Een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid vrees ik. Ik heb me ook de gewoonte gemaakt om 1 keer per week het delivery team "lastig te vallen". Doet het iets uit? Waarschijnlijk weinig, maar je blijft in ieder geval het signaal geven dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Wat ze er achteraf met doen is dan weer hun zaak, waarschijnlijk ook niets.
Ter verdediging van de echt veelvuldige bellers wel een kleine anekdote. Ik heb voor ik aan mijn wekelijkse belroutine begonnen ben 3 keer binnen de span van 1-2 weken gebeld. De eerste twee keer vooral in verband met de praktische kant met mijn inlevering van mijn oude wagen. Ik ging er toen nog naïef van uit dat ze het daar wel onder controle hadden. Elke keer vraag ik er bij: "Alles staat toch goed? Jullie hebben alle info en gegevens? Niks meer nodig van mijn kant?" "Ja hoor, ik kijk hier net alles nog eens na en alles staat goed en klaar!". Enkele dagen later krijg ik een mail met daarop doodleuk de melding dat er nog 3 zaken niet in orde waren met de bestelling.
Bel ik mijn derde keer en vraag ik waarom ik die mail krijg nadat ik reeds twee keer de bevestiging kreeg dat alles in orde was. "Ah, oh, ik zie inderdaad dat er nog een paar zaken niet afgevinkt staan. Dat breng ik direct voor u in orde!"
In een goed geolied proces waar je kan op vertrouwen zou je inderdaad niet zo vaak moeten bellen. Het is echter zo een knoeiboel en chaos dat het mijns inziens niet verkeerd is om af en toe zelf nog eens contact op te nemen om er zeker van te zijn dat het nu weer niet ergens vastgelopen is. Het jammere er aan is dat de delivery mensen zelf in 95% van de gevallen niet eens weten waar het ergens scheef loopt maar dat het scheef loopt staat buiten kijf. En dus is het niet abnormaal om het zekere voor het onzekere te nemen en nog eens te informeren imo