Devils son
Active Member
Dat ze hem steeds vertellen hij de gratis upgrade krijgt?
En vervolgens zegt Leaseplan (de klant van Tesla!) ‘doe mij het geld maar’ en doet Tesla wat de klant wil.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat ze hem steeds vertellen hij de gratis upgrade krijgt?
Ja dat zou je zeggen. LeasePlan zegt alleen doodleuk; we hebben het doorgegeven aan tesla en we zijn in deze volledig afhankelijk van hen.
Dat is dan helder : aangetekend schrijven naar Leaseplan met de mededeling dat ze je een product leveren dat niet conform is aan de eerder gemaakte afspraken. Laat je bijstaan door een advocaat. Dat Tesla verder niet wil meewerken aan de beloften die Leaseplan naar jou toe heeft gemaakt is jou probleem niet.
Tesla gaat niet vrijuit, is in feite de veroorzaker van alle onrust en ongelijke behandeling.
Niemand heeft en de lagere prijs en AP gekregen (of het moet door een interne communicatiefout zijn geweest).
Toen jij had kunnen annuleren had je dat moeten doen, ofwel schriftelijk vastleggen dat je een afspraak hebt voor compensatie (concreet).
De schoonheidsprijs verdient het allemaal niet, maar je moet een mededeling niet verwarren met een overeenkomst.
Zo makkelijk gaat dat allemaal niet, ik ben slechts berijder en geen contractant binnen onze organisatie, ik kan dus niet zomaar even er een advocaat op zetten. Ik zal dus onze fleetmanager het hele verhaal moeten gaan uitleggen en hem meenemen in het bizarre verhaal dat eind januari begon met bestellen. En dan kijken wat hij hiermee kan en wil.
En iedereen die zegt dat Tesla hier geen schuld heeft: natuurlijk hebben ze dat wel. Zij zijn de oorzaak van alle chaos met hun ongecontroleerde prijsbeleid en duizend-en-een beloftes. Er is mij meerdere malen door Tesla verzekerd dat ik in aanmerking kwam voor de gratis AP upgrade en de FSD voor 50% van het tarief. Nu zeggen ze "ja dat zeiden we wel maar..... oepsie dat is niet zo! Jammer, jammer, jammer...". Als ik dit allemaal van te voren had geweten dan had ik de order geannuleerd en opnieuw besteld en dan had ik nu tenminste voor mijn huidige leasebedrag gewoon AP gehad.
En wat ik nog veel erger vind: zelfs al zou ik die 3200 euro zelf willen betalen (when HELL freezes over, maar goed) dan nog slaagt niemand erin om mij te vertellen hoe AP betaald te bestellen is. Volgens Tesla zou dat vanuit mijn tesla account te doen moeten zijn, maar dat kan dus niet.
Ik rij al 20 jaar lease-auto's en ik heb nog nooit zo'n enorme puinhoop met valse beloftes en wendingen en fouten meegemaakt. Echt zeldzaam, wat een domper op het plezier. Gelukkig is er over vier jaar heel wat meer EV keus en de kans is levensgroot dat ik tzt gewoon weer voor een traditioneler merk ga. En nog een les: geloof nooit beloftes. Als het niet in je order staat dan krijg je het niet...
Het begint allemaal bij de volstrekt idiote prijswijzigingen van Tesla. Het heeft zoveel onrust gebracht, op de aandelenmarkt, bij potentiele kopers, maar natuurlijk vooral bij mensen die net rond die prijswijzigingen gekocht hebben. Tesla schijnt niet te beseffen dat zij niet alleen op de wereld zijn, maar dat aan het kopen van een auto allerlei lokale regelgeving zit en daarmee gevolgen voor de kopers. Dat gecombineerd met het volledige gebrek aan betrouwbare informatie binnen de Tesla organsiatie en het strooien met verwachtingen en halve toezeggingen, maakt van een aankoop dat een feestje zou moeten zijn een nachtmerrie. Allemaal stomme fouten die een logistiek manager met een beetje ervaring en kennis van de lokale markt had kunnen voorkomen. Even generaliseren: Amerikanen denken altijd maar dat de hele wereld denkt en doet als zijzelf en dat alles vanuit de US gestuurd kan worden.
