Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, voor mij ook. Vandaag ophalen, krijg er nu gratis AP bij. Voor mij goed genoeg. MIA op vorige jaar staan, dat scheelt ook 1500 euro. Vooruit maar. Blij dat ik toch vandaag kan rijden. :)

Heel goed punt. Nu annuleren en opnieuw bestellen betekent dat je in de MIA van 2019 komt. Die is ongunstiger dan die van 2018, waardoor je geen 18k MIA krijgt, maar 13,5k en het verschil is bijna hetzelfde als het prijsverschil dat Tesla over de M3 introduceerde.

Verder moet je ook nadenken of de FSD (eventueel met bijgewerkte hardware) iets zou gaan betekenen voor de restwaarde. Hangt natuurlijk af of het echt wat gaat betekenen op de weg, dat begrijp ik. Maar wellicht dat de ‘gratis’ FSD de restwaarde nog wat hoger houdt?

Pffff. Morgen ophalen. Of annuleren? Of ophalen? Of annuleren? Of ....
 
Heel goed punt. Nu annuleren en opnieuw bestellen betekent dat je in de MIA van 2019 komt. Die is ongunstiger dan die van 2018, waardoor je geen 18k MIA krijgt, maar 13,5k en het verschil is bijna hetzelfde als het prijsverschil dat Tesla over de M3 introduceerde.

Verder moet je ook nadenken of de FSD (eventueel met bijgewerkte hardware) iets zou gaan betekenen voor de restwaarde. Hangt natuurlijk af of het echt wat gaat betekenen op de weg, dat begrijp ik. Maar wellicht dat de ‘gratis’ FSD de restwaarde nog wat hoger houdt?

Pffff. Morgen ophalen. Of annuleren? Of ophalen? Of annuleren? Of ....
Mijn boekhouder zei dat die Mia over 2018 alleen geldt voor het bedrag dat je in 2018 daadwerkelijk hebt aanbetaald...? Klopt dat wel? Of kun je als je in december besteld hebt over het hele bedrag de Mia van 2018 aftrekken? Kan het nergens goed terugvinden....
 
Net gebeld Dior een dame uit Amsterdam, idd ap gratis erbij. Dame aan de lijn uitgelegd dat ik die niet wil (zit geen Summon of autopark bij), dan maar annuleren zegt ze. Ook aangegeven dat ik voor de P gekozen heb en dus ook dezelfde specs wil kwa snelheid, kunnen ze ook niet bevestigen. Tja je kunt niet en meer voor de auto betalen en ook een “tragere” variant verwachten. Wachten tot ze met de management overleggen en het mij per mail bevestigen dat de auto idd sneller gaat rijden. Weet niet of ik het nog wel wil ophalen morgen, wij gaan het afwachten.
Had gelezen dat de al geleverde M3’s de update voor motor vermogen, max snelheid en accelaratie ook zouden krijgen via update. Na miljoenen km’s gereden met model 3, zien ze dat daar ruimte voor is.
Dus je krijgt wel iets vettere spec’s(5%) meer piekvermogen voor het zelfde geld. Maar kwa autopilot ben ik het met je eens: die zou ik ook niet willen. Setje met winterbanden absoluut wel. Ben benieuwd hoe je dit uit onderhandelt;)
 
Ik heb hem net twee weken. Ik vind 'em fantastisch. De investering méér dan waard. Ook door alle regelingen die hem sowieso bereikbaar maken voor mij.

En ik denk maar zo: als 'ie duurder was geworden had je een voordeeltje gehad ;) Ik heb gekregen waar ik voor betaald en getekend heb. C'est la vie. EAP wilde ik later bijbestellen. Zou mooi zijn als dat nu - deels - 'gratis' (oh hoe Hollands) wordt toegevoegd. Of een setje velgen. (Verrek, wat zeg ik nou?!?! Zo ging dat bij de vertrouwde dealert vroeger ook altijd! ;))
 
Last edited:
Even tussendoor: dit zijn die momenten dat ik wel erg blij ben met een forum als dit. Stel je voor dat je dit 10-15 jaar geleden gehad had, en wij geen mogelijkheden gehad hadden om informatie onderling uit te wisselen.
Toevallig met mijn vorige prius (11 jaar geleden)hadden we soortgelijke situatie. Lange besteltijd en plots ging prijs 1500 euro omlaag. Er was toen net zo’n forum als deze (Toyota Prius info site) en uiteindelijk werd uit coulance door Toyota met terugwerkende kracht uit coulance de korting gegeven.
Nu krijgen wij de FSD erbij en dat is natuurlijk ook prima
 
Mijn boekhouder zei dat die Mia over 2018 alleen geldt voor het bedrag dat je in 2018 daadwerkelijk hebt aanbetaald...? Klopt dat wel? Of kun je als je in december besteld hebt over het hele bedrag de Mia van 2018 aftrekken? Kan het nergens goed terugvinden....
Het gaat over het bedrag dat je BESLOTEN hebt te betalen. Dat die factuur in 2019 voldaan wordt maakt niet uit. Aldus mijn boekhouder.
 
