Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De ANWB? Volgens mij vertegenwoordigt die club niet helemaal de doelgroep van Tesla. Het moet een fysieke sleutel hebben, een caravan trekken, spatlappen, en "handige" opbergruimte en dan is het schitterend! ;)

Al heb ik wel een lidmaatschapje vanwege mijn vintage wagen :oops:
Dan kan je beter een KNAC lidmaatschap nemen. Dan wordt je auto tenminste altijd gerepatrieerd en naar de (klassieker) garage van jouw keuze gebracht, niet naar de dichtstbijzijnde.
Hoewel de KNAC jammer genoeg wel nog fossieler is dan de ANWB...
 
Last edited:
Ik kom nog even terug op de logica achter de uitleveringen van de Model 3. :)

46 mensen hebben inmiddels al hun info ingevoerd in de spreadsheet, waarvoor dank.
Zie: Tesla Model 3 leveringen

Ook dank aan de mensen die er tijd in gestopt hebben om hem mooier en duidelijker te maken en helpen met analyseren. :)

Wat vooralsnog opvalt:
  • Van de 46 records zijn er 13 die een VIN toegewezen hebben gekregen (28%)
  • Er staan 3 leveringen in (6,5%) - Allemaal gereserveerd in maart/april 2016
  • Er zijn alleen nog maar VIN's gekoppeld aan Performance versies én aan Model 3's met 18" wielen (nog geen enkele met 19")
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een lease constructie (de ene third party ziet Tesla denk ik als contant, 26% heeft lease)
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een inruil (13% geef aan een inruil te hebben, 6 mensen)
  • VIN's variëren tussen 201.000 en 220.000 (zijn er slechts 4 bekend)
Meer data is natuurlijk altijd welkom, dus als jij er nog niet bij staat...

Zien jullie nog andere opvallende dingen?
 
Last edited:
Volgens Elon zijn ze in Europa 30 % duurder dan in de USA dus 45K lijkt me meer in de buurt dan 40K. Ik ben blij dat ik nog even tijd heb maar het is wel leuk om jullie enthousiasme te zie..

Klopt niet helemaal. Inderdaad, er komt 10% invoerheffing en zo'n 20% BTW bovenop in Europa, en ook transportkosten, maar daar staat tegenover dat 1 euro nu 1,13 à 1,14 dollar waard is, en dat kun je er vanaf halen. Dus reken op een ongeveer 25% hogere prijs dan in de VS.
 
Zien jullie nog andere opvallende dingen?
Reserveringsdatum is volgens mij volstrekt irrelevant.
Ik had een reservering van 22 april 2016, maar door een fout van mij is die niet gebruikt bij mijn bestelling. In plaats daarvan is een nieuwe reservering aangemaakt, op 31 januari 2019.
Toch heb ik nu al een eindfactuur en een VIN.

Op 1 februari heb ik gebeld met Tesla met een vraag. Toen werd me meteen gevraagd of ik cash wilde betalen en of ik een inruil auto had, en of ik mijn rijbewijs en kvk kon uploaden. Nee en nee (de medewerker klonk opgelucht) en 1 & 2 februari geupload. Mijn account gaf meteen daarna aan dat ik klaar was. Op 7 februari ontving ik toen de eindfactuur met VIN. Blijkbaar is mijn reservering meteen naar de top van de stapel gegaan en is die aan een auto gematched die al onderweg is.
Omdat ik een van de laatste uit de referral periode was? Of omdat ik alles zo snel geregeld had en het makkelijke levering betreft? Geen idee. Ik heb er geen bewuste invloed op gehad.
Het gaat dus supersnel, maar ook ik moet toch nog een paar weken wachten. Ondanks dat mijn VIN van kort na 4 januari is staat 'mijn' auto niet op de eerste boot.
 
Ik kom nog even terug op de logica achter de uitleveringen van de Model 3. :)

46 mensen hebben inmiddels al hun info ingevoerd in de spreadsheet, waarvoor dank.
Zie: Tesla Model 3 leveringen

Ook dank aan de mensen die er tijd in gestopt hebben om hem mooier en duidelijker te maken en helpen met analyseren. :)

Wat vooralsnog opvalt:
  • Van de 46 records zijn er 13 die een VIN toegewezen hebben gekregen (28%)
  • Er staan 3 leveringen in (6,5%) - Allemaal gereserveerd in maart/april 2016
  • Er zijn alleen nog maar VIN's gekoppeld aan Performance versies én aan Model 3's met 18" wielen (nog geen enkele met 19")
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een lease constructie (de ene third party ziet Tesla denk ik als contant, 26% heeft lease)
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een inruil (13% geef aan een inruil te hebben, 6 mensen)
  • VIN's variëren tussen 201.000 en 220.000 (zijn er slechts 4 bekend)
Meer data is natuurlijk altijd welkom, dus als jij er nog niet bij staat...

