Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
@ilja & @Hannes85 (goed jaar!) Dat is helaas ook mijn ervaring. Vorige week VIN, meldcode en nummerplaat gekregen. Gisteren er uit weten te peuteren dat mijn levering volgende week is, maar de dag konden ze niet geven ("u krijgt een sms") maar ik ga morgen gewoon weer bellen, met de hoop om dan eindelijk een dag te horen te krijgen.
Ik snap niet waarom jullie iedere keer weer bellen. Daar gaat het echt niet sneller door en we weten inmiddels dat de antwoorden die je krijgt lang niet altijd kloppen. Bellen heeft alleen zin als je een concrete vraag hebt waar ze antwoord op hebben. Over leveringen hebben ze dat niet.
 
Ik snap niet waarom jullie iedere keer weer bellen. Daar gaat het echt niet sneller door en we weten inmiddels dat de antwoorden die je krijgt lang niet altijd kloppen. Bellen heeft alleen zin als je een concrete vraag hebt waar ze antwoord op hebben. Over leveringen hebben ze dat niet.

Hmm, ik denk dat je graag een vorm van controle wilt houden over de situatie.

En het is wel duidelijk dat je via de telefoon veel informatie eerder hebt dan als je afwacht.
Zo heb ik mijn VIN gekregen via de telefoon voordat ik de factuur kreeg waar ie dan uiteindelijk ook op stond.
 
Een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid vrees ik. Ik heb me ook de gewoonte gemaakt om 1 keer per week het delivery team "lastig te vallen". Doet het iets uit? Waarschijnlijk weinig, maar je blijft in ieder geval het signaal geven dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Wat ze er achteraf met doen is dan weer hun zaak, waarschijnlijk ook niets.

Ter verdediging van de echt veelvuldige bellers wel een kleine anekdote. Ik heb voor ik aan mijn wekelijkse belroutine begonnen ben 3 keer binnen de span van 1-2 weken gebeld. De eerste twee keer vooral in verband met de praktische kant met mijn inlevering van mijn oude wagen. Ik ging er toen nog naïef van uit dat ze het daar wel onder controle hadden. Elke keer vraag ik er bij: "Alles staat toch goed? Jullie hebben alle info en gegevens? Niks meer nodig van mijn kant?" "Ja hoor, ik kijk hier net alles nog eens na en alles staat goed en klaar!". Enkele dagen later krijg ik een mail met daarop doodleuk de melding dat er nog 3 zaken niet in orde waren met de bestelling. :confused: Bel ik mijn derde keer en vraag ik waarom ik die mail krijg nadat ik reeds twee keer de bevestiging kreeg dat alles in orde was. "Ah, oh, ik zie inderdaad dat er nog een paar zaken niet afgevinkt staan. Dat breng ik direct voor u in orde!" :confused:

In een goed geolied proces waar je kan op vertrouwen zou je inderdaad niet zo vaak moeten bellen. Het is echter zo een knoeiboel en chaos dat het mijns inziens niet verkeerd is om af en toe zelf nog eens contact op te nemen om er zeker van te zijn dat het nu weer niet ergens vastgelopen is. Het jammere er aan is dat de delivery mensen zelf in 95% van de gevallen niet eens weten waar het ergens scheef loopt maar dat het scheef loopt staat buiten kijf. En dus is het niet abnormaal om het zekere voor het onzekere te nemen en nog eens te informeren imo :cool:
 
73CEC0CB-62AE-4D46-9B87-30A7DB6FD862.jpeg
Een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid vrees ik. Ik heb me ook de gewoonte gemaakt om 1 keer per week het delivery team "lastig te vallen". Doet het iets uit? Waarschijnlijk weinig, maar je blijft in ieder geval het signaal geven dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Wat ze er achteraf met doen is dan weer hun zaak, waarschijnlijk ook niets.

