Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ja dat zou je zeggen. LeasePlan zegt alleen doodleuk; we hebben het doorgegeven aan tesla en we zijn in deze volledig afhankelijk van hen.

Dat is dan helder : aangetekend schrijven naar Leaseplan met de mededeling dat ze je een product leveren dat niet conform is aan de eerder gemaakte afspraken. Laat je bijstaan door een advocaat. Dat Tesla verder niet wil meewerken aan de beloften die Leaseplan naar jou toe heeft gemaakt is jou probleem niet.
 
Dat is dan helder : aangetekend schrijven naar Leaseplan met de mededeling dat ze je een product leveren dat niet conform is aan de eerder gemaakte afspraken. Laat je bijstaan door een advocaat. Dat Tesla verder niet wil meewerken aan de beloften die Leaseplan naar jou toe heeft gemaakt is jou probleem niet.

Zo makkelijk gaat dat allemaal niet, ik ben slechts berijder en geen contractant binnen onze organisatie, ik kan dus niet zomaar even er een advocaat op zetten. Ik zal dus onze fleetmanager het hele verhaal moeten gaan uitleggen en hem meenemen in het bizarre verhaal dat eind januari begon met bestellen. En dan kijken wat hij hiermee kan en wil.

En iedereen die zegt dat Tesla hier geen schuld heeft: natuurlijk hebben ze dat wel. Zij zijn de oorzaak van alle chaos met hun ongecontroleerde prijsbeleid en duizend-en-een beloftes. Er is mij meerdere malen door Tesla verzekerd dat ik in aanmerking kwam voor de gratis AP upgrade en de FSD voor 50% van het tarief. Nu zeggen ze "ja dat zeiden we wel maar..... oepsie dat is niet zo! Jammer, jammer, jammer...". Als ik dit allemaal van te voren had geweten dan had ik de order geannuleerd en opnieuw besteld en dan had ik nu tenminste voor mijn huidige leasebedrag gewoon AP gehad.

En wat ik nog veel erger vind: zelfs al zou ik die 3200 euro zelf willen betalen (when HELL freezes over, maar goed) dan nog slaagt niemand erin om mij te vertellen hoe AP betaald te bestellen is. Volgens Tesla zou dat vanuit mijn tesla account te doen moeten zijn, maar dat kan dus niet.

Ik rij al 20 jaar lease-auto's en ik heb nog nooit zo'n enorme puinhoop met valse beloftes en wendingen en fouten meegemaakt. Echt zeldzaam, wat een domper op het plezier. Gelukkig is er over vier jaar heel wat meer EV keus en de kans is levensgroot dat ik tzt gewoon weer voor een traditioneler merk ga. En nog een les: geloof nooit beloftes. Als het niet in je order staat dan krijg je het niet...
 
Tesla gaat niet vrijuit, is in feite de veroorzaker van alle onrust en ongelijke behandeling.

Het begint allemaal bij de volstrekt idiote prijswijzigingen van Tesla. Het heeft zoveel onrust gebracht, op de aandelenmarkt, bij potentiele kopers, maar natuurlijk vooral bij mensen die net rond die prijswijzigingen gekocht hebben. Tesla schijnt niet te beseffen dat zij niet alleen op de wereld zijn, maar dat aan het kopen van een auto allerlei lokale regelgeving zit en daarmee gevolgen voor de kopers. Dat gecombineerd met het volledige gebrek aan betrouwbare informatie binnen de Tesla organsiatie en het strooien met verwachtingen en halve toezeggingen, maakt van een aankoop dat een feestje zou moeten zijn een nachtmerrie. Allemaal stomme fouten die een logistiek manager met een beetje ervaring en kennis van de lokale markt had kunnen voorkomen. Even generaliseren: Amerikanen denken altijd maar dat de hele wereld denkt en doet als zijzelf en dat alles vanuit de US gestuurd kan worden.
Mijn aandelen heb ik een tijdje geleden al weggedaan en zo langzamerhand ben ik er zo klaar mee dat ik ernstig overweeg om maar een jaartje te wachten tot er andere leveranciers zijn.
 