Zien jullie nog andere opvallende dingen?

Zojuist ook ff ingevuld, zoals ik eerder aangaf verwacht ik niet dat ik de auto snel kan verwachten ivm wit interieur.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Klopt niet helemaal. Inderdaad, er komt 10% invoerheffing en zo'n 20% BTW bovenop in Europa, en ook transportkosten, maar daar staat tegenover dat 1 euro nu 1,13 à 1,14 dollar waard is, en dat kun je er vanaf halen. Dus reken op een ongeveer 25% hogere prijs dan in de VS.

Klopt, al hanteert Tesla op dit moment een lagere prijs in EU. Als ik prijzen direct vergelijk met Dollar prijs, zit de factor op 1,18 voor AWD en 1,15 voor Performance.
 
Incorrect, VA betekent iets anders dan Watt bij wisselspanning/stroom. Als stroom en spanning in fase zijn, dan is cos(phi) van de fasehoek 90 graden, oftewel 1. In dat geval geldt [VA]=[W]. Anders geldt [VA]*cos(phi)=[W] waarbij phi de fasehoek is. Dit heeft consequenties waar het vermogen gedissipeerd wordt. Als je het echt wilt weten dan kom je in de hogere wiskunde terecht (ja, echt) met complexe getallen (waarbij geldt dat i^2=-1).
:oops: Dank.. maarruh toch wel handig om voor huis-en-tuin keukengebruikberekeningetjes de fasehoek dan maar even op 90 graden te stellen! ;)
 
Ondertussen in Zeebrugge... de nieuwe lading Model3’s op de Cosmos laat nog even op zich wachten: het schip ligt voor de kust van België voor anker. Iemand enig idee waarom ze niet meteen naar ICO gaan? Zou de kade vol liggen of hebben dit soort schepen last van laag water bij het binnenlopen van de haven?
 
Ik kom nog even terug op de logica achter de uitleveringen van de Model 3. :)

46 mensen hebben inmiddels al hun info ingevoerd in de spreadsheet, waarvoor dank.
Zie: Tesla Model 3 leveringen

Ook dank aan de mensen die er tijd in gestopt hebben om hem mooier en duidelijker te maken en helpen met analyseren. :)

Wat vooralsnog opvalt:
  • Van de 46 records zijn er 13 die een VIN toegewezen hebben gekregen (28%)
  • Er staan 3 leveringen in (6,5%) - Allemaal gereserveerd in maart/april 2016
  • Er zijn alleen nog maar VIN's gekoppeld aan Performance versies én aan Model 3's met 18" wielen (nog geen enkele met 19")
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een lease constructie (de ene third party ziet Tesla denk ik als contant, 26% heeft lease)
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een inruil (13% geef aan een inruil te hebben, 6 mensen)
  • VIN's variëren tussen 201.000 en 220.000 (zijn er slechts 4 bekend)
Meer data is natuurlijk altijd welkom, dus als jij er nog niet bij staat...

Zien jullie nog andere opvallende dingen?

Ik kan de spreadsheet niet meer in, ik moet eerst toestemming vragen. Doe ik iets verkeerd?
 
Ik kom nog even terug op de logica achter de uitleveringen van de Model 3. :)

46 mensen hebben inmiddels al hun info ingevoerd in de spreadsheet, waarvoor dank.
Zie: Tesla Model 3 leveringen

Ook dank aan de mensen die er tijd in gestopt hebben om hem mooier en duidelijker te maken en helpen met analyseren. :)

Wat vooralsnog opvalt:
  • Van de 46 records zijn er 13 die een VIN toegewezen hebben gekregen (28%)
  • Er staan 3 leveringen in (6,5%) - Allemaal gereserveerd in maart/april 2016
  • Er zijn alleen nog maar VIN's gekoppeld aan Performance versies én aan Model 3's met 18" wielen (nog geen enkele met 19")
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een lease constructie (de ene third party ziet Tesla denk ik als contant, 26% heeft lease)
  • Er is nog geen enkele VIN toegekend aan iemand met een inruil (13% geef aan een inruil te hebben, 6 mensen)
  • VIN's variëren tussen 201.000 en 220.000 (zijn er slechts 4 bekend)
Meer data is natuurlijk altijd welkom, dus als jij er nog niet bij staat...

Zien jullie nog andere opvallende dingen?

neen, ik kan niet mee kijken... gelocked ,-)
 
upload_2019-2-11_10-14-15.png


update!
upload_2019-2-11_10-19-9.png