Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot 2019-03-20 at 22.30.20.png

Elon Musk on Twitter
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Nou Wim,
Dit is weliswaar het Model3 draadje, maar ik vind dit geen gehakt: Tesla Model S: Hoe ouder hoe beter?
Ik doel op de eerste test van de Model S. Die staat niet meer online. Ze schrijven er nu zelf over:
'In het eerste testverslag van de Model S werd de afwerkingskwaliteit door Autozine omschreven als 'vergelijkbaar met een handgemaakte kitcar'. Die test was echt vernietigend.
 
De nieuwe prijzen staan op de website:

Dual Motor All-Wheel Drive: 57200
Performance Dual Motor All-Wheel Drive: 68200
Wit interieur: 1050
Kleuren nog steeds 1600, rood 2700
Velgen nog steeds 1600

Iemand kan misschien de oude prijzen toevoegen, ik heb het niet zo bijgehouden sinds 1 maart :)
 
Ter info voor iedereen die de oude prijs heeft betaald zonder AP en geleverd gekregen heeft voor 1 maart. Ik heb vorige week na een paar keer gebeld te hebben uiteindelijk via service amsterdam een factuur van 3200 euro inc btw gekregen, direct betaald en een betaalbewijs gemaild, waarna ik een dag later de AP met alle nu bestaande FSD functies geactiveerd had. Ik heb de garantie gekregen dat ik hiermee alle komende FSD functies geleverd krijg. Ik had geen belofte op mail dat ik hier recht op had zoals sommigen wel hebben, maar heb wel aangegeven dat mij dit telefonisch wel verteld is na de prijs verlaging, waarna ze zeiden, ok, dan gaan we het regelen. Ze kunnen dit dus gewoon handmatig en op individuele basis beslissen.

Uiteindelijk heb ik nu dus 58800 + 3200 betaald (oh ja en 1000 afleverkosten) en heb nu het complete pakket. Toen ik bestelde in december ging ik nog uit van 7400 bijbetalen en hoopte ik op 5800 in een trial periode, en eigenlijk weet ik niet of dat ook al FSD was. Kortom, ik ben zeer tevreden hiermee en de iets hogere bijtelling en aanschaf is hiermee ruim gecompenseerd.
 
Ter info voor iedereen die de oude prijs heeft betaald zonder AP en geleverd gekregen heeft voor 1 maart. Ik heb vorige week na een paar keer gebeld te hebben uiteindelijk via service amsterdam een factuur van 3200 euro inc btw gekregen, direct betaald en een betaalbewijs gemaild, waarna ik een dag later de AP met alle nu bestaande FSD functies geactiveerd had. Ik heb de garantie gekregen dat ik hiermee alle komende FSD functies geleverd krijg. Ik had geen belofte op mail dat ik hier recht op had zoals sommigen wel hebben, maar heb wel aangegeven dat mij dit telefonisch wel verteld is na de prijs verlaging, waarna ze zeiden, ok, dan gaan we het regelen. Ze kunnen dit dus gewoon handmatig en op individuele basis beslissen.

Uiteindelijk heb ik nu dus 58800 + 3200 betaald (oh ja en 1000 afleverkosten) en heb nu het complete pakket. Toen ik bestelde in december ging ik nog uit van 7400 bijbetalen en hoopte ik op 5800 in een trial periode, en eigenlijk weet ik niet of dat ook al FSD was. Kortom, ik ben zeer tevreden hiermee en de iets hogere bijtelling en aanschaf is hiermee ruim gecompenseerd.

Is Amsterdam (zuid-oost?) ook 'jou' service center? Duiven doet errug moeilijk, met zo'n beetje alles (Autopilot, laadkabel, 18" hub kit, eCall foutmelding). Bovenstaande is beter dan wat ik te horen gekregen heb, maar voornamelijk, JE HEBT NU AUTOPILOT! :eek:
 
Ik wacht op een M3 onder de 50k zonder de AP en standaard velgen. Nou maar hopen dat de LR RWD die prijs krijgt.. ik heb die 1000.- daar al bijna 3 jaar staan.
Ik wacht op hetzelfde. Denk dat de RWD wel in de buurt zal komen. Zal met Mei wel configurabel moeten zijn, denk ik dan maar. Met de laatste prijsaanpassingen denk ik dat de RWD een prijs van 52500 zal krijgen.
 
