Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ook ik heb een bijna probleemloze m3p geleverd gekregen.

Door alle verhalen hier was ik erg bang bij het ophalen.

En tuurlijk hij was niet gewassen en de aflevering van 5 min staat niet in verhouding met de prijs van 70k.

Maar hoort dit niet een beetje bij het product ? Mensen kopen via internet en moet je dan inderdaad een uitleg van een uur krijgen?

Ook ik was wel verbaast dat het zo ging maar met zo veel afleveringen kon het niet anders.

Heb ook wat windgeruis gehad dan ga je even zoeken en zie je dat het klepje van het scharnier bij het raam van de frunk niet goed zit. Dit maak je dan toch even lees klik vast.

Verder heb ik 1 keer moeten resetten tot nu toe nou mij Mn m2 Bmw ging mijn scherm ook wel eens uit !

Ik denk dat tesla een manier van rijden is en nooit vlekkeloos zal zijn.

Dit is nu eenmaal een bewuste keuze als je er 1 koopt en zo kan men ontwikkelen.

Wil je dit niet ga na Mazda en koop daar een auto.

Dit is hoe ik het zie

Gr Eric
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik sluit mij aan bij de positieve verhalen. Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden met mij M3. Hij rijdt heerlijk, geen lakschade, nog nooit een zwart scherm gehad of moeten resetten. Ik geef toe dat de logistiek rondom de aflevering niet soepel is geweest en dat Tesla onvoldoende geanticipeerd heeft op mogelijk problemen (denk bijvoorbeeld aan het tekort aan laadkabels). Dat ben ik inmiddels alweer vergeten na tweede weken probleemloos rijden. Wacht nu alleen nog op de gratis AP die mij per SMS is beloofd ...
 
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Ik kan mij je angst en twijfels nu goed voorstellen maar wat ook al gezegd is, je leest met name verhalen van mensen die problemen hebben. De mensen die vrolijk rond rijden hoor je niet of in ieder geval een stuk minder, die genieten van hun auto.
Ik had 4 model 3's besteld en bij alle 4 is alles mbt levering (eind feb) nagenoeg zonder problemen gegaan en de auto zijn ook allemaal probleemloos.
De auto zelf is echt een fantastische wagen waar ik elke keer met veel plezier in rij. Wegligging, acceleratie, stoelen, audio, stilte in de auto, het glazen dak, de frunk, de trunk, de verlichting, het menu, het laden, de range.....allemaal dik in orde. :)
Gratis AP wat eigenlijk gewoon een extra kadootje is mij beloofd maar heb ik nog niet gekregen.
Dat doet echter verder niets af aan de auto zelf.
 
  • Like
Reactions: robertvg
De parkeersensoren vinden de Erasmusbrug leuk hè? Krappe bedoeling
Man als het druk is geeft die autopilot zoveel rust (sorry voor de mensen die nog aan het wachten zijn). Zet de autopilot aan als ik de a15 bij Gorinchem op draai en hij gaat pas uit op de a20 Rotterdam noord. Afslagen, van brienoord brug het gaat allemaal goed. Compleet andere (positieve) beleving t.o.v. Mijn 330e hiervoor
 
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Relativerr wat je allemaal opsomt. Zit achter Tesla hun veren.
Vanaf je hem geleverd hebt gekregen, stap je in, vergeet je dit allemaal en gaat die smile niet meer van je gezicht.
Fantastische wagen die enkel maar beter zal worden!
 
  • Like
Reactions: Edi99
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)

Ik denk dat mensen niet zo moeten zeiken.

Ze beantwoorden al m'n vragen eerlijk en oprecht. Dat kan ik intens waarderen. Ja, ze hebben geen type 2 kabel en ze weten niet wanneer die binnen komt. Dat betekent dat ik 1-2 keer per week aan de SuC hang, waar ik zo'n 20min voor moet omrijden. Ik vind het niet het einde van de wereld; positief bekijken en combineren met een beetje werken vanuit de auto. Natuurlijk verwacht ik dat die kabel bij een auto van 60k wordt geleverd, maar ze doen toch hun opperste best!?

