vooroordelen verdwijnen als sneeuw voor de zon en we binnen 10 jaar met een grijns terugdenken een tijden wanneer er meer knopjes en toestanden te vinden waren in een auto dan in de gemiddelde elektriciteitscentrale. Ik zou voor het interieur alleen voor een M3 kiezen ipv een MS.
Ik ben na de iPhone weer terug bij blackBerry. En dat als IT'er....
 
In dit draadje las ik dat de Model 3 wordt geleverd met een 1-fase Tesla Mobile Connector (UMC) en een Type 2 laadkabel (3-fase 16A?) van 7,5m. Ik was van plan tevens een kortere Type 2 laadkabel met krulsnoer te bestellen. Nu vraag ik me af: kies ik dan voor 3-fase 16A of 3-fase 32A?

Bij een 1-fase laadpunt van 16A laadt de Model 3 op met 3,7 kW vermogen en op een een 1-fase laadpunt van 32A met 7,4 KW. Dus voor die 2e zal je een 32A kabel nodig hebben. Of zijn alle laadpalen sowieso 3-fase? Wanneer kom je dan een 1-fase laadpunt van 32A tegen?
 
Last edited:
Ik doe even iets mis maar heb een vraag.

Ben naar een M3 aan het kijken, performance of non performance. Wat is de beste keuze?. Budget is 70K. Wanneer ik een non perforfmance pak dan achteraf:
T sportline wielen:
EAP
Leer alcantara achteraf in laten bouwen

Op deze manier toch een "dikke" auto met een relatief lagere bijtelling. (scheelt Euro 100 in de maand)

Bij een performance zou ik om budgettaire redenen vooralsnog geen EAP nemen.

Ik zit met de vraag of die performance de meerprijs echt waard is.
 
Ik doe even iets mis maar heb een vraag.

Ben naar een M3 aan het kijken, performance of non performance. Wat is de beste keuze?. Budget is 70K. Wanneer ik een non perforfmance pak dan achteraf:
T sportline wielen:
EAP
Leer alcantara achteraf in laten bouwen

Op deze manier toch een "dikke" auto met een relatief lagere bijtelling. (scheelt Euro 100 in de maand)

Bij een performance zou ik om budgettaire redenen vooralsnog geen EAP nemen.

Ik zit met de vraag of die performance de meerprijs echt waard is.
Nee, zeker niet als je ook fiscaal gaat rijden.
Ikheb er 2 besteld, 1xP en een 1x LR, de P 100% zakelijk, LR bijtelling.
P 0bver 5 jaar naar privé, dan heb je wat leuks.
Je kan beter LR met achteraf EAP nemen.
EAP, ik zou niet anders willen, in buitenland 's nachts 150km/h cruisen, en blind de bochten laten nemen, waanzinnig, er is echt op dit moment in deze prijsklasse niks anders...
de 10% verzekeringspremie bonus is waar...
 
  • Informative
Reactions: Michel3
Ik doe even iets mis maar heb een vraag.

Ben naar een M3 aan het kijken, performance of non performance. Wat is de beste keuze?. Budget is 70K. Wanneer ik een non perforfmance pak dan achteraf:
T sportline wielen:
EAP
Leer alcantara achteraf in laten bouwen

Op deze manier toch een "dikke" auto met een relatief lagere bijtelling. (scheelt Euro 100 in de maand)

Bij een performance zou ik om budgettaire redenen vooralsnog geen EAP nemen.

Ik zit met de vraag of die performance de meerprijs echt waard is.
Zeer persoonlijk lijkt me. AWD is zeer snelle auto, P is bijna niveau supercar. EAP is bij sommigen op de S permanent in gebruik, anderen zijn nog niet enthousiast.

Bij mij zelfde afweging geweest, en gekozen voor AWD met EAP, omdat ik nog meer prestatie niet interessant genoeg vond. En uitstraling AWD cool genoeg;-)
 
Ik doe even iets mis maar heb een vraag.

Ben naar een M3 aan het kijken, performance of non performance. Wat is de beste keuze?. Budget is 70K. Wanneer ik een non perforfmance pak dan achteraf:
T sportline wielen:
EAP
Leer alcantara achteraf in laten bouwen

Op deze manier toch een "dikke" auto met een relatief lagere bijtelling. (scheelt Euro 100 in de maand)

Bij een performance zou ik om budgettaire redenen vooralsnog geen EAP nemen.

Ik zit met de vraag of die performance de meerprijs echt waard is.