Last edited:
Ter info voor iedereen die de oude prijs heeft betaald zonder AP en geleverd gekregen heeft voor 1 maart. Ik heb vorige week na een paar keer gebeld te hebben uiteindelijk via service amsterdam een factuur van 3200 euro inc btw gekregen, direct betaald en een betaalbewijs gemaild, waarna ik een dag later de AP met alle nu bestaande FSD functies geactiveerd had. Ik heb de garantie gekregen dat ik hiermee alle komende FSD functies geleverd krijg. Ik had geen belofte op mail dat ik hier recht op had zoals sommigen wel hebben, maar heb wel aangegeven dat mij dit telefonisch wel verteld is na de prijs verlaging, waarna ze zeiden, ok, dan gaan we het regelen. Ze kunnen dit dus gewoon handmatig en op individuele basis beslissen.

Uiteindelijk heb ik nu dus 58800 + 3200 betaald (oh ja en 1000 afleverkosten) en heb nu het complete pakket. Toen ik bestelde in december ging ik nog uit van 7400 bijbetalen en hoopte ik op 5800 in een trial periode, en eigenlijk weet ik niet of dat ook al FSD was. Kortom, ik ben zeer tevreden hiermee en de iets hogere bijtelling en aanschaf is hiermee ruim gecompenseerd.

Goed geregeld! Dit was ook letterlijk mijn idee, maar toen ik contact opnam met DeliveryNL om dit bevestigd te krijgen, gaven ze aan dat het niet klopte. Ik zou de AP gratis krijgen, maar voor FSD zou gewoon €7.400 betaald moeten worden.
Op basis van die info heb ik besloten om te cancelen en opnieuw te bestellen.

Kreeg wel direct nadat ik m'n nieuwe bestelling had geplaatst een smsje met het bericht dat er kostenloos een AP upgrade uitgevoerd zou worden. Als ze dat dan ook daadwerkelijk doen vind ik het prima.
 
De nieuwe prijzen staan op de website:

Dual Motor All-Wheel Drive: 57200
Performance Dual Motor All-Wheel Drive: 68200
Wit interieur: 1050
Kleuren nog steeds 1600, rood 2700
Velgen nog steeds 1600

Iemand kan misschien de oude prijzen toevoegen, ik heb het niet zo bijgehouden sinds 1 maart :)

Ik had (15-3-2019):
Dual Motor All-Wheel Drive: 55600
Performance: 66600

Autopilot: 3200 (nog steeds)
Full Self Driving: 5300 (nog steeds)
 
Ter info voor iedereen die de oude prijs heeft betaald zonder AP en geleverd gekregen heeft voor 1 maart. Ik heb vorige week na een paar keer gebeld te hebben uiteindelijk via service amsterdam een factuur van 3200 euro inc btw gekregen, direct betaald en een betaalbewijs gemaild, waarna ik een dag later de AP met alle nu bestaande FSD functies geactiveerd had. Ik heb de garantie gekregen dat ik hiermee alle komende FSD functies geleverd krijg. Ik had geen belofte op mail dat ik hier recht op had zoals sommigen wel hebben, maar heb wel aangegeven dat mij dit telefonisch wel verteld is na de prijs verlaging, waarna ze zeiden, ok, dan gaan we het regelen. Ze kunnen dit dus gewoon handmatig en op individuele basis beslissen.

Uiteindelijk heb ik nu dus 58800 + 3200 betaald (oh ja en 1000 afleverkosten) en heb nu het complete pakket. Toen ik bestelde in december ging ik nog uit van 7400 bijbetalen en hoopte ik op 5800 in een trial periode, en eigenlijk weet ik niet of dat ook al FSD was. Kortom, ik ben zeer tevreden hiermee en de iets hogere bijtelling en aanschaf is hiermee ruim gecompenseerd.