Ja, ik heb wat kleine puntjes, daar heb ik een serviceafspraak voor ingepland op 3 mei. Klein beetje spannend - de auto stottert en stuitert bij ~50mm/u, maar ik heb er 100% vertrouwen in dat ze hun best gaan doen om alles op te lossen.

Zodra er issues niet worden opgelost, of ze stoppen met hun best doen, kan ik me voorstellen dat je ontevreden bent en dit uit. Tot die tijd; het zijn mensen en ze werken keihard om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en soepel op te lossen.

Roosvicee?
 
Die kabel waar we nu ‘allemaal’ op moeten wachten zat er 5 jaar geleden niet bij. En dat was een auto van een ton of meer.

Ik vind het best bijzonder dat je die erbij krijgt, want met de thuislader en de superchargers heb je in theorie voldoende laadmogelijkheden. Er zullen zat Tesla rijders zijn die deze kabel nooit zullen gebruiken.
 
Ja, ze hebben geen type 2 kabel en ze weten niet wanneer die binnen komt. Dat betekent dat ik 1-2 keer per week aan de SuC hang, waar ik zo'n 20min voor moet omrijden.
Er zijn tientallen kabels te leen van S en X rijders (zie het betreffende draadje). Maar daar lijkt niemand gebruik van te maken, dus zo groot is dat kabelprobleem blijkbaar niet.
 
Zoals altijd hoor je vooral de negatieve verhalen.

Ook dit is niet fair om te zeggen. Ik ben begonnen om na aflevering Delivery te prijzen met mijn aflevering. Er leek toen weinig mis (ok geen kabel), ik had geen schade, ik hoefde nauwelijks te wachten, mijn geplande afspraak ging op tijd gewoon door, mijn vragen werden afdoende beantwoord en ik kon lekker snel de weg op.

Echter, als het bij mij dan een week daarna allemaal fout gaat dan post ik dat ook ja. Maar dan moet je niet zeggen dat je alleen de negatieve verhalen hoort dan mensen, want ik lees hier genoeg positieve ervaringen.

Ik denk dat het mens-eigen is dat ze vooral de slechte reviews onthouden en daar meer belang aan hechten dan dat de jubelverhalen blijven hangen.
 
@Devils son Mijn thuislader is er een waar geen kabel aan zit dus ik kan zonder een type 2 kabel niet eens thuis laden. Het is tegenwoordig redelijk standaard voor elke EV (of PHEV) in NL om met type 2 kabel geleverd te worden, zou zoiets zijn als een auto leveren zonder matten. Het kan maar iedereen zal het vreemd vinden.
 
Ik vind met name de inconsistentie aan antwoorden van de Tesla mensen vervelend. Dat zou voor mij de ervaring al een stuk beter maken. Als je maaf weet waar je aan toe bent. Voorbeelden:
- ik heb elke keer als ik in de auto stap dat mijn scherm zeker 30sec zwart blijft, dan Tesla logo en dan nog 1 minuut voordat lte het doet. Dit doet ie al als ie 20minuten stil staat. Als je zoekt vind je veel mensen met dit issue. De ene persoon van service hetkent het issue, de ander zegt dat het normaal is.
- mijn app doet het pas dagen na aflevering. De 1 zegt dat ik allemaal documenten moet mailen, de ander zegt dat de LM iets moet doen en de derde fixed het binnen 20sec aan de telefoon.

Het zou al helpen als er gewoon eenduidig (liefst correct) gecommuniceerd werd.

Maar goed zoals eerder gezegd, het rijden zelf is top. Zelfs nu ik nog steeds tegen de ster in mijn voorruit zit aan te staren sinds aflevering.
 
... zou zoiets zijn als een auto leveren zonder matten.

Zoals de $35K Model 3 Standard Range dus ;)

Ik ben overigens ook heel tevreden met de auto, het heeft inderdaad geen nut om het forum vol te spammen met hoe blij ik er wel niet mee ben. Meer dan 7000 kilometer verder en alleen nog wat software bugs gehad, nooit iets met het rijden zelf. Het werkt gewoon.
 