Absoluut echt waard! DE 3 is een heerlijke rijdersauto (net 2 weken in de VS met een X en een M3P een roadtrip gedaan) ... de P biedt tov van de LR een nog beter onderstel, luxer velgen, trackmodus, en performance in een heel ander gebied (ipv van tussen de Porsches ineens king of the road... heb zelf al heel wat Tesla's gereden, en tussen gewoon en Insane / Ludi zit qua beleving echt veel verschil, alleen is dat bij S en X een behoorlijke premie, en bij andere merken kost die seconde verschil soms wel een hele model 3...! En ik denk dat bij verkoop er ook wel iets van terugkomt :) .... Dus zelf vol overtuiging P gekozen, en als ik dan volgend jaar vind dat de bijtelling te veel is voor 5 jaar, dan kan die altijd nog als puur zakelijk of naar privé.... zou mooi zijn om dat bijv eind 2020 te timen als dan (wishfull thinking...) de Y in een basisversie te bestellen is.... maar 2021 is dan realistischer ben ik bang :)
 
Ik hoop het van wel. Ik zit er i.i.g. met smart op te wachten!

De LR-AWD kost in china 499.000 Yuan (RMB), dat komt neer op 64.570 euro.
De LR-RWD kost daar 433.000 Yuan, wat neerkomt op 56.030 euro.

Kortom, de RWD is 0.867% van de prijs van de AWD. Zouden we dat doorrekenen naar NL, dan komen we hier op een prijs van:
58.800 X 0.867 = 51.020. Zou enorm mooi zijn als ze deze prijs in NL gaan aanbieden. Komt erg in de buurt van de "magische" bijtellingsgrens, en zal (vermoed ik) heel wat leaserijders over de streep trekken.

Die LR rwd wordt dan in China gemaakt? Fremont wordt enkel MR en LR AWD en P geproduceerd. Toch raar dat Tesla dit meteen in China aanbiedt en (voorlopig) niet beschikbaar stelt voor Europa. De willekeur bij Tesla moet veel mensen gek maken hier
 
Net terug van een proefrit met de model 3 in Beveren.
Ze verwachten vandaag daar +/- 80 testritten te geven, voormiddag voor de mensen die reeds besteld hebben, namiddag voor reservatiehouders.
Auto presteerde net zoals ik verwachte van een Tesla. Er waren 2 Performance versies aanwezig, beide op Nederlands kenteken.
Na de rit van +/- 15 minuten op enkel kleine wegentjes rond het Van der Valk Hotel nog even een koffie met de medewerker van Gent genomen.
Wat zij weten van de leveringen : bijna niets ! Ze weten dat er wagens onderweg zijn ( 15.000 stuks in totaal volgens hem), maar weten niet wanneer welke wagens aankomen. Op geen enkele van de SEC in België is er voldoende plaats om de te leveren auto's te parkeren.
Deze zouden slechts 72 uur op de terminal van Zeebrugge mogen blijven staan, anders dienen ze parkeergeld te betalen !

Ze zijn dus op zoek naar "Delivery points", plaatsen waar ze de auto's voorlopig kunnen stallen, zodat ze vandaar uitgeleverd kunnen worden naar de klanten. Op zoek, want er is nog geen enkele Delivery Point bekend. Het zou dus ook kunnen dat er auto's naar huis worden gebracht.
Dus het zullen voor hen hectische weken worden!
Er werd ook verteld dat er van iedereen van de organisatie de volgende weken verwacht word dat ze 7 op 7 dagen dienen te werken.
Ook in België zal het "Delivery Hell" worden.
We hopen op het beste.
 
Die LR rwd wordt dan in China gemaakt? Fremont wordt enkel MR en LR AWD en P geproduceerd. Toch raar dat Tesla dit meteen in China aanbiedt en (voorlopig) niet beschikbaar stelt voor Europa. De willekeur bij Tesla moet veel mensen gek maken hier
Dat heet marketing. Tesla heeft nog steeds dikke cashflow nodig maar moet op alle markten haar auto's kwijt om de concurrentiepositie te behouden. Bij ons lukt dat nu nog met LR AWD en over een paar maanden ook nog weer met MR AWD. Pas daarna verwacht ik LR RWD en daarna MR RWD. Dan is ondertussen de productie op stoom en raken we uit de backorders en zal wereldwijd de SR (maar in dezelfde volgorde, dus eerst China en Amerika en daarna pas Europa) worden uitgerold, tenzij dat niet winstgevend genoeg lukt. Dan krijgen de amerikanen er een paar, want dat is nu eenmaal beloofd.
 
  • Like
Reactions: Michel3