  • Like
Reactions: Odie
Niemand heeft en de lagere prijs en AP gekregen (of het moet door een interne communicatiefout zijn geweest).

Toen jij had kunnen annuleren had je dat moeten doen, ofwel schriftelijk vastleggen dat je een afspraak hebt voor compensatie (concreet).

De schoonheidsprijs verdient het allemaal niet, maar je moet een mededeling niet verwarren met een overeenkomst.

Wat een onzin. In een leverproces zeggen "u kunt annuleren of uw order handhaven, wij zullen u dan zus en zo compenseren" is gewoon legally binding. Ik heb namelijk een orderkeuze gebaseerd op die informatie, dat kan je niet ineens weer achteraf intrekken.
 
Zo makkelijk gaat dat allemaal niet, ik ben slechts berijder en geen contractant binnen onze organisatie, ik kan dus niet zomaar even er een advocaat op zetten. Ik zal dus onze fleetmanager het hele verhaal moeten gaan uitleggen en hem meenemen in het bizarre verhaal dat eind januari begon met bestellen. En dan kijken wat hij hiermee kan en wil.

En iedereen die zegt dat Tesla hier geen schuld heeft: natuurlijk hebben ze dat wel. Zij zijn de oorzaak van alle chaos met hun ongecontroleerde prijsbeleid en duizend-en-een beloftes. Er is mij meerdere malen door Tesla verzekerd dat ik in aanmerking kwam voor de gratis AP upgrade en de FSD voor 50% van het tarief. Nu zeggen ze "ja dat zeiden we wel maar..... oepsie dat is niet zo! Jammer, jammer, jammer...". Als ik dit allemaal van te voren had geweten dan had ik de order geannuleerd en opnieuw besteld en dan had ik nu tenminste voor mijn huidige leasebedrag gewoon AP gehad.

En wat ik nog veel erger vind: zelfs al zou ik die 3200 euro zelf willen betalen (when HELL freezes over, maar goed) dan nog slaagt niemand erin om mij te vertellen hoe AP betaald te bestellen is. Volgens Tesla zou dat vanuit mijn tesla account te doen moeten zijn, maar dat kan dus niet.

Ik rij al 20 jaar lease-auto's en ik heb nog nooit zo'n enorme puinhoop met valse beloftes en wendingen en fouten meegemaakt. Echt zeldzaam, wat een domper op het plezier. Gelukkig is er over vier jaar heel wat meer EV keus en de kans is levensgroot dat ik tzt gewoon weer voor een traditioneler merk ga. En nog een les: geloof nooit beloftes. Als het niet in je order staat dan krijg je het niet...

Jij blijft maar negeren dat tussen klant en leverancier (Leaseplan en Tesla) overleg is hierover, op basis van alle auto’s die het betreft en daar zijn afspraken gemaakt. Gaat zo om 100 auto’s en dan geloof ik niet dat Tesla kiest voor een paar ton terugstorten in plaats van ‘een vinkje zetten’. Daar zal stevige druk van Leaseplan bij zitten die gewoon als grootafnemer meer macht heeft dan Tesla Nederland.
 
Het begint allemaal bij de volstrekt idiote prijswijzigingen van Tesla. Het heeft zoveel onrust gebracht, op de aandelenmarkt, bij potentiele kopers, maar natuurlijk vooral bij mensen die net rond die prijswijzigingen gekocht hebben. Tesla schijnt niet te beseffen dat zij niet alleen op de wereld zijn, maar dat aan het kopen van een auto allerlei lokale regelgeving zit en daarmee gevolgen voor de kopers. Dat gecombineerd met het volledige gebrek aan betrouwbare informatie binnen de Tesla organsiatie en het strooien met verwachtingen en halve toezeggingen, maakt van een aankoop dat een feestje zou moeten zijn een nachtmerrie. Allemaal stomme fouten die een logistiek manager met een beetje ervaring en kennis van de lokale markt had kunnen voorkomen. Even generaliseren: Amerikanen denken altijd maar dat de hele wereld denkt en doet als zijzelf en dat alles vanuit de US gestuurd kan worden.
Mijn aandelen heb ik een tijdje geleden al weggedaan en zo langzamerhand ben ik er zo klaar mee dat ik ernstig overweeg om maar een jaartje te wachten tot er andere leveranciers zijn.

