Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
8E875992-6D6D-4E28-A7A5-5920785E6ADE.jpeg
Nadat ik vorige week mijn bod voor inruilauto per e-mail aanvaardt heb en ook nog 2 maal heb moeten bellen om alles in systeem rond te krijgen, krijg ik de volgende e-mail binnen. Als ik op de link druk krijg ik gewoon mijn dashbord waar niets is veranderd. Hebben jullie met inruilauto dat ook ontvangen?
Nog wachtende op vin, en final invoice
 
Mijn ABN Amro gedoe is nu rond, documenten zijn ondertekend. Maar, wat nu? Ik heb niet echt het idee dat het bij Tesla goed staat, status nog altijd op "voorbereiden voor levering" en m'n order agreement is weg. Ik weet dat jullie er niks mee kunnen, maar vroeg me af of er al andere mensen met een ABN financial lease een kenteken of vin hebben?

Yep, gisteren een VIN gekregen circa 2 weken na insturen ondertekende ABN financial lease documenten. Volgende week vrijdag de auto ophalen. Nog geen kenteken.
 
Afgelopen weken dit draadje veel gevold, en nu toch maar besloten een account aan te maken.
Heb ook op 2 april 2016 een reservering geplaatst en op 6 december de bestelling voor een M3 LR.

@Primus, ik heb ook een inruil auto en zojuist dezelfde mail gekregen. Als ik erop klik kom ik ook in het dashboard.
Staat nog geen factuur klaar, geen VIN, geen SMS en geen kenteken.
 
View attachment 375270 Nadat ik vorige week mijn bod voor inruilauto per e-mail aanvaardt heb en ook nog 2 maal heb moeten bellen om alles in systeem rond te krijgen, krijg ik de volgende e-mail binnen. Als ik op de link druk krijg ik gewoon mijn dashbord waar niets is veranderd. Hebben jullie met inruilauto dat ook ontvangen?
Nog wachtende op vin, en final invoice

Ik heb exact hetzelfde. Ik heb mijn bod ook per email geaccepteerd. Zoals duidelijk beschreven stond in die mail hoe je dat per mail moest doen. Vorige week belde ik nogmaals om te vragen of alles goed stond. Bleek dat de trade-in niet goed verwerkt was. Was bij een verkeerde afdeling gekomen. Toen werd mij verteld dat uiteindelijk alles goed stond.

Twee dagen later belde er iemand van Tesla om te zeggen dat ik in de loop van die dag mijn bod per mail mocht verwachten. Maar die had ik toch al bevestigd? Uiteindelijk is mij die dag ook verteld dat er nog wat aanpassingen nodig waren, en dat het nu goed stond.

Nu krijg ik ook dezelfde mail.
En ik kan ook niets zien als ik inlog. Niet mobiel en niet op desktop (op mobiel zie je bv je factuur niet).
 
  • Like
Reactions: Primus
View attachment 375270 Nadat ik vorige week mijn bod voor inruilauto per e-mail aanvaardt heb en ook nog 2 maal heb moeten bellen om alles in systeem rond te krijgen, krijg ik de volgende e-mail binnen. Als ik op de link druk krijg ik gewoon mijn dashbord waar niets is veranderd. Hebben jullie met inruilauto dat ook ontvangen?
Nog wachtende op vin, en final invoice

Ja, ik heb deze mail ook ontvangen. Bij mijn ook geen trade in offer te zien. Ik heb het inruilaanbod in december al geaccepteerd, en deze mail maar genegeerd.
 
Nou de Roadster staat echt wel op mijn wenslijstje, als de S met “pension” gaat komt de Roadster voor in de plaats. Wij houden het bij 2, zijn geen patsers :D

Met de roadster heb ik nog niet zoveel, misschien komt dat nog als ze eenmaal rondrijden maar hij is mij niet praktisch genoeg en of ik nou in 4 sec of 2 sec op de 100 zit boeit mij niet zo. Voorlopig dus alleen S-en en 3-en.

Vandaag de facturen betaald voor de 4, afhaal datum is over 2 weken. Hoop dat ik 4 opeenvolgende kentekens kan krijgen, ze gaan iig hun best doen hiervoor zeiden ze. :)
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ik heb op de eerste dag gereserveerd en op 6 dec 2018 besteld. Nog geen VIN, kenteken of definitieve factuur. Ik ben geen Tesla medewerker of owner. AWD, 19" velgen, grijs metallic.

Dus wel een inruil auto. Tijdens het accepteren van het bod werd mij verzekerd dat het inruil proces compleet los staat van het leveringsproces en de levering niet vertraagd. Afgelopen week werd mij verteld dat door de inruil auto de levering juist wel vertraagd kan worden. Welke Tesla medewerker had er nou gelijk?

Zitten er mensen met een inruil auto bij de eerste batch die geleverd krijgen?
 
Met de roadster heb ik nog niet zoveel, misschien komt dat nog als ze eenmaal rondrijden maar hij is mij niet praktisch genoeg en of ik nou in 4 sec of 2 sec op de 100 zit boeit mij niet zo. Voorlopig dus alleen S-en en 3-en.

