Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje mbt tot Wi-Fi en OTA update.

Mijn 3 heeft moeite met het verbinden van mijn huis netwerk. Vanmiddag 2 versterkers binnengekregen van KPN, maar ik zit op dit moment in mijn 3, mijn telefoon verbonden met mijn huis wifi en mobiele hotspot aan, aangezien mijn 3 slechts 1 streepje max ontvangt. Mijn telefoon ontvangt er 4. En zelfs terwijl ik erin zit met mijn mobiele hotspot dus aan, zie ik maar 4 streepjes op het dashboard.. Iemand anders hier problemen mee? Mijn auto staat letterlijk 5,5 meter voor mijn huis en mijn Wi-Fi versterker op de vensterbank naar de auto toe met dus enkel raam er tussen. Geen muur.
 
Vraagje mbt tot Wi-Fi en OTA update.

Mijn 3 heeft moeite met het verbinden van mijn huis netwerk. Vanmiddag 2 versterkers binnengekregen van KPN, maar ik zit op dit moment in mijn 3, mijn telefoon verbonden met mijn huis wifi en mobiele hotspot aan, aangezien mijn 3 slechts 1 streepje max ontvangt. Mijn telefoon ontvangt er 4. En zelfs terwijl ik erin zit met mijn mobiele hotspot dus aan, zie ik maar 4 streepjes op het dashboard.. Iemand anders hier problemen mee? Mijn auto staat letterlijk 5,5 meter voor mijn huis en mijn Wi-Fi versterker op de vensterbank naar de auto toe met dus enkel raam er tussen. Geen muur.

Ik krijg de OTA updates ook vaak via de mobiele verbinding i.p.v. via WiFi. Neemt niet weg dat WiFi wel zou moeten werken natuurlijk.
 
Nadat de afgelopen zaterdag afspraak was fout gelopen. Kon ik hem vandaag ophalen! Heerlijk 5 km met mijn nonP gereden, wat een apparaat!
Daarna ging waarschuwingen aan regeneration breaking failure, automatic breaking failure en nog 1 die ik vergeten ben. Ook bij rechtuit rijden stond het stuur iets scheef. Auto gestopt service nummer gebeld. Samen met service auto gereset. Niet geholpen. Terug naar Tilburg service center gereden. Zij hadden ook dit nog niet gezien en gaan morgen de auto helemaal uitlezen. En nu met Leen Tesla thuis. Heeft iemand ervaring met de regeneration breaking failure en automatic breaking failure foutmeldingen?

Ik heb hetzelfde gehad, het is zo gerepareerd, alleen het stuur rechtzetten, bij mij is dat in rotterdam gedaan
 
  • Funny
Reactions: MarcoB
Vraagje mbt tot Wi-Fi en OTA update.

Mijn 3 heeft moeite met het verbinden van mijn huis netwerk. Vanmiddag 2 versterkers binnengekregen van KPN, maar ik zit op dit moment in mijn 3, mijn telefoon verbonden met mijn huis wifi en mobiele hotspot aan, aangezien mijn 3 slechts 1 streepje max ontvangt. Mijn telefoon ontvangt er 4. En zelfs terwijl ik erin zit met mijn mobiele hotspot dus aan, zie ik maar 4 streepjes op het dashboard.. Iemand anders hier problemen mee? Mijn auto staat letterlijk 5,5 meter voor mijn huis en mijn Wi-Fi versterker op de vensterbank naar de auto toe met dus enkel raam er tussen. Geen muur.

Redelijk vergelijkbaar met de mijne. Op de stoep voor de deur, wifi in de vensterbank etc. En dan nog heel wisselende ontvangst. Ik geef het maar even de tijd, tot het echt begint te irriteren...
 
Vraagje mbt tot Wi-Fi en OTA update.

Mijn 3 heeft moeite met het verbinden van mijn huis netwerk. Vanmiddag 2 versterkers binnengekregen van KPN, maar ik zit op dit moment in mijn 3, mijn telefoon verbonden met mijn huis wifi en mobiele hotspot aan, aangezien mijn 3 slechts 1 streepje max ontvangt. Mijn telefoon ontvangt er 4. En zelfs terwijl ik erin zit met mijn mobiele hotspot dus aan, zie ik maar 4 streepjes op het dashboard.. Iemand anders hier problemen mee? Mijn auto staat letterlijk 5,5 meter voor mijn huis en mijn Wi-Fi versterker op de vensterbank naar de auto toe met dus enkel raam er tussen. Geen muur.
Nee bij mij is het wel goede ontvangst, vergelijkbare situatie. Alleen de 4G valt er soms uit. Ik denk dat het er eentje wordt op het lijstje "onhandigheden, graag oplossen" bij het eerste SeC bezoek :rolleyes:
 
Blijkbaar zijn de Duitse Model 3's uitgeleverd met een fout waardoor ze niet 3-fase kunnen laden. Is hetzelfde aan de hand met de Belgische/Nederlandse Model 3s?
De mijne laadt wel op 3 fase, 11kw, maar soms (2 keer in totaal) krijg ik de fout "low quality grid detected", en laadt ie maar op 7kw. De oplossing is dan de TWC ontkoppelen en opnieuw erin steken.

Ik vind het vooral vreemd dat dit dan maar soms gebeurd, terwijl de omstandigheden gelijk blijven.
 
Wifi consumentenzooi vervangen door het betere werk.... denk aan Ubiquiti. Sinds ik die heb had mijn buurman geen fatsoenlijke wifi meer, ik heb 4 accesspoints in mijn hele huis staan en blies alles uit de omgeving omver. Prima ontvangst, van wc tot dakopbouw. Kost wat meer, maar als je Tesla kunt betalen mag dat eigenlijk geen probleem zijn.
 
Last edited:
Wifi consumentenzooi vervangen door het betere werk.... denk aan Ubiquiti. Sinds ik die heb heeft mijn buurman geen fatsoenlijke wifi meer, ik heb 4 accesspoints in mijn hele huis staan en blaas alles uit de omgeving omver. Prima ontvangst, van wc tot dakopbouw Kost wat meer, maar als je Tesla kunt betalen mag dat eigenlijk geen probleem zijn
Uhhh is dat niet een beetje asociaal? Kan je geen oplossing bedenken die anderen niet benadeeld?
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R and Klaas
Vandaag gebeld met LP. Ik heb sinds vandaag een nieuw RN. Leverdatum onbekend.
Ik bel LP niet meer, er komt toch niets concreets uit behalve hun eerdere “eind april, begin mei”.

Maar het feit dat de contracten blijkbaar nog niet rond waren verklaart wel waarom. De de echte wachtrij begint nu pas.

Ah well, ooit zal m’n M3 hier komen. En dan is al dit geneuzel snel vergeten.
 
  • Like
Reactions: Michel3