Ter verdediging van de echt veelvuldige bellers wel een kleine anekdote. Ik heb voor ik aan mijn wekelijkse belroutine begonnen ben 3 keer binnen de span van 1-2 weken gebeld. De eerste twee keer vooral in verband met de praktische kant met mijn inlevering van mijn oude wagen. Ik ging er toen nog naïef van uit dat ze het daar wel onder controle hadden. Elke keer vraag ik er bij: "Alles staat toch goed? Jullie hebben alle info en gegevens? Niks meer nodig van mijn kant?" "Ja hoor, ik kijk hier net alles nog eens na en alles staat goed en klaar!". Enkele dagen later krijg ik een mail met daarop doodleuk de melding dat er nog 3 zaken niet in orde waren met de bestelling. :confused: Bel ik mijn derde keer en vraag ik waarom ik die mail krijg nadat ik reeds twee keer de bevestiging kreeg dat alles in orde was. "Ah, oh, ik zie inderdaad dat er nog een paar zaken niet afgevinkt staan. Dat breng ik direct voor u in orde!" :confused:

In een goed geolied proces waar je kan op vertrouwen zou je inderdaad niet zo vaak moeten bellen. Het is echter zo een knoeiboel en chaos dat het mijns inziens niet verkeerd is om af en toe zelf nog eens contact op te nemen om er zeker van te zijn dat het nu weer niet ergens vastgelopen is. Het jammere er aan is dat de delivery mensen zelf in 95% van de gevallen niet eens weten waar het ergens scheef loopt maar dat het scheef loopt staat buiten kijf. En dus is het niet abnormaal om het zekere voor het onzekere te nemen en nog eens te informeren imo :cool:
Deels met je eens, de medewerkers van delivery, zijn 1,5 maand in dienst van dit mega bedrijf en zitten nog in hun proeftijd. Over een aantal maanden zal dit team de ins en outs weten en minder teleurstellingen hoeven te brengen. Wij alle zijn te ongeduldig en verwend met de transparantie die delivery verstrekt. Menig forum lid heeft dit ook al aangegeven. Stond eerst op de lijst voor de eerste 1.500 kona’s, zou in juli 2018 geleverd worden, werd elke 2 welen uitgesteld. Heb ze afbesteld in oktober en 2x M3 besteld(sinds gisteren allebei geleverd), dealer kona heeft de bestelling door laten gaan en die auto’s zijn 1 maand geleden geleverd. Zo gek doet tesla het niet...wij zijn verwend. Zodra je in je M3 rijdt vergeet je alles
 

Attachments

  • 92B35186-E2DE-481A-987C-DBC70599B5CA.jpeg
    92B35186-E2DE-481A-987C-DBC70599B5CA.jpeg
    204.1 KB · Views: 40
Ik snap niet waarom jullie iedere keer weer bellen. Daar gaat het echt niet sneller door en we weten inmiddels dat de antwoorden die je krijgt lang niet altijd kloppen. Bellen heeft alleen zin als je een concrete vraag hebt waar ze antwoord op hebben. Over leveringen hebben ze dat niet.
Michel, kon jij wel je status zien in je account? Hoe zou het voelen als je dat niet kon? Bij nabellen bleek telkens weer dat er iets mus ging met mijn bestelling, wat ik dan samen met het delivery team kon corrigeren. Daarom bellen lease rijders omdat er een eenrichtingscommunicatiemodel is.
 
View attachment 381364
Deels met je eens, de medewerkers van delivery, zijn 1,5 maand in dienst van dit mega bedrijf en zitten nog in hun proeftijd. Over een aantal maanden zal dit team de ins en outs weten en minder teleurstellingen hoeven te brengen. Wij alle zijn te ongeduldig en verwend met de transparantie die delivery verstrekt. Menig forum lid heeft dit ook al aangegeven. Stond eerst op de lijst voor de eerste 1.500 kona’s, zou in juli 2018 geleverd worden, werd elke 2 welen uitgesteld. Heb ze afbesteld in oktober en 2x M3 besteld(sinds gisteren allebei geleverd), dealer kona heeft de bestelling door laten gaan en die auto’s zijn 1 maand geleden geleverd. Zo gek doet tesla het niet...wij zijn verwend. Zodra je in je M3 rijdt vergeet je alles

Ik denk dat de meeste wachters hier niet ontevreden zijn over het wachten op zich. De meesten van ons wachten al bijna 3 jaar op hun wagen dus ongeduld kan je ons niet echt verwijten.

De meesten zijn ontevreden omdat het uitleveringsproces op zich mank loopt.

