Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Neen, op de huidige RWD/LR voor €54100 is AP inbegrepen.

RWD/LR zonder AP (voor €53000) is er enkel iets minder dan twee weken begin mei geweest.

Daarvóór was het even €53000 met AP inbegrepen (maar op de factuur met een hogere catalogusprijs en dan de prijs van AP als korting eraf).
 
Misschien al geplaatst, maar Fastned heeft het laadprofiel van een Model 3 na de laatste update op hun Twitter geplaatst. Fastned on Twitter Interessant dat niet enkel het top vermogen hoger is, maar dat er 10 to 15 KW over bijna het volledige profiel wordt bijgeladen. Dat maakt een flinke verbetering. En dan te weten dat Fastned nog niet eens 350KW heeft geactiveerd. Kan me inbeelden dat ze daar zich nu mee voor het hoofd slaan. Ze hadden zomaar de titel kunnen hebben van snelste laadoplossing van Nederland, nog voor de superchargers.
 
  • Informative
Reactions: ScoopT and TM3LR
Neen, op de huidige RWD/LR voor €54100 is AP inbegrepen.

RWD/LR zonder AP (voor €53000) is er enkel iets minder dan twee weken begin mei geweest.

Daarvóór was het even €53000 met AP inbegrepen (maar op de factuur met een hogere catalogusprijs en dan de prijs van AP als korting eraf).
Dus ook op die inventory's? Dan overweeg ik om daar maar een LR RWD voor de vrouw te bestellen
 
Misschien al geplaatst, maar Fastned heeft het laadprofiel van een Model 3 na de laatste update op hun Twitter geplaatst. Fastned on Twitter Interessant dat niet enkel het top vermogen hoger is, maar dat er 10 to 15 KW over bijna het volledige profiel wordt bijgeladen. Dat maakt een flinke verbetering. En dan te weten dat Fastned nog niet eens 350KW heeft geactiveerd. Kan me inbeelden dat ze daar zich nu mee voor het hoofd slaan. Ze hadden zomaar de titel kunnen hebben van snelste laadoplossing van Nederland, nog voor de superchargers.

Dat ziet er indrukwekkend uit. Was al fan van ze, maar nu zeker:cool:
 
Ik denk het niet want het staat er nergens bij dat AP incl. is.
Nogmaals ;)..... Wanneer je op de auto zelf klikt, zie je aan de rechterzijde de opties die op de auto zitten. Wanneer er AP opzit...zie je dat staan. Zie je geen AP staan, dan geen AP (of misschien toch wanneer je contact opneemt, maar ga er niet vanuit!)

Dat dacht ik dus ook. Maar op basis van de quote van Sixela was ik op het verkeerde been gezet..:

Neen, op de huidige RWD/LR voor €54100 is AP inbegrepen.

RWD/LR zonder AP (voor €53000) is er enkel iets minder dan twee weken begin mei geweest.

Daarvóór was het even €53000 met AP inbegrepen (maar op de factuur met een hogere catalogusprijs en dan de prijs van AP als korting eraf).

Vandaar dus ook mijn vraag. Ik heb de vraag inmiddels ook bij Tesla uitgezet. (per mail, hoelang wachten op reactie:))
 
Wat is jullie procedure om de wagen in sleepmode te brengen. In het begin ging hij vaak slapen en had ik maar enkele km's drain per dag. Nu wil hij niet meer gaan slapen, sentry staat af thuis. Staat altijd in idle zie ik op Teslafi. Wat mis ik, vind het zonde van de verloren gegane energie.
 
Dus ook op die inventory's? Dan overweeg ik om daar maar een LR RWD voor de vrouw te bestellen
Dat ging om bestellingen voor nieuwe wagens (die af en toe intern aan stock
Wagens worden gekoppeld).

Wat ze met die inventory-wagens doen is uiteraard een groot mysterie; soms hanteren ze inderdaad historische prijzen/configuraties met een ad-hoc sausje erboven op die afhangt van de gereden kilometers.

Dat is “à la carte" en dat kun je best allemaal expliciet vragen.
 
Wat is jullie procedure om de wagen in sleepmode te brengen. In het begin ging hij vaak slapen en had ik maar enkele km's drain per dag. Nu wil hij niet meer gaan slapen, sentry staat af thuis. Staat altijd in idle zie ik op Teslafi. Wat mis ik, vind het zonde van de verloren gegane energie.

Sleep Modes vergeten aan te vinken? Staat standaard uit. Check Settings -> Sleep Modes.
 
  • Like
Reactions: Gamechanger
Dit weekend teruggekomen van vakantie (met de Model S naar Noorwegen 4.000 km rondgetourd) en tijdens mijn vakantie is mijn model 3 geleverd. Een vriend heeft hem opgehaald want wachten tot na de vakantie wilde Tesla niet.
Dus de laatste dagen wat km's gemaakt met de drie en eigenlijk is het me nogal tegengevallen. Het belangrijkste vind ik dat de drie onvoorstelbaar veel meer herrie maakt dan mn oude S met 295.000 km op de teller. Bij de S is het vooral windgeruis dat je hoort en dat manifesteert zich pas bij wat hogere snelheid. Op een goed strak wegdek en lagere snelheid (< 50 km/u) hoor je met de S helemaal niets, terwijl de drie al bij 20 km/u herrie maakt. Ik ben er nog niet uit of het de aandrijving zelf is, of de banden. Het is een soort schurend geluid dat je ook hoort bij insturen bij parkeren en op een nat wegdek lijkt het wel minder. Dat wijst in de richting van de banden, maar het soort geluid lijkt wel op het cardan van mn MG-A. Zo'n tandwielkast met teveel ruimte.
Eerlijk gezegd: als ik hem nog kon teruggeven zou ik het doen en naar een jongere S (of X) kijken, maar omdat hij al twee weken geleden is geleverd heb ik die optie niet.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
 
Dus de laatste dagen wat km's gemaakt met de drie en eigenlijk is het me nogal tegengevallen. Het belangrijkste vind ik dat de drie onvoorstelbaar veel meer herrie maakt dan mn oude S met 295.000 km op de teller. Bij de S is het vooral windgeruis dat je hoort en dat manifesteert zich pas bij wat hogere snelheid. Op een goed strak wegdek en lagere snelheid (< 50 km/u) hoor je met de S helemaal niets, terwijl de drie al bij 20 km/u herrie maakt.

Ja, ik was tot nu toe mn model 3 gewend maar heb nu net een weekje een model S als leenauto gehad terwijl ze wat afleverissues gefixed hebben (nu al, maar liefst drie mnd na levering, maar dat is een ander verhaal) Het viel mij andersom sterk op dat de S zoveel stiller is. Ik vermoed dat het een combi is van inderdaad de banden en wellicht ook wat minder geluidsisolatie.

Nu ik mn model 3 net weer terug heb valt me ook weer op dat die toch wel een stuk lichter en wendbaarder is dus dat vind ik dan wel weer duidelijke pluspunten :)