Mijn aandelen heb ik een tijdje geleden al weggedaan en zo langzamerhand ben ik er zo klaar mee dat ik ernstig overweeg om maar een jaartje te wachten tot er andere leveranciers zijn.
Wat een onzin. In een leverproces zeggen "u kunt annuleren of uw order handhaven, wij zullen u dan zus en zo compenseren" is gewoon legally binding. Ik heb namelijk een orderkeuze gebaseerd op die informatie, dat kan je niet ineens weer achteraf intrekken.
Ik blijf niets negeren, wie er voor gekozen heeft interesseert me niet. Er is mij door TESLA bij herhaling (voor en na het leverproces) gezegd "klopt, u krijgt gratis AP". Dat reken ik Tesla aan, als ze gewoon eerlijk waren geweest dan had ik de delivery niet geaccepteerd.
Dat Leaseplan hier stront aan de poten heeft weet ik ook wel, maar dat vecht ik wel met hen uit. Zij hebben een belofte gemaakt en zij gaan die maar nakomen, anders gaat de M3 met een strikje er om heen terug naar Leaseplan.
En ik geloof dat ik mijn depositos bij LeasePlan (Bank) ook maar eens elders ga onderbrengen...
Zo makkelijk gaat dat allemaal niet, ik ben slechts berijder en geen contractant binnen onze organisatie, ik kan dus niet zomaar even er een advocaat op zetten. Ik zal dus onze fleetmanager het hele verhaal moeten gaan uitleggen en hem meenemen in het bizarre verhaal dat eind januari begon met bestellen. En dan kijken wat hij hiermee kan en wil.
Even iets anders
Toen ik de Model 3 bestelde (daarom maar in dit draadje) kon ik op mijn Tesla account alle mogelijke documenten/uploads etc. terugvinden, incl. aangepaste facturen/aanbetalingen etc. Als ik NU inlog op het Tesla account, zie ik nergens meer een documenten-optie/link meer staan.
Zou wel handig zijn om de facturen alsnog te kunnen downloaden (heb ze gelukkig opgeslagen), volgens de FAQ van Tesla zou die link gewoon op de auto-beheren pagina moeten staan, maar, niets te vinden.
Iemand toevallig dit wel actief / wat is dan de link ? Ik heb al een teslaacount/document-hub/ geprobeerd, maar helaas...
Daar had ik inderdaad niet mee rekening gehouden. Erg vervelend.
Overigens ben ik het met je eens dat Tesla wel degelijk minimaal moreel een grote verantwoordelijkheid heeft in deze. De manier waarop ze deze veranderingen in prijs en beleid brachten was duidelijk enkel gericht op hun eigen belang om zoveel mogelijk nieuwe klanten te trekken ten koste van de bestaande klanten.
Gisteren te horen gekregen dat iedereen na 1 maart gratis AP heeft gekregen.
Toch even hierop reageren voordat mensen dit voor waar aannemen: klopt niet. Ik heb 19 maart besteld, gisteren opgehaald, geen AP.
Hoezo ten koste van bestaande klanten? Wat is jouw schade dan? Jij krijgt toch exact wat je besteld hebt tegen de overeengekomen prijs?
Wel eens van afschrijving / restwaarde gehoord?
Waarschijnlijk heb jij een leaseauto
Eens, ik heb de 20e besteld tegen de lage prijs maar met ap ala acccessoire (4300). Auto 30 maart geleverd maar nog geen ap! Dat vind ik dan weer wel irritant. Zelf de betalende cliënt wordt met gemak weken in de wacht gezet. Kan allemaal toch wel beter vind ik. Iedereen wijst naar elkaar maar puntje bij paaltje rij ik met standaard cruise i.p.v. tacc en autosteer.Dan heb je ook tegen de lage prijs besteld. Het gaat om de eerste week van maart. Dus net voor de prijsverlaging, die 20 maart voor het laatst beschikbaar was.