- Mijn referral bv (geen eigenaar, geen reservatie) die ondanks zijn upgrade van 3 naar X meer dan een maand geleden toch nog steeds een M3 VIN toegewezen werd en de boodschap om volgende week zijn M3 te gaan afhalen. Dat soort knoeiboel vertraagd de hele zaak nodeloos. In plaats daarvan moeten ze nu een nieuwe "koper" vinden, VIN opnieuw toewijzen en opnieuw een aflevering plannen.
- Dé grootste frustratie die ik opmerk gaat gewoon over het niet uitvoeren van hun eigen beloftes naar prioriteiten bij afleveringen. Het absolute summum was die kerel die zonder eigenaar te zijn en zonder reservatie op 1 feb bestelde en op 1 maart zijn wagen mag gaan afhalen. Als je dan weet dat er nog zeer veel bestaande Tesla eigenaars zijn die op 31/3/2016 reserveerden en begin december bestelden en nog steeds op hun wagen wachten en geen idee hebben hoe lang vind ik enige frustratie niet ongewoon. We snappen heus wel dat het allemaal niet zo precies is en dat je af en toe "wat geluk" moet hebben als je in een wachtrij staat. Maar dat soort zaken zijn toch echt bij de haren gegrepen. Koppel dat aan 3 jaar wachten en het lijkt me niet abnormaal om je dan als klant niet serieus genomen te worden. Zeg dan gewoon: bedankt voor de reservatie waardoor we de vraag konden inschatten. Jammer genoeg krijg je geen prioriteit bij uitlevering (dat is te moeilijk) maar je krijgt wel een Tesla pet als bedankje ofzo.
 
Van gelukszak naar pechvogel. Alles verliep veel te vlot. Bestelling 01 feb, levering 01 maart. Deze morgen tf van TESLA Latem: sorry maar de levering morgen kan niet doorgaan....."wij hebben vastgesteld dat jouw wagen amerikaanse lichtunits heeft"....dus levering voor onbepaalde tijd uitgesteld....
On-voor-stelbaar! Hoe kun je als autobouwer ook na 10 jaar zo’n chaos maken van zo’n basaal proces. Denk dat Elon zijn slaapbank ook maar eens 3 maanden moet neerzetten in het kantoor van de logistiek manager.

Denk dat we ons ook kunnen voorbereiden op vervolgproblemen in het after sales en serviceproces. Hoop dat ik daar komend 2 jaar heel weinig gebruik van hoef te maken...
 
Ik denk dat de meeste wachters hier niet ontevreden zijn over het wachten op zich. De meesten van ons wachten al bijna 3 jaar op hun wagen dus ongeduld kan je ons niet echt verwijten.

De meesten zijn ontevreden omdat het uitleveringsproces op zich mank loopt.

- Mijn referral bv (geen eigenaar, geen reservatie) die ondanks zijn upgrade van 3 naar X meer dan een maand geleden toch nog steeds een M3 VIN toegewezen werd en de boodschap om volgende week zijn M3 te gaan afhalen. Dat soort knoeiboel vertraagd de hele zaak nodeloos. In plaats daarvan moeten ze nu een nieuwe "koper" vinden, VIN opnieuw toewijzen en opnieuw een aflevering plannen.
- Dé grootste frustratie die ik opmerk gaat gewoon over het niet uitvoeren van hun eigen beloftes naar prioriteiten bij afleveringen. Het absolute summum was die kerel die zonder eigenaar te zijn en zonder reservatie op 1 feb bestelde en op 1 maart zijn wagen mag gaan afhalen. Als je dan weet dat er nog zeer veel bestaande Tesla eigenaars zijn die op 31/3/2016 reserveerden en begin december bestelden en nog steeds op hun wagen wachten en geen idee hebben hoe lang vind ik enige frustratie niet ongewoon. We snappen heus wel dat het allemaal niet zo precies is en dat je af en toe "wat geluk" moet hebben als je in een wachtrij staat. Maar dat soort zaken zijn toch echt bij de haren gegrepen. Koppel dat aan 3 jaar wachten en het lijkt me niet abnormaal om je dan als klant niet serieus genomen te worden. Zeg dan gewoon: bedankt voor de reservatie waardoor we de vraag konden inschatten. Jammer genoeg krijg je geen prioriteit bij uitlevering (dat is te moeilijk) maar je krijgt wel een Tesla pet als bedankje ofzo.
Die "kerel" werd op de strafbank gezet. Zie mijn post #11226.
 
Yup, had ik nadien pas gelezen. Bijzonder jammer voor je persoonlijk maar het neemt niet weg dat dergelijke toewijzingen terwijl anderen nog steeds wachten op nieuws geen goede manier van werken is. Laat staan wat we moeten denken over dergelijke buildfouten an sich. Niettemin, hopelijk kunnen ze je snel helpen!
 
Ik denk dat de meeste wachters hier niet ontevreden zijn over het wachten op zich. De meesten van ons wachten al bijna 3 jaar op hun wagen dus ongeduld kan je ons niet echt verwijten.

De meesten zijn ontevreden omdat het uitleveringsproces op zich mank loopt.

- Mijn referral bv (geen eigenaar, geen reservatie) die ondanks zijn upgrade van 3 naar X meer dan een maand geleden toch nog steeds een M3 VIN toegewezen werd en de boodschap om volgende week zijn M3 te gaan afhalen. Dat soort knoeiboel vertraagd de hele zaak nodeloos. In plaats daarvan moeten ze nu een nieuwe "koper" vinden, VIN opnieuw toewijzen en opnieuw een aflevering plannen.
- Dé grootste frustratie die ik opmerk gaat gewoon over het niet uitvoeren van hun eigen beloftes naar prioriteiten bij afleveringen. Het absolute summum was die kerel die zonder eigenaar te zijn en zonder reservatie op 1 feb bestelde en op 1 maart zijn wagen mag gaan afhalen. Als je dan weet dat er nog zeer veel bestaande Tesla eigenaars zijn die op 31/3/2016 reserveerden en begin december bestelden en nog steeds op hun wagen wachten en geen idee hebben hoe lang vind ik enige frustratie niet ongewoon. We snappen heus wel dat het allemaal niet zo precies is en dat je af en toe "wat geluk" moet hebben als je in een wachtrij staat. Maar dat soort zaken zijn toch echt bij de haren gegrepen. Koppel dat aan 3 jaar wachten en het lijkt me niet abnormaal om je dan als klant niet serieus genomen te worden. Zeg dan gewoon: bedankt voor de reservatie waardoor we de vraag konden inschatten. Jammer genoeg krijg je geen prioriteit bij uitlevering (dat is te moeilijk) maar je krijgt wel een Tesla pet als bedankje ofzo.
Ik denk dat je zelf inmiddels beter weet.
Er komen dagelijks random voertuigen binnen in de aflevercentra, die al dan niet eerder gekoppeld zijn aan toekomstige eigenaars. Als er een VIN is gekoppeld en iets mis gaat met de auto, verbreekt men de koppeling niet en komt de toekomstige eigenaar in een grijs gebied van wel-niet leveren. Als er een auto binnenkomt die nog niet aan een eigenaar is gekoppeld, gaat die naar een random nog niet gekoppelde eigenaar. Dit is allemaal niet fijn voor de toekomstige eigenaars, maar gewoon gericht op het zo spoedig mogelijk uitleveren van zoveel mogelijk voertuigen zonder te hoeven nadenken en/of plannen. Ondertussen roepen de verschillende uitzendkrachten maar wat om de stroom telefoontjes in te dammen. Zonder succes, naar het lijkt.
 
Bel ik mijn derde keer en vraag ik waarom ik die mail krijg nadat ik reeds twee keer de bevestiging kreeg dat alles in orde was. "Ah, oh, ik zie inderdaad dat er nog een paar zaken niet afgevinkt staan. Dat breng ik direct voor u in orde!" :confused:
Ik wil je laatste hoop dat het effect heeft om te bellen niet de grond inslaan, maar ik heb nu 3x contact gehad en iedere keer is alles goed maar moest konden ze wel nog een “vinkje zetten”. Gevraagd wat er dan de keren daarvoor nog niet was afgevinkt en dan nu wel, kwam eigenljk geen duidelijk antwoord. Kortom: wees niet verbaasd dat ook het vinkjesverhaal een zoethoudertje is.

Best advies blijft inderdaad niet te veel forums lezen over afleveringen aan anderen en er van uitgaan alsof je aflevering in april verwacht, dan kan het alleen maar meevallen ;-)
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
16 februari is mijn model 3 geleverd, bijzonder blij mee, helaas tot vanochtend.

Gisteren de auto in perfecte staat weggezet, vanochtend met de app climate op 20graden gezet (was 5 graden op dat moment) niks bijzonders. Kom in de auto aan en zit er helaas een dikke barst in het scherm waardoor het hele scherm en dus ook de auto niet te bedienen is.

Uiteindelijk wel de auto kunnen starten en naar servicecentrum Amsterdam gereden waar ze er meteen mee aan de slag gingen, ondertussen een bericht ontvangen dat het onderdeel besteld is maar niet op voorraad (het hele scherm dus....).

Alhoewel ik er enorm van baal dat een auto van 12 dagen oud een spontane barst in het bedieningsscherm heeft heeft Tesla me wel goed geholpen en rijdt ik nu in een oude model s p85, ik hoop dat de reparatie niet te lang duurt.. De model 3 is stiller, stuurt strakker en rijdt in alle opzichten prettiger vind ik, de model S had al wel 200.000 km op de klok staan dus wellicht dat er in slijtage ook een verschil te vinden is.

Ik hoop dat het bij mij gewoon een incidentele fabrieksfout betreft en dat we niet allemaal ons scherm in stukken terugvinden :-(
 
16 februari is mijn model 3 geleverd, bijzonder blij mee, helaas tot vanochtend.

Gisteren de auto in perfecte staat weggezet, vanochtend met de app climate op 20graden gezet (was 5 graden op dat moment) niks bijzonders. Kom in de auto aan en zit er helaas een dikke barst in het scherm waardoor het hele scherm en dus ook de auto niet te bedienen is.

Uiteindelijk wel de auto kunnen starten en naar servicecentrum Amsterdam gereden waar ze er meteen mee aan de slag gingen, ondertussen een bericht ontvangen dat het onderdeel besteld is maar niet op voorraad (het hele scherm dus....).

Alhoewel ik er enorm van baal dat een auto van 12 dagen oud een spontane barst in het bedieningsscherm heeft heeft Tesla me wel goed geholpen en rijdt ik nu in een oude model s p85, ik hoop dat de reparatie niet te lang duurt.. De model 3 is stiller, stuurt strakker en rijdt in alle opzichten prettiger vind ik, de model S had al wel 200.000 km op de klok staan dus wellicht dat er in slijtage ook een verschil te vinden is.

Ik hoop dat het bij mij gewoon een incidentele fabrieksfout betreft en dat we niet allemaal ons scherm in stukken terugvinden :-(

Eigenlijk is het erg vreemd dat het scherm barst tijdens het voorverwarmen. De stralen zijn dan toch op het voorruit gericht? Enig verklaring gehad bij SEC?
 
16 februari is mijn model 3 geleverd, bijzonder blij mee, helaas tot vanochtend.

Gisteren de auto in perfecte staat weggezet, vanochtend met de app climate op 20graden gezet (was 5 graden op dat moment) niks bijzonders. Kom in de auto aan en zit er helaas een dikke barst in het scherm waardoor het hele scherm en dus ook de auto niet te bedienen is.

Uiteindelijk wel de auto kunnen starten en naar servicecentrum Amsterdam gereden waar ze er meteen mee aan de slag gingen, ondertussen een bericht ontvangen dat het onderdeel besteld is maar niet op voorraad (het hele scherm dus....).

Alhoewel ik er enorm van baal dat een auto van 12 dagen oud een spontane barst in het bedieningsscherm heeft heeft Tesla me wel goed geholpen en rijdt ik nu in een oude model s p85, ik hoop dat de reparatie niet te lang duurt.. De model 3 is stiller, stuurt strakker en rijdt in alle opzichten prettiger vind ik, de model S had al wel 200.000 km op de klok staan dus wellicht dat er in slijtage ook een verschil te vinden is.

Ik hoop dat het bij mij gewoon een incidentele fabrieksfout betreft en dat we niet allemaal ons scherm in stukken terugvinden :-(

Ellendig, sterkte! Kan je ons op de hoogte houden hoe lang dit gaat duren? Denk dat je -helaas voor jou- een van de eerste ervaringsdeskundigen gaat worden voor wat betreft de beschikbaarheid en levertijd van serieuze onderdelen
 
Yup, had ik nadien pas gelezen. Bijzonder jammer voor je persoonlijk maar het neemt niet weg dat dergelijke toewijzingen terwijl anderen nog steeds wachten op nieuws geen goede manier van werken is. Laat staan wat we moeten denken over dergelijke buildfouten an sich. Niettemin, hopelijk kunnen ze je snel helpen!
Mijn oprechte deelneming aan alle (on)geduldige wachters. Leveringsproblemen is één, wisselstukken zal wel een ander (erger?) probleem zijn. Dus hopelijk moet ik daarvoor geen drie jaar in de rij staan :( Nu is het alle hens aan dek om een vervangwagen te zoeken, want mijn wagen is ondertussen verkocht. Toch een reëel gevaar als je te veel geloof hecht aan de timing van TESLA, me dunkt.