Prijswijzigingen zijn normaal. Dat ze bij Tesla gezwalkt hebben verdient de schoonheidsprijs niet, maar bij andere merken krijg je in 99 vd 100 gevallen geen compensatie als de prijs omlaag gaat.

Waarbij opgemerkt dat bij Tesla alles transparant is. Eind december kocht ik voor een werkneemster een nieuwe BMW en met wat dealers tegen elkaar uitspelen kreeg ik tov het eerste bod nog eens 15% (!) extra korting. Kun je nagaan wat voor bedragen anderen ‘teveel betalen’.

Tesla heeft de mogelijkheid van teruggeven binnen een week (wat met lease overigens niet altijd mogelijk zal zijn!). Daar kun je bij een prijsverlaging gebruik van maken. Maar laat je die kans lopen, dan verlies je je recht.

En echt, een telefoonmedewerker heeft 0,0 bevoegdheid. Zoiets weet je toch: daar kun je je niet zomaar op beroepen.

Tesla is niet foutloos, zeker niet. Maar in zijn algemeenheid zijn ze veel coulanter dan de concurrentie.
 
Wat een onzin. In een leverproces zeggen "u kunt annuleren of uw order handhaven, wij zullen u dan zus en zo compenseren" is gewoon legally binding. Ik heb namelijk een orderkeuze gebaseerd op die informatie, dat kan je niet ineens weer achteraf intrekken.

Jij hebt helemaal geen contractuele relatie met Tesla.

Juridisch is de werkelijkheid echt anders dan jij hem ervaart. Jij hebt maar 1 aanspreekpunt en dat is Leaseplan. Of eigenlijk, jouw werkgever.

Ik snap jouw teleurstelling wel, maar je slaat wild om je heen terwijl je nog steeds een blinddoek om hebt.

Pas als die af is kun je wellicht iets voor jezelf bereiken.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: 0383 and Odie
Ik blijf niets negeren, wie er voor gekozen heeft interesseert me niet. Er is mij door TESLA bij herhaling (voor en na het leverproces) gezegd "klopt, u krijgt gratis AP". Dat reken ik Tesla aan, als ze gewoon eerlijk waren geweest dan had ik de delivery niet geaccepteerd.

Dat Leaseplan hier stront aan de poten heeft weet ik ook wel, maar dat vecht ik wel met hen uit. Zij hebben een belofte gemaakt en zij gaan die maar nakomen, anders gaat de M3 met een strikje er om heen terug naar Leaseplan.

En ik geloof dat ik mijn depositos bij LeasePlan (Bank) ook maar eens elders ga onderbrengen...

Ik denk dat Tesla gewoon eerlijk naar jou is geweest, maar Leaseplan iets anders met hun heeft afgesproken.

Tesla kun je hoogstens verwijten dat ze met jou in discussie zijn gegaan. Ze hadden beter kunnen zeggen dat jij naar Leaseplan moet gaan met jouw klachten. Maar dat is klantonvriendelijk. Achteraf bezien dom, maar zo werkt dat nu eenmaal.

Jouw werkgever zou gewoon tegen Leaseplan moeten zeggen dat zij geld hebben geincasseerd wat hen niet toe is gekomen en dat Leaseplan dat op moet lossen (bv door AP alsnog te bestellen).

En ook dat is juridisch niet simpel af te dwingen.

En ik vraag mij af of jij gelet op de contractuele relatie met Leaseplan de delivery kon weigeren. Ja, vast wel, maar dan niet met als gevolg dat je niets hoeft te betalen. :)
 
  • Disagree
Reactions: Odie
Even iets anders ;)

Toen ik de Model 3 bestelde (daarom maar in dit draadje) kon ik op mijn Tesla account alle mogelijke documenten/uploads etc. terugvinden, incl. aangepaste facturen/aanbetalingen etc. Als ik NU inlog op het Tesla account, zie ik nergens meer een documenten-optie/link meer staan.