Dit is weer nieuw voor mij. Ik heb de oude prijs betaald (zonder de oude EAP) en geleverd gekregen na 1 maart. Ik heb de belofte AP te krijgen, maar moet volgens mij wel de volle mep lappen voor FSD.

Zou ik dan ook voor 3200 FSD kunnen kopen? Of val ik weer in een andere categorie omdat na 1 maart geleverd?
 
Ik doel op de eerste test van de Model S. Die staat niet meer online. Ze schrijven er nu zelf over:
'In het eerste testverslag van de Model S werd de afwerkingskwaliteit door Autozine omschreven als 'vergelijkbaar met een handgemaakte kitcar'. Die test was echt vernietigend.
Dat was toch ook waar, Wim. Testrit bij mij was januari 2013 als ik me goed herinner, en wagen was toch echt "TVR-kwaliteit" qua afwerking (kon niet eens ruiten behoorlijk ontdooien trouwens). De wagen die ik tien maanden later geleverd kreeg was beter, maar zoals zovele anderen heb ik ook ik een nieuwe motor nodig gehad, en zovele andere nieuwe dingen die onder garantie werden vervangen en die je met een Lexus echt niet moet laten vervangen (tot en met de wonderbaarlijk wegvliegende klepjes van dakdrager-bevestigingspunten). Tesla MS 2013 was van een veel slechtere kwaliteit dan die van vandaag.

M3 (om terug on topic te komen) lijkt me (na weliswaar slechts een testrit) anno 2019 véél minder kinderziektes en kwaliteitsproblemen te hebben.
 
Dat was toch ook waar, Wim. Testrit bij mij was januari 2013 als ik me goed herinner, en wagen was toch echt "TVR-kwaliteit" qua afwerking (kon niet eens ruiten behoorlijk ontdooien trouwens). De wagen die ik tien maanden later geleverd kreeg was beter, maar zoals zovele anderen heb ik ook ik een nieuwe motor nodig gehad, en zovele andere nieuwe dingen die onder garantie werden vervangen en die je met een Lexus echt niet moet laten vervangen (tot en met de wonderbaarlijk wegvliegende klepjes van dakdrager-bevestigingspunten). Tesla MS 2013 was van een veel slechtere kwaliteit dan die van vandaag.

M3 (om terug on topic te komen) lijkt me (na weliswaar slechts een testrit) anno 2019 véél minder kinderziektes en kwaliteitsproblemen te hebben.
Ik heb met mijn eerste S van november 2013 wel een nieuwe motor gehad, maar verder was dat toch een probleemloze auto. Alleen de sluitnaden waren nogal ruim bemeten. Toen Tesla mijn auto crashte nam ik de auto over van René ZAP.
Daarmee ben ik drie jaar niet bij een SeC geweest. Ook nu nog een volkomen probleemloze auto. Morgen, eigenlijk vandaag al, ga ik de vorige eigenaar, hij komt ook naar de meeting bij Tesland in Almere, daarvoor nog eens voor bedanken.
Hij komt wel met een soort gifgroene M3 naar Almere. Ik weet niet of die auto de stadsgrens wel mag passeren :)
 
referral-back.png
Is Tesla referral program terug? Er wordt gesproken over model Y in tekst dus toch weer een nieuw referral program?


Referral Programma

U en degenen die u hebt aangedragen ontvangen 1.500 km gratis Supercharging wanneer zij een nieuwe Tesla aanschaffen. Bij iedere referral ontvangt u tevens een winkans per maand voor een Model Y van de Founders-serie en één winkans per kwartaal voor een Roadster supercar van de Founders-serie, beide met handtekening van Elon en Franz. Tesla-eigenaren die al gratis Supercharging hebben, ontvangen twee winstkansen per referral.