Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij worden de meeste bestellingen van de grote leasemaatschappijen in 1 batch uitgeleverd.
Wat is in 1 batch? Opsparen tot ze er een aantal tegelijk kunnen uitleveren aan de leasemaatschappij of direct aan de klanten?

Ook ik kreeg bericht van newmotion voor plaatsen laadpaal, zij hadden echter geen idee wanneer mijn auto (via Alphabet) zou komen.

Klopt het trouwens dat je account als zakelijke leaserijder (lease via werkgever) leeg blijft tot levering? Iemand met een S die dat kan bevestigen misschien?
 
Zijn er mensen die 18" winterbanden mee besteld hebben, maar de auto al wel (zonder die winterbanden) geleverd hebben gekregen? Ik kreeg vandaag te horen dat de winterbanden niet leverbaar waren, maar dat "de aflevering van de auto daar niet voor zou worden tegen gehouden". Tsja, als de VIN koppeling daar nu wel eens door wordt tegen gehouden ..... dan zit je te wachten op winterbanden die je, tegen de tijd dat de auto geleverd wordt, helemaal niet meer nodig hebt.

#ikdoeookmeemetspeculeren
Heb je nu nog winterbanden nodig? Ik neem de gok wel en koop die later.

Allen, is het mogelijk om al testritten te maken met de model 3 op locaties in Rotterdam? gr.
Dat kan al weken.
 
had 14/12 een M3P geconfigureerd. Dan op 18/12 gewijzigd naar een AWD. Maar de sp bleef in Mn hoofd zitten. Gisteren dan gewijzigd terug naar P (ging nog gezien geen VIN) nu staat er terug laatste wijziging 14/12. Benieuwd.
Kennis die half februari zonder reservatie bestand heeft mag vanaf 5/3 gaan halen. Begrijpen wie begrijpen kan...
 
Heb je nu nog winterbanden nodig? Ik neem de gok wel en koop die later.
Tsja, als ik nu moest beslissen zou ik dat uiteraard ook niet doen. Maar een tijdje geleden werd mij verteld dat mijn auto nog in de eerste helft van feb zou komen :mad:. Toen was ook niet te overzien dat het nu zo warm zou zijn. Dus dacht ik: laat ik die winterbanden maar mee bestellen. Nog wel gevraagd of dat geen gevolgen voor de levertijd zou hebben. Kreeg een duidelijke: NEE.
 
Dus zolang er geen VIN nummer is weet niemand op welke boot de auto geleverd wordt?
Meer dan waarschijnlijk wel, ja. In tegenstelling van wat sommige Tesla medewerkers beweren.

Als ze je auto in die mate kunnen identificeren dat ze met zekerheid weten op welke boot hij zit, kunnen ze hem ook in die mate identificeren om te zeggen welk VIN nummer hij heeft.

Ik vind het ook de verkeerde aanpak maar vermoedelijk is het niets meer dan een indicatie op basis van je besteldatum. Een zeer slechte indicatie want sommige mensen met heel vroege besteldata worden langs links en langs rechts voorbijgestoken door mensen met latere besteldata. Zolang je geen VIN hebt zit je aan de donkere kant van de maan. En niemand weet wanneer je aan de andere kant uitkomt.
 
Tsja, als ik nu moest beslissen zou ik dat uiteraard ook niet doen. Maar een tijdje geleden werd mij verteld dat mijn auto nog in de eerste helft van feb zou komen :mad:. Toen was ook niet te overzien dat het nu zo warm zou zijn. Dus dacht ik: laat ik die winterbanden maar mee bestellen. Nog wel gevraagd of dat geen gevolgen voor de levertijd zou hebben. Kreeg een duidelijke: NEE.
Eerlijk gezegd vind ik de winterbanden via Tesla véél te duur.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Meer dan waarschijnlijk wel, ja. In tegenstelling van wat sommige Tesla medewerkers beweren.

Als ze je auto in die mate kunnen identificeren dat ze met zekerheid weten op welke boot hij zit, kunnen ze hem ook in die mate identificeren om te zeggen welk VIN nummer hij heeft.

Ik vind het ook de verkeerde aanpak maar vermoedelijk is het niets meer dan een indicatie op basis van je besteldatum. Een zeer slechte indicatie want sommige mensen met heel vroege besteldata worden langs links en langs rechts voorbijgestoken door mensen met latere besteldata. Zolang je geen VIN hebt zit je aan de donkere kant van de maan. En niemand weet wanneer je aan de andere kant uitkomt.
Bedankt voor je reactie en mooi gebruik van metaforen. Helaas is het waar..
 
Meer dan waarschijnlijk wel, ja. In tegenstelling van wat sommige Tesla medewerkers beweren.

Als ze je auto in die mate kunnen identificeren dat ze met zekerheid weten op welke boot hij zit, kunnen ze hem ook in die mate identificeren om te zeggen welk VIN nummer hij heeft.

Ik vind het ook de verkeerde aanpak maar vermoedelijk is het niets meer dan een indicatie op basis van je besteldatum. Een zeer slechte indicatie want sommige mensen met heel vroege besteldata worden langs links en langs rechts voorbijgestoken door mensen met latere besteldata. Zolang je geen VIN hebt zit je aan de donkere kant van de maan. En niemand weet wanneer je aan de andere kant uitkomt.
Ik werd gebeld door een TESLA medewerkster om te melden dat mijn bestelling op boot 4 stond. Een aantal dagen later verscheen er een VIN in mijn account. De factuur bleef uit tot gisteren. De levering stond daarentegen reeds een week eerder gepland op 01 maart.
 
Ze maken dat volgens mij iedereen wijs. Boot 8 is nog in SF. Dan hebben we geduld.. mij is ook verteld boot 8. Als ze dat al weten kan er toch ook gelijk een VIN gekoppeld worden?
Niet om je te ontmoedigen maar Boot 8 is Boot 13 in de lijst. Boot 8 is de 8e boot naar EU, dus de Viking Adventure. Bij mij werd namelijk door Tesla verwezen naar boot 8: Viking Adventure.
 
Ze maken dat volgens mij iedereen wijs. Boot 8 is nog in SF. Dan hebben we geduld.. mij is ook verteld boot 8. Als ze dat al weten kan er toch ook gelijk een VIN gekoppeld worden?

Zou zomaar kunnen. Ik (mijn auto) zou op boot 5 staan (Courage), volgende boot die in Zeebrugge aankomt en ze konden inderdaad ook een VIN geven 2219XX. Ik vroeg eerst om VIN en daarna om boot en de reactie was uw auto staat absoluut zeker op Courage. Dus ben benieuwd, aangezien VIN bekend is zal dat ook wel correct zijn. Nog paar dagen tot aankomst. Heb ook een SMS gekregen (25 Feb) van levering tussen 5 en 15 Maart. Nog geen eindfaktuur maar die zou afgelopen vrijdag al aangevraagd zijn (moet blijkbaar in US opgemaakt worden???) en kost blijkbaar wat tijd. Kenteken wist men nog niet.

Leuke review van Elja btw...
 
  • Like
Reactions: Elja Trum
Ik heb een middagje in een witte Model 3 Performance kunnen rijden en er een reviewtje voor mijn blog over gemaakt:
Review: Tesla Model 3 Performance - Teslafacts


Leek me iets wat jullie wel leuk vinden om te zien. ;)
Prima review. Toch wel spijtig dat enkel de P-versies reviewd worden. Ik had reviews van de LR graag gezien vóór de levering van de mijne....zal er dan zelf maar een maken zeker?
 
  • Like
Reactions: Houdimi