Zou wel handig zijn om de facturen alsnog te kunnen downloaden (heb ze gelukkig opgeslagen), volgens de FAQ van Tesla zou die link gewoon op de auto-beheren pagina moeten staan, maar, niets te vinden.

Iemand toevallig dit wel actief / wat is dan de link ? Ik heb al een teslaacount/document-hub/ geprobeerd, maar helaas...
 
Zo makkelijk gaat dat allemaal niet, ik ben slechts berijder en geen contractant binnen onze organisatie, ik kan dus niet zomaar even er een advocaat op zetten. Ik zal dus onze fleetmanager het hele verhaal moeten gaan uitleggen en hem meenemen in het bizarre verhaal dat eind januari begon met bestellen. En dan kijken wat hij hiermee kan en wil.

Daar had ik inderdaad niet mee rekening gehouden. Erg vervelend.

Overigens ben ik het met je eens dat Tesla wel degelijk minimaal moreel een grote verantwoordelijkheid heeft in deze. De manier waarop ze deze veranderingen in prijs en beleid brachten was duidelijk enkel gericht op hun eigen belang om zoveel mogelijk nieuwe klanten te trekken ten koste van de bestaande klanten.
 
  • Like
Reactions: Odie
Even iets anders ;)

Toen ik de Model 3 bestelde (daarom maar in dit draadje) kon ik op mijn Tesla account alle mogelijke documenten/uploads etc. terugvinden, incl. aangepaste facturen/aanbetalingen etc. Als ik NU inlog op het Tesla account, zie ik nergens meer een documenten-optie/link meer staan.

Zou wel handig zijn om de facturen alsnog te kunnen downloaden (heb ze gelukkig opgeslagen), volgens de FAQ van Tesla zou die link gewoon op de auto-beheren pagina moeten staan, maar, niets te vinden.

Iemand toevallig dit wel actief / wat is dan de link ? Ik heb al een teslaacount/document-hub/ geprobeerd, maar helaas...

Ik zie dat de links naar de documenten andere ID's bevatten dan je RN-nummer. Dus ik zou niet weten waar je die ID's moet uithalen. Mocht je dat wel weten, dan kun je je documenten hier vinden:

https://www.tesla.com/teslaaccount/document-hub/show-document/order-agreement/[je-id]
https://www.tesla.com/teslaaccount/document-hub/show-document/booking-invoice/[je-id]

Die ID's zijn bij mij ook beide verschillend, ze beginnen allebei wel met 100, waar mijn RN-nummer begint met 109... Ik weet niet of je hiermee geholpen bent dus.
 
  • Informative
Reactions: JPDeckers
Daar had ik inderdaad niet mee rekening gehouden. Erg vervelend.

Overigens ben ik het met je eens dat Tesla wel degelijk minimaal moreel een grote verantwoordelijkheid heeft in deze. De manier waarop ze deze veranderingen in prijs en beleid brachten was duidelijk enkel gericht op hun eigen belang om zoveel mogelijk nieuwe klanten te trekken ten koste van de bestaande klanten.

Hoezo ten koste van bestaande klanten? Wat is jouw schade dan? Jij krijgt toch exact wat je besteld hebt tegen de overeengekomen prijs?
 
Vind het veel gezaag, elk merk doet constant prijsaanpassingen enkel nu valt dat sterk op bij Tesla omdat je die online kan volgen.

Bovendien had er een prijsverhoging geweest, wat had je dan gedaan mochten ze dat dan wel aangepast hebben?
 
Dan heb je ook tegen de lage prijs besteld. Het gaat om de eerste week van maart. Dus net voor de prijsverlaging, die 20 maart voor het laatst beschikbaar was.
Eens, ik heb de 20e besteld tegen de lage prijs maar met ap ala acccessoire (4300). Auto 30 maart geleverd maar nog geen ap! Dat vind ik dan weer wel irritant. Zelf de betalende cliënt wordt met gemak weken in de wacht gezet. Kan allemaal toch wel beter vind ik. Iedereen wijst naar elkaar maar puntje bij paaltje rij ik met standaard cruise i.p.v. tacc en autosteer.