Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, winterbanden zijn nu waarschijnlijk ook niet duur meer.
Ik ga de 10daagse voorspelling als een havik in de gaten houden...
En vast even bij mijn vaste bandenman informeren voor welke prijs hij die Nokians kan leveren.
Oh ja, en krikpunten laten printen of bestellen.

PS Bij ijzel helpen zelfs winterbanden niet.

Bij ijzel helpen winterbanden wel. Er zijn daar genoeg YouTube video's over. Winterbanden kosten ook geen bal (behalve opslag en omzetting tweemaal jaarlijks - 150 EUR of zo? en, o ja, een klein beetje meer slijtage dan zomerbanden...) en het helpt niet alleen voor jouw veiligheid maar ook voor die van andere weggebruikers. Reed drie weken terug, toen het hier lekker vroor, nog op mijn zomerbanden (tot mijn schaamte en schande) en tja, dat was echt wel een verschil met winterbanden.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Bij ijzel helpen winterbanden wel. Er zijn daar genoeg YouTube video's over. Winterbanden kosten ook geen bal (behalve opslag en omzetting tweemaal jaarlijks - 150 EUR of zo? en, o ja, een klein beetje meer slijtage dan zomerbanden...) en het helpt niet alleen voor jouw veiligheid maar ook voor die van andere weggebruikers. Reed drie weken terug, toen het hier lekker vroor, nog op mijn zomerbanden (tot mijn schaamte en schande) en tja, dat was echt wel een verschil met winterbanden.
Heb je wel gelezen wat ik schreef Carl? Ik ben al 20 jaar erg voor winterbanden, zo lang ik rij met temp. < 7 gr.
Wat ik bedoelde is dat ze op ijs net zo min grip hebben. Daar blijf ik bij. Dan helpen alleen kettingen. Spijkerbanden zijn nog beter, maar verboden in NL.
 
Ik sta nu plots op boot 8 !!!!
niets aan te doen, 5/4/16 en 14/12/18 zal ergens in april zijn ... Voor eind december besteld ... zeker levering in februari ...NOT
Ze weten ook niet waarom maar zal combo kleur , interieur en velgen zijn ... Wit/ wit,zwart interieur en 19' wielen.
Hier zit iemand die echt niet happy is

Hmmm, zelfde config hier. Hoor ook maar niets. Levering in Feb indien voor eind December besteld... Dus inderdaad niet. Zal volgende week ook maar weer eens bellen. Heb me voorgenomen deze week maar eens niet te bellen.
 
  • Like
Reactions: GLangelet
4000 Model 3’s wachtend in de San Francisco haven. Kun je die van jou spotten? ;)
 

Attachments

  • 7865DAA1-C9DA-4DE3-A52A-0DCACEB1194A.jpeg
    7865DAA1-C9DA-4DE3-A52A-0DCACEB1194A.jpeg
    353.9 KB · Views: 52
  • Love
Reactions: Frankvr and Michel3
Voor de lol moet je eens bij Audi iets bestellen. Daar weten ze maandenlang van niets, en wachttijden lopen daar makkelijk op tot 9 maanden en langer.

Wanneer ze bij Tesla jou zelf bellen, dan pas weten ze iets en dan gaat het vlot. Tussen eerste telefoontje en levering kan ik in ons geval iets meer dan 2 weken tellen.

Audi was de andere optie, lol

Nog geen ervaring met dat merk echter
 
Ze kon helaas niks vertellen over levertijd, zelfde praatje als altijd eigenlijk, ook na doorvragen. Het gaat zoals zij zegt via hun afdeling lease-contact, waar zij niet in kunnen/mogen kijken.

@Frankieboy via Tesla dus geen alarmbellen gehoord w.b.t. Leaseplan.

Gistermiddag terugebeld door Tesla. De jongen (Floris..) is wat dieper gaan graven bij het grote onbereikbare tesla leasing dan de meesten is gelukt tot nu toe denk ik. Wat blijkt: de bestelling is idd administratief afgerond maar het contract met Alphabet zelf nog niet (!!!). Van de 5-6 leasemaatschappijen hebben er slechts 2 het zgn NFA contract getekend (hij wist niet wat voor contract dit was) maar zonder kunnen ze de autos niet uitleveren. De 2 partijen die wel getekend hebben waren Mister Green en zeer recentelijk een grote corporate LM (ws Leaseplan? Iig geen Alphabet) die dus wel kunnen uitleveren. Ontwikkelingen gaan snel dus en als het contract een maal binnen is gaan ze direct uit leveren, is dus hun hoogste prio om deze week alle NFAs binnen te hebben. Reden hierachter schijnt volgens tesla jongen te zijn dat niet de LM maar zij onder hoge druk staan om de M3s uit te leveren. De parkeerplaats raakt vol want de door LM in bulk bestelde M3s beginnen wel al binnen te komen en staan dus nu nog te verpieteren in Tilburg volgens hem. Kan dus denk ik zomaar heel snel gaan mannen..! Of ben ik nu te optimistisch? Wat een rollercoaster :confused:
 