Portier open, hoofd kwartslag draaien... 2.9 bij 18" uit mijn hoofd (ik heb zelf 3.1 genomen). Maar nogmaals: portier open (van de bestuurder) en hoofd kwartslag draaien.
Goed punt haha, niet aan gedacht!

Heb je het rijdend of stilstaand geprobeerd? Als ik stil sta kan ik wel de handleiding openen. Tijdens het rijden niet. Het ophalen lijkt over internet te gaan dus een werkende internet verbinding zal ook aanwezig moeten zijn.
Ah dankje, ik heb het inderdaad rijdend geprobeerd. Zal het straks even stilstaand proberen. Vreemd dat ze dan een leeg scherm laten zien in plaats van een melding met 'om de handleiding te gebruiken, is stilstaan vereist' oid.
 
Is het iemand trouwens opgevallen dat de Tesla App na de laatste update geen afspraken meer kan inplannen? Sterker nog: in mijn hoofdscherm was een reeds gemaakte afspraak zichtbaar, maar die is nu ook niet meer te zien.
 
Misschien al lang besproken maar zag net dat de auto DAB radio heeft. dat wist ik nog niet. radio klinkt ook zeer prima.

Als iemand in de buurt van Amstelveen de type2 kabel nodig heeft stuur dan een bericht dan kun je die van mij lenen tot Tesla hem levert. Ik gebruik hem niet en hij zat er bij mij wel bij.
 
  • Like
Reactions: robertvg and Adm
Meer mensen hier die 'last' hebben van het volgende?

- Onrustig gedrag van AP/TACC op de snelweg, regelmatig licht doch zeer goed voelbaar remmen en opnieuw optrekken bij voorliggers, terwijl die helemaal niets bijzonders deden op dat moment en genoeg afstand hebben en niet afremmen of snelheid minderen wanneer AP/TACC dit doet. Wanneer de weg leeg is voor je, komt het niet voor, dus het lijkt echt op onjuiste inschattingen van afstand en tussen het remmen en opnieuw optrekken zit letterlijk maar 1 seconde o.i.d.

- Auto lane change die veel te lang nadenkt en regelmatig halverwege annuleert terwijl er niemand was.

- AP/TACC wat soms plots ferm op de rem trapt op de snelweg terwijl er niets vóór je was wat daar noodzaak aan gaf. Erg vervelend met iemand achter je.
1: Ja
2: Gedeeltelijk
3: Nee

1. Gisterenavond bleef de model 3 inderdaad continu remmen en weer versnellen op de snelweg, terwijl de auto voor mij geen gekke dingen deed volgens mij. Was wel irritant, dus uiteindelijk AP uitgezet. Overdag heb ik er geen last van gehad. Wellicht dat het iets met de donkerte te maken heeft, al lijkt me dat onwaarschijnlijk.

2. Ik heb auto lane switching nog niet aan de praat gekregen. Heb volgens mij alle instellingen aanstaan, maar hij weigert zelf van baan te verwisselen, ook op hele rustige stukken. Dus nu AP uit, zelf van baan wisselen en AP weer aan.