Vandaag de facturen betaald voor de 4, afhaal datum is over 2 weken. Hoop dat ik 4 opeenvolgende kentekens kan krijgen, ze gaan iig hun best doen hiervoor zeiden ze. :)

Ik ben altijd gek geweest op snelle auto’s. Rij ook al vanaf mijn 12de, dus ja dat lijkt mij wel erg gaaf. Het is idd geen handige auto, maar ja voordat ie komt, zijn de kinderen hopelijk het huis uit hoop ik.
 
Afgelopen weken dit draadje veel gevold, en nu toch maar besloten een account aan te maken.
Heb ook op 2 april 2016 een reservering geplaatst en op 6 december de bestelling voor een M3 LR.

@Primus, ik heb ook een inruil auto en zojuist dezelfde mail gekregen. Als ik erop klik kom ik ook in het dashboard.
Staat nog geen factuur klaar, geen VIN, geen SMS en geen kenteken.

Welkom Meister
Ik zag een nieuw e-mail adres en vermoed een US adres. Daar maar een mail naar toe gestuurd met situatie en order nummer. In US worden immers de auto’s gekoppeld aan de bestellingen. Zal update geven als die komt
 
Toevallig ben ik econoom en heb ik ooit (lang geleden) leren boekhouden.
Als je een bedrijf overneemt voor 200 miljoen, dan daalt de winst niet met dat bedrag, je zet dat bedrijf op de balans.
De winst in een kwartaal is de delta in het verschil tussen de activa en passiva.
Zoals ik al eerder schreef begreep ik dat en heb ik zelfs vrij duidelijk en goed onderbouwd en uitgelegd. Echter kijken de economen in de media niet naar de activa, die kijken enkel naar de dollars, niet naar de totale waarde. Dus nogmaals, de bankrekening is de afgelopen twee kwartalen zo'n 400m gestegen per kwartaal maar kan het komende kwartaal goed mogelijk dalen.
Dat ook de waarde van het materiaal zo'n 300m gestegen is negeren ze in veel media. Zodoende kan de bankrekening dit kwartaal goed mogelijk op verlies uit draaien, zeker als je een paar 100 miljoen aan auto's op boten hebt staan.

De model S heb ik Bad Pussy genoemd door de stoerdere uiterlijk en de 3 gaat Mad Pussy heten, het is P dus dat is echt madness kwa acceleratie. De X was Fat Pussy (kwam niet eens in de garage in stad) en de Roadster wordt Wet Pussy (trust me vrouwen krijgen dat wel van die auto ;)). Het komt omdat Elon SEXY wil maken van de modellen dus ik kwam op die gekke idee.
Get, glad, yet/jet, cat
 
< En eventueel de Groningse? Of gaan die ook over land. >

er gaan helemaal geen Tesla's uit in Bremerhaven.

Ik denk het ook niet. Die Glovis is gewoon weer de volgende vracht Volkswagens oid aan het ophalen voor de VS. Best een efficiënt retour-ritje zo.
Er zal wel aan gerekend zijn, waarna Zeebrugge het meest centraal in het afzetgebied ligt, zeker tov. Noord Duitsland afgezet tegen midden Duitsland, zuid-Duitsland en de zuidelijker Europese landen. Een stuk of 30 Europese truckers weegt waarschijnlijk wel op tegen een zeeschip met 30 man personeel en 300 Tesla's die een paar dagen rond moet varen, met alle bijkomende kosten. Voor Noorwegen is een eigen Glovisje misschien wel een optie, hoewel je dan ook daar de hele afhandeling moet inrichtingen, incl. nogmaals de problemen die 'Zeebrugge' had. Daar kunnen ze dat varkentje nu, na één lading, wel wassen denk ik. Of hoop ik? ;)
 
  • Like
Reactions: _Alex_ and Primus
Ik heb 2 maanden geleden op Marktplaats een zwarte signature TWC gekocht. Nette prijs in een ongeopende doos, met 7,5 m kabel. Zelf afgehaald. Geen enkel punt.
Zelf afhalen is het beste. De verkoper op marktplaats heeft inmiddels zijn advertenties gewist en naam veranderd. Hij wilde snel per whatsapp communiceren en hij gebruikte een identiteit van iemand anders (google image search) en de product foto’s van een US advertentie. Zelfs dezelde text had hij gebruikt. Bijna ingetrapt, maar toen ik de HPWC wilde ophalen stopte de communicatie en ging hij uit de lucht met al zijn producten. Altijd oppassen
 
  • Like
Reactions: Carl and Michel3
Zelf afhalen is het beste. De verkoper op marktplaats heeft inmiddels zijn advertenties gewist en naam veranderd. Hij wilde snel per whatsapp communiceren en hij gebruikte een identiteit van iemand anders (google image search) en de product foto’s van een US advertentie. Zelfs dezelde text had hij gebruikt. Bijna ingetrapt, maar toen ik de HPWC wilde ophalen stopte de communicatie en ging hij uit de lucht met al zijn producten. Altijd oppassen
Altijd ophalen op het moment dat het om veel geld gaat, of je het niet 100% vertrouwt. En pas betalen als je het product gezien hebt.
Met deze stelregels nog nooit slechte Marktplaats ervaring gehad. Nu ook weer.