Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook een bericht gekregen: afhalen 23/2 om 13:00.
Heb al vin en eindfactuur. Wel afgelopen week afspraak met tesla gemaakt dat ik pas op zijn vroegst levering in week van 4 maart zou krijgen ivm vakantie in laatste week van februari..
Heb overigens "19 inch(pearl white). Dus de 19 inches komen eraan;)
Zelfde configuratie hier zullen we ruilen pak ik hem nu wel wat was je reserveringsdatum als ik vragen mag ?
 
Op de een of andere manier lijkt het nog steeds heel traag te gaan. Tilburg kan er genoeg uitleveren begreep ik en ze staan er ook. Wij gelukkig dinsdag de 19e om 11 uur. We zijn zo benieuwd! Succes @Xfrank en alle anderen die nog aan het wachten zijn.
Succes jij dinsdag! Ik blijf nog geduldig () wachten.. op mijn blauwe LR met 19inch wielen
 
hmmm, blijft toch raar. Ik heb wel leverdatum (5 maart...) maar geen eindfactuur geen vin, geen info over boot waar die op staat. Ik vermoed ‘kluitje in het riet’. Zou ook voor weekeinde eindfactuur in my tesla krijgen maar ook niets. 10 dec besteld, reservering sinds zomer 2017,
Rood, 18 inch wielen, zwart interieur. Vage business is het dat uitleveren, volgorde etc. Maandag nog maar eens bellen
 
hmmm, blijft toch raar. Ik heb wel leverdatum (5 maart...) maar geen eindfactuur geen vin, geen info over boot waar die op staat. Ik vermoed ‘kluitje in het riet’. Zou ook voor weekeinde eindfactuur in my tesla krijgen maar ook niets. 10 dec besteld, reservering sinds zomer 2017,
Rood, 18 inch wielen, zwart interieur. Vage business is het dat uitleveren, volgorde etc. Maandag nog maar eens bellen
5 maart is nog even weg. Eindfactuur met VIN kan zo in je profiel komen. Ik zou de verzekering al wel alvast in concept regelen. Boot is mij nooit verteld, doet er ook niet toe.
Je reserveringsdatum is echt niet relevant meer. Zelfs je besteldatum doet er nauwelijks toe.
Ze handelen bestellingen af in volgorde dat auto's beschikbaar komen in Tilburg, waarvan afhandeling makkelijk kan gebeuren en gegevens van kopers compleet zijn. Ook hangt het ervan af welke auto's op boten gezet zijn en wanneer die naar Tilburg komen. Al met al maakt dat het erg rommelig.
Er zijn bijvoorbeeld nog geen auto's met 19" velgen in Europa aangekomen.
Vergeet niet, het gaat niet om jou, maar over de interne processen bij ICO, transporteurs, Tesla en om het wegzetten van zoveel mogelijk auto's. Ze doen echt geen moeite om een kluitje voor jou in het riet te gooien. De mensen die je aan de telefoon krijgt weten bijna niets, maar proberen toch aardig te zijn. Zeggen soms ook maar dingen die ze niet weten, maar hopen of denken. Erg onprofessioneel, dat is waar.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
denk ook niet dat ze voor mij kluitjes in het riet gooien. Maar datum van 5 maart kwam n.a.v. telefoontje. Alles was bij mij verder in orde en ik had het idee dat de medewerker aardig probeerde te zijn door i.i.g. een datum te noemen. Voor de reat had ik niet het idee wanneer er echt een auto zou komen. Waarschijnlijk gedacht: 5 maart is ver genoeg vooruit. Is die klant even rustig en als het anders wordt dan laten we het wel weten
 
denk ook niet dat ze voor mij kluitjes in het riet gooien. Maar datum van 5 maart kwam n.a.v. telefoontje. Alles was bij mij verder in orde en ik had het idee dat de medewerker aardig probeerde te zijn door i.i.g. een datum te noemen. Voor de reat had ik niet het idee wanneer er echt een auto zou komen. Waarschijnlijk gedacht: 5 maart is ver genoeg vooruit. Is die klant even rustig en als het anders wordt dan laten we het wel weten
Precies.
Ik vind dat geen kluitje maar klantvriendelijk.
 
@Michel3, tja eigenlijk vind ik dat wel een kluitje en niet klant vriendelijk. Klant vriendelijk is m.i. eerlijk zijn en ofwel uitzoeken wat er aan de hand is of zeggen dat je het niet weet en uitzoeken wat er aan de hand is. Baal er wel van dat ik als 1 van de eerste bestel en als een van de laatste geleverd krijg. En het vervelende is dat ik het niet vertrouw. Geen enkel zicht op of 5 maart nu een werkelijk berwachtte datum is of zo maar iets geroepen om mij maar rustig te houden.
 
  • Like
Reactions: S-19910
@Michel3, tja eigenlijk vind ik dat wel een kluitje en niet klant vriendelijk. Klant vriendelijk is m.i. eerlijk zijn en ofwel uitzoeken wat er aan de hand is of zeggen dat je het niet weet en uitzoeken wat er aan de hand is. Baal er wel van dat ik als 1 van de eerste bestel en als een van de laatste geleverd krijg. En het vervelende is dat ik het niet vertrouw. Geen enkel zicht op of 5 maart nu een werkelijk berwachtte datum is of zo maar iets geroepen om mij maar rustig te houden.
Ik denk dat ze in jouw geval niets weten, behalve dat de 19" op een bepaalde boot staan. Waardoor uitzoeken geen zin had. Ze zijn denk ik echt wel eerlijk geweest, behalve dat ze niet gezegd hebben dat ze niet meer weten. Omdat mensen daar geen genoegen mee nemen?
Nogmaals, besteldatum is niet relevant voor Tesla. Ze willen de auto's die ze bouwen echt wel verkopen.
Er is dus niets aan de hand. Ik denk dat 5 maart een wensdatum is. Heb geduld.
 
Last edited:
SuC CCS laadsnelheid..?
Vandaag voor het eerst eens als proef een Supercharger bezocht met de Model 3, vanaf 75% tot Limiet ingesteld op 90% ging hij ...slechts... op 22kW. Wij waren de enige Tesla ah laden. Niet erg snel...22kW. Onze Leaf-30kWh pakte bij Fastned met Chademo meestal tot 90% SoC altijd nog een 40kW of ietsje minder. Dat was dus geen moderne #rapidgate Leaf. . Wat zie ik over het hoofd..??
View attachment 378151 View attachment 378152

Paar dingen:

73% is een hoge SoC en je kan dus lagere snelheden verwachten, maar 22kw is te laag. In mijn ervaring kom je dan rond de 40-45kw uit bij 73%.

De batterij kan koud zijn geweest. Dat beïnvloedt de laadtijd ook.

Maar het meest logische zal zijn dat de CCS charger niet goed werkt. Heb dit 10 dagen geleden ook gezien bij een andere Model 3 in Eindhoven. De stall gaf maximaal 22kw: hij begon met 100kw en na een seconde of 5 viel 'ie terug naar steevast 22kw.
De stall daarnaast werkte wel naar behoren en ze kregen 100kw+ volgens de normale laadcurve.
Een andere stall proberen dus! :)

Je kan er een melding van maken bij Tesla zodat het zsm gefixt wordt.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Weet iemand waarom ik met de Mobile Connector op een gewoon stopcontact maar aan 8A in plaats van 13A?
13A is al weinig, maar 8A heb je werkelijk niets aan. Lever dan geen MC mee... :confused: Kun je voor het uitgespaarde bedrag beter een @fivari kopen of een JuiceBooster.
Check even of je het amperage op het scherm niet per ongeluk hebt verlaagd. Indien nee is de UMC of de aangeboden voeding niet conform. Door op een andere Lokatie te proberen weet je ‘t zeker. UMC moet (zonder verlengsnoer) 13A halen .
 
  • Helpful
Reactions: Merijn
Check even of je het amperage op het scherm niet per ongeluk hebt verlaagd. Indien nee is de UMC of de aangeboden voeding niet conform. Door op een andere Lokatie te proberen weet je ‘t zeker. UMC moet (zonder verlengsnoer) 13A halen .

Maximale stroom op het scherm gecheckt; kon niet hoger dan 8A.
Op deze locatie altijd 13A gehaald.
Wel (zoals altijd) met verlengsnoer, maar met hele dikke aders dus dat zou de UMC niet moeten merken (was de afgelopen 5 jaar bij de Model S UMC in ieder geval geen probleem).
 
  • Like
Reactions: Michel3