3. Ik heb nog niet gehad dat hij zelf hard remde zonder enige aanleiding.
 
Pff.....
Ik moet zeggen dat dit het wachten niet leuker maakt. Ik heb als particulier een auto besteld van 70 duizend euro. Mij werd levering in maart voorgehouden.(bestelling 9/1)Hoor nu helemaal niets/nada/niente, bellen levert niets op. Het lijkt alsof ik alleen maar blij mag zijn en gewoon geduldig moet wachten(er zijn zelfs mensen die al ruim 3(!) jaar wachten, wordt er gezegd op dit forum. Echt serieus 3 jaar?(dwz besteld en dan bij het invullen van de configurator gelezen; "levering over 3 jaar en 3 maanden.." )
Ondertussen thuis een verandering in electra en een twc geregeld en een huis vol met zonnepanelen-offertes. Hoop gedoe met verzekeringen(waar/wat/hoe). Een auto die weg moest(maar die ik gelukkig nu nog heb).
Auto's die nu al afgeleverd zijn met gebreken/incompleet en met schades. Bodems die loszitten, wielen die eraf trillen, rokende frunks, uitvallende screens, dragrace snelheden in zijn achteruit, uitvallende hifi installaties, tegenvallende range, nachtelijk lekkende batterijen, niet te installerende sleutels op de telefoon, openstaande ramen, natte stoelen en kofferbakken, scheve glazen daken, missende spoilers, onvolledige updates, fluitende lawaaierige ritten boven de 80 km/h, onbetrouwbare autopilot's, onvoorspelbare fluctuaties in prijsstellingen waar een borderliner in een crisis rustig bij lijkt. Eigenaren die wachten op herstel van de mankementen/reparaties en niet nagekomen beloftes(autopilot). Gelukkig naast deze ellende zijn er; onbereikbare sec's, overvolle niet functionerende suc's en soc's die sucken. Leuk hoor.
In februari nog enthouasiaste gekkies aan de kade van Zeebrugge en nu een hoop negativiteit op dit forum. Zijn er nog enthousiaste mensen met hun Tesla's? En dan bedoel ik; gewoon blije, tevreden mensen die een praktische ongecompliceerde elektrische auto willen rijden en niet persé teslafans zijn????
Ik hoor deze mensen graag, erg graag zelfs.
Op dit moment denk ik dat ik alleen een prachtige teslapaal zal behouden. Pontificaal tussen mijn parkeerplekken , als een symbool of waarschuwing, overwat een onbezonnen daad teweeg kan brengen.
Alstublieft lief forum, breng mij ook wat leuke verhalen.Van blije en tevreden rijders. Met auto's die het doen, gewoon zoals het hoort. Of beter dan normaal rijdend.
Ik heb nog ff, waarschijnlijk tot mei(of juni, of later natuurlijk, dat kan ook) om weer blij te zijn en die 70 duizend op de rekening van tesla te zetten en mijn M3P op te halen op een afgesproken dag of een paar dagen daarna. Wie weet;)
Ik heb zaterdag mijn Model 3 opgehaald en een hele dikke smile op mijn gezicht sindsdien op alle momenten dat ik in de auto stap. Ik kom vanuit een Volkswagen Golf (nieuwe leaseauto) wat ik zelf al een heerlijke auto vond (referentiekader), maar de Tesla slaat echt alles. Het rijdt soepel, het is stil, dikke acceleratie, nieuwste snufjes, de auto wordt beter dmv software updates, het prachtige scherm, de auto zit goed, het opladen via Superchargers en 's nachts aan een laadpaal (hele kleine moeite). Ik ben geen Tesla fan boy, maar vind dit echt een geweldige auto. Bij mij werkt de AP nog niet perfect (lane switching), maar verder ben ik dik tevreden en rijd ik met een dikke smile rond in mijn Model 3.
 
  • Like
Reactions: robertvg and Odie
Gisteravond update .8.4 gekregen, en een verandering die ik duidelijk gemerkt heb is dat de AP nag ("lichtjes aan stuur trekken") verhoogd is van om de 10 seconden naar om de 15 seconden. Het onrustig snelweggedrag uit punt 1 hierboven lijkt nog niet echt verbeterd.
 
  • Like
Reactions: MrRvdH
Misschien al lang besproken maar zag net dat de auto DAB radio heeft. dat wist ik nog niet. radio klinkt ook zeer prima.

Als iemand in de buurt van Amstelveen de type2 kabel nodig heeft stuur dan een bericht dan kun je die van mij lenen tot Tesla hem levert. Ik gebruik hem niet en hij zat er bij mij wel bij.

Misschien nog een tip: DAB is fijn, maar TuneIn is fijner. De commercielen en public zitten daar ook, dus als je een account aanmaakt kan je 538 of Sky en nog heel veel meer zut streamen en meestal in een veel hogere bitrate (128 tot 256 Kbit/s of hoger) waar DAB volgens mijn informatie vaak niet boven de 56 Kbit/s uit komt.