Ik heb hem net twee weken. Ik vind 'em fantastisch. De investering méér dan waard. Ook door alle regelingen die hem sowieso bereikbaar maken voor mij.

En ik denk maar zo: als 'ie duurder was geworden had je een voordeeltje gehad ;) Ik heb gekregen waar ik voor betaald en getekend heb. C'est la vie. EAP wilde ik later bijbestellen. Zou mooi zijn als dat nu 'gratis' (oh hoe Hollands) wordt toegevoegd.
Ben het met je eens, maar de restwaardevermindering is wel zuur, vooral omdat die al na 3 weken zo'n tik krijgt. Als je er een jaar mee gereden zou hebben voelt dat anders.
 
Had gelezen dat de al geleverde M3’s de update voor motor vermogen, max snelheid en accelaratie ook zouden krijgen via update. Na miljoenen km’s gereden met model 3, zien ze dat daar ruimte voor is.
Dus je krijgt wel iets vettere spec’s(5%) meer piekvermogen voor het zelfde geld. Maar kwa autopilot ben ik het met je eens: die zou ik ook niet willen. Setje met winterbanden absoluut wel. Ben benieuwd hoe je dit uit onderhandelt;)

Bij nader inzien vermoed ik dat de 3 die nu in nl zijn de 2.5 hardware versie hebben, aangezien de fsd optie geen mogelijkheid was. Nu het wel mogelijk is en al door Elon verklaard dat je 3.0 moet hebben daarvoor is het dus ook nog een auto met een verouderde hardware. Die kunnen ze weliswaar snel vervangen, maar ik vraag mij wel af wat nog meer onder de kap veranderd is.
 
Ja, we kijken vaak meer naar wat we niet hebben... :).
1. Bij de bestelling was ik uiteraard al akkoord met de bijtelling.
2. Echter, als ik nu cancel en opnieuw bestel is de bijtelling lager omdat de cataloguswaarde 3.200 omlaag gaat (geen P model).
3. Maar dan heb ik de auto vandaag niet......, en de rompslomp van cancel en wachttijd.

Dus de fiscale waarde veranderd bij het bestellen van een andere auto, de fiscale waarde van deze staat vast omdat ie al aangemeld is bij de RDW.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Toevallig met mijn vorige prius (11 jaar geleden)hadden we soortgelijke situatie. Lange besteltijd en plots ging prijs 1500 euro omlaag. Er was toen net zo’n forum als deze (Toyota Prius info site) en uiteindelijk werd uit coulance door Toyota met terugwerkende kracht uit coulance de korting gegeven.
Nu krijgen wij de FSD erbij en dat is natuurlijk ook prima
De macht van zich organiserende consumenten:cool:
 
  • Like
Reactions: Primus
Overigens : zou dit ook een reden kunnen zijn waarom de afgelopen maanden de optie FSD bestellen verdwenen was?

Wetend dat er prijsdalingen aan gingen komen de “bovenste optie” onbestelbaar maken zodat je voor iedereen compensatie in natura kan bieden. Of doe ik nu strategische besluitvorming binnen Tesla VS teveel eer aan?:rolleyes:


Echt wel. Dat niemand deze clusterfuck op voorhand zag aankomen is veelzeggend. Dat ze bij een prijsdaling de positie innemen: gekocht is gekocht....tot daar aan toe. Vind het commercieel geen goed signaal maar kan gebeuren. Maar dat niemand zo slim was om in te zien dat iedereen die nog geen aflevering genomen had gewoon ging cancellen en opnieuw bestellen....onbegrijpelijk.

Ik snap trouwens ook niet waarom ze niet gewoon door de zure appel bijten en de prijsverlaging gewoon doorrekenen aan mensen die nog niet afgeleverd zijn. (Om de mensen die recent geleverd zijn niet te pissed te maken?) Als ze de huidige policy houden gaan ze echt een grote kost hebben aan cancellations en herbestellingen.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Toevallig met mijn vorige prius (11 jaar geleden)hadden we soortgelijke situatie. Lange besteltijd en plots ging prijs 1500 euro omlaag. Er was toen net zo’n forum als deze (Toyota Prius info site) en uiteindelijk werd uit coulance door Toyota met terugwerkende kracht uit coulance de korting gegeven.
Nu krijgen wij de FSD erbij en dat is natuurlijk ook prima

FSd krijg je er niet bij, enkel ap. Of vertellen ze mij wat anders aan de telefoon?