Gamechanger
Member
@MartinD Dat ziet er toch stukken beter uit dan je denkt...
Wij spreken uit 1e hand zeer recente ervaring. Gister terug namelijk. Dus net een 2000km vv Denemarken achter de rug. Veel snelweg / Autobahn en verbazingwekkend hoe enorm goed de de Model 3 range blijft als je daar " gewone normale ICE-snelheden " aanhoudt. Dus 130km/h geregeld maar ook af en toe verplicht wat langzamer ( gelukkig... ). Meestal snelheid 120-125km/h.
Wij houden nu van de theoretische 100% vol SoC met een 495-500km range ( dus gemiddeld ruim 160Wh/km en dat verbruik haal je niet op de snelweg uiteraard ) aan dat dat grosso modo een 440km echte snelweg range is. Jazeker! Als ik dit vergelijk met 3 jaar Leaf-30-kWh, ook mee nr Z-Frankrijk geweest ( dat is mogelijk... zeker als je een aardig stuk met de autotrein doet.. ) ongelofelijk hoe efficiënt de Model 3 rijdt. Af en toe een SuC-koffiestop op lange einden, en zelfs bij SoC >50% zo 200 km er weer bij geladen, binnen 30 minuten dus.
Range-anxiety, had ik toch al nooit last van, maar met een Model 3 + SuC en uiteraard als 't kan vol vertrekken... Je Moet het Meemaken! Wat een auto, ongelofelijk!
PS
Ook blijkt de 'range-indikator in km of %' rechts boven in het statusscherm erg nauwkeurig, rijd je 'te hard' dan lever je 'wat' in aan range, maar bijv. onder 166Wh/km krijg je zelfs extra km's erbij vergeleken met wat je nog moet afleggen.
Klopt is ook wat ik ervaren heb, 450 km snelwegrange is nu perfect haalbaar met gemiddeld 125 km/u