Heb je wel gelezen wat ik schreef Carl? Ik ben al 20 jaar erg voor winterbanden, zo lang ik rij met temp. < 7 gr.
Wat ik bedoelde is dat ze op ijs net zo min grip hebben. Daar blijf ik bij. Dan helpen alleen kettingen. Spijkerbanden zijn nog beter, maar verboden in NL.
Ik ervaar dat ik vooral meer grip heb bij veel regenval en de aquaplaning bijna onbestaande is met winterbanden.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Gistermiddag terugebeld door Tesla. De jongen (Floris..) is wat dieper gaan graven bij het grote onbereikbare tesla leasing dan de meesten is gelukt tot nu toe denk ik. Wat blijkt: de bestelling is idd administratief afgerond maar het contract met Alphabet zelf nog niet (!!!). Van de 5-6 leasemaatschappijen hebben er slechts 2 het zgn NFA contract getekend (hij wist niet wat voor contract dit was) maar zonder kunnen ze de autos niet uitleveren. De 2 partijen die wel getekend hebben waren Mister Green en zeer recentelijk een grote corporate LM (ws Leaseplan? Iig geen Alphabet) die dus wel kunnen uitleveren. Ontwikkelingen gaan snel dus en als het contract een maal binnen is gaan ze direct uit leveren, is dus hun hoogste prio om deze week alle NFAs binnen te hebben. Reden hierachter schijnt volgens tesla jongen te zijn dat niet de LM maar zij onder hoge druk staan om de M3s uit te leveren. De parkeerplaats raakt vol want de door LM in bulk bestelde M3s beginnen wel al binnen te komen en staan dus nu nog te verpieteren in Tilburg volgens hem. Kan dus denk ik zomaar heel snel gaan mannen..! Of ben ik nu te optimistisch? Wat een rollercoaster :confused:

Thanks voor de info. Ik hoop vrolijk met je mee :)
 
Gistermiddag terugebeld door Tesla. De jongen (Floris..) is wat dieper gaan graven bij het grote onbereikbare tesla leasing dan de meesten is gelukt tot nu toe denk ik. Wat blijkt: de bestelling is idd administratief afgerond maar het contract met Alphabet zelf nog niet (!!!). Van de 5-6 leasemaatschappijen hebben er slechts 2 het zgn NFA contract getekend (hij wist niet wat voor contract dit was) maar zonder kunnen ze de autos niet uitleveren. De 2 partijen die wel getekend hebben waren Mister Green en zeer recentelijk een grote corporate LM (ws Leaseplan? Iig geen Alphabet) die dus wel kunnen uitleveren. Ontwikkelingen gaan snel dus en als het contract een maal binnen is gaan ze direct uit leveren, is dus hun hoogste prio om deze week alle NFAs binnen te hebben. Reden hierachter schijnt volgens tesla jongen te zijn dat niet de LM maar zij onder hoge druk staan om de M3s uit te leveren. De parkeerplaats raakt vol want de door LM in bulk bestelde M3s beginnen wel al binnen te komen en staan dus nu nog te verpieteren in Tilburg volgens hem. Kan dus denk ik zomaar heel snel gaan mannen..! Of ben ik nu te optimistisch? Wat een rollercoaster :confused:
Kan iemand niet vragen welke die ander LM is?
 
4000 Model 3’s wachtend in de San Francisco haven. Kun je die van jou spotten? ;)

Als dat "Vessel 7" is zou die van mij er in ieder geval bij moeten staan :)

Ik ben gisteren eens de Tesla shop in Hasselt binnen gesprongen om de Model 3 in levende lijve te zien. Schoon bakske.

Ze vertelden me daar dat Noorwegen en Nederland wat voorrang krijgen bij leveringen omdat dat de grootste Europese markten zijn. Dat zou logisch zijn natuurlijk, maar ik had toch vooral het gevoel dat de medewerkers niet zo fel op de hoogte zijn van de details van de leveringen.

Er zijn in ieder geval leveringen bezig daar in mondjesmaat. Er was net een lading aangekomen, en er was een levering bezig toen ik daar